Nieuw in de airsoft wereld

thiemoo

New Member
15 jan 2016
1
0
Trophies
1
Goedendag allemaal, ik heb sinds kort besloten om me eigen bij de airsoft sekte aan te sluiten, heb hier en daar natuurlijk al pittige research gedaan. Ik heb een vraag; is 1 joule veel? Welk wapen gaat het hardst, wat is het maximale wat is toegestaan. De beste webshop of is het ook mogelijk km iets uit het buitenland te laten komen wat sterker is

Mag ik vragen wat je doel precies is met een airsoft apparaat?
Je bent wel erg gefocust op hoe hard het apparaat schiet.

thiemoo;1444 zei:
...heb hier en daar natuurlijk al pittige research gedaan.

Dag Thiemoo,

No offense, maar als je pittig research gedaan had zouden je eerste vragen zijn:
  • Welke replica's staan bekend om hun precisie?
  • Welke replica's staan bekend om de afstand die ze kunnen halen?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn replica preciezer wordt, of verder kan schieten?

Net als Twinfromhell vind ik dat je erg gefocust bent op de hardheid. Hoe harder je schiet, hoe meer pijn het doet?

Ik zou je willen aanraden om eerst de regelementen van de NABV door te nemen. Wanneer je hiermee akkoord bent kun je lid worden van de NABV door middel van de inschrijvingsprocedure. eens bij de Technische Hulp te kijken, hier staan diverse onderwerpen betreffende replica's upgraden voor precisie en afstand. Daarnaast kun je bij (Web)Shops diverse winkels vinden en beoordelingen hiervan.

P.S. Mocht je iets in handen krijgen dat harder schiet dan in Nederland is toegestaan, dan zul je direct door de mand vallen omdat dit elke skirm wordt gecontroleerd door de organisatie van het veld. Afhankelijk van hoe hard de replica dan schiet kan er zelfs contact opgenomen worden met de politie wanneer het gaat om excessieve snelheden.

Ik heb een vrij grote achtertuin, ik zou daar graag op zelf gemaakte targets willen schieten. Medium en long range, en ik wil uiteindelijk bij een vereniging voor wedstrijden etc waar ik me in verdiep

Als je alleen in de tuin wil schieten kun je beter een luchtbuks kopen. Dat gaat veel "harder" dan een airsoft replica (en zuiverder).
Plus je hoeft dan niet de procedure bij de NABV te volgen.

Dat is dus precies de reden dat ik het vroeg ;)

Zo als Sander aan geeft.

Koop beter een buks en ga daar mee tuin schieten.

Er vanuit gaande dat je serieus met deze tak van sport aan de gang wilt gaan heb ik wel wat info voor je;
Ten eerste is het inderdaad zoals hierboven aangegeven raadzaam om eerst alle regelementen door te lezen en bij jezelf daarbij ook het in acht nemen ervan.
Wij vallen met deze sport onder de wapenwet en moeten daarom ook de regelementen daarvan kennen en uitvoeren.
En als je dan besluit hier mee door te gaan dan is je volgende stap een lidmaatschap bij de NABV aanvragen.
Pas dan mag je een airsoftapparaat in je bezit hebben.
En dan kan je gaan kijken welk apparaat geschikt is voor jouw doelen.
Je geeft aan dat je ook aan wedstrijden mee wilt doen?
Waar denk je dan aan?
Aan targets schieten?
Dan is de IAPS vast wel iets voor jou.
Of denk je meer aan het skirmen?
Dan zijn er legio mogelijkheden.
De wettelijke maximale "kracht" die een airsoftapparaat mag hebben in nederland is 3,5 joule.
Echter,op de skirmvelden gelden lagere maxima.
Voor pistolen en full auto apparaten 360 FPS
Voor enkel schots AEG's (automatische electrische geweren) met een vertraging van 2,5 sec. 450 FPS en voor bolt action geweren (sniperrifles) 500 FPS.
Let wel;een aeg of sniperrifle zal pas echt naar je volle tevredenheid werken als je er nog enkele upgrades tegenaan gooit,de echte "top of the line" replica's daar gelaten.
Tot slot nog dit: zoals je wel uit de rea's kan opmaken hebben wij het niet over wapens maar over airsoftapparaten of replica's.
Dit om misverstanden met overheden e.d.te voorkomen.