nieuw in de airsoftwereld

saikol

New Member
18 jan 2016
1
0
Trophies
1
hey allemaal,

hierbij wil ik me even voorstellen. Eind vorig jaar ben ik een keer in Schoten gaan airsoften en gelijk was ik hooked, heb een NABV pas aangevraagd en ondertussen binnen, ook gelijk een replica aangeschaft, de specna arms SA-B03, met eotech replica sights en een angled foregrip. Verder heb ik een 101 inc. gunbag in bestelling staan met 1 point bungee sling en een safety glass. Verder heb ik gister mijn gun gedowngrade met een m100 veer, zou deze dan onder de 360fps vallen of is de m90 veer verstandiger?

Nu heb ik gelijk ook een vraagje met betrekking tot de NABV site, ik wil me inschrijven voor een evenement, maar zie 2 knoppen. Meldt introduce aan en request exemption, welke moet ik dan hebben om me in te schrijven? De request exemption button zorgt ervoor dat ik weer een keer al mijn gegevens in moet vullen terwijl ik deze allemaal al lang heb ingevuld bij de registratie.

Hopelijk tot snel op een airsoftveld ;).

Welkom op dit gezellige forum.
Om gelijk maar je vragen te beantwoorden; de "request exemption" button bij de NABV is voor buitenlandse airsofters die toestemming willen hebben om in nederland te komen spelen.
aklrs je je voor een event in wilt schrijven dan is het voldoende om jezelf bij de desbetreffende organisatie aan te melden.
Die geven het dan weer door aan de NABV.
Dus daar hoef je je al niet meer druk om te maken.
Vergeet echter niet om een geldig legitimatiebewijs en je NABV-pas mee te nemen naar het speelveld want daar vragen de orga's naar.
En wat betreft de downgrade; Een M100 veer is voldoende in de meeste gevallen.
Maar pin mij daar niet op vast want de ene gearbox is de andere nog niet.
Zo moest ik in mijn M4 een M95 veer plaatsen om hem onder de 360 te krijgen.
Maar dat was dus een ander merk.
Verder wens ik je veel plezier in deze geweldige tak van sport en top hobby.

Welkom! Leuk dat je in Schoten bent begonnen. Daar was ook mijn airsoft ontmaagding ;)

Ik moest een M90 veer in mijn gearbox zetten om hem te downgraden. Heb er geloof ik nu een M100 in zitten vanwege alle luchtlekken ;)

Welkom op het forum,

Leuk dat je in Schoten begonnen bent.
Ben er ook een paar keer geweest, leuk klein veld!
Echtr te veel mensen die overduidelijk hun hits niet namen en marshalls die hier niets tegen deden(snap dat dat moeilijk is maar helemaal niets doen is een no-go.
Sindsdien eigenlijk nooit meer geweest.
Wellicht weer eens een keer gaan, misschien dat er nu wel leuk volk aanwezig is.

Als je wilt weten wat je FPS is, koop anders net als ik een chrono bij aliexpress. Koste iets van 50 euro(geloof ik). Ideaal voor als je weer eens iets aan je replica gedaan hebt en je bij een skirm niet voor ongewenste verassingen wilt komen te staan.(of zoek iemand in de buurt die een chrono heeft).

Nee, dat was vorige keer ook zo. Hitte iemand, welke hit riep maar me de keer dat ik daarna mijn kop over het heuveltje stak wel afknalde. Beetje jammer, wil volgende keer naar Dark forest gaan in Ulicoten. Van de video's gezien een mooie locatie en ook lekker in de buurt voor mij.

Vandaag trouwens mijn 101 inc. gunbag gekregen in de kleur tan, een 101 inc. tactical glass met donkere, witte, gele en rode glazen en een 1-point bungee sling. Mooie kwaliteit spullen, de bril niet echt wat ik gewend ben omdat ik altijd een oakley heb gehad met het wielrennen, maar alsnog een goed dingetje (sonde dat ik die verkocht heb :p).

Nu iig helemaal compleet om te beginnen. Na een paar keer extra skirmen wil ik graag nog een set midcaps kopen met speedloader en een tactical vest, waarschijnlijk gewoon zwart. Maar dat is toekomstmuziek haha.