Nieuw in de wereld van airsoft

• Onderwerp starter Onderwerp starter Geert
  • Startdatum Startdatum

Geert

New Member
8 jun 2016
1
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Ik ben Geert, 22 jaar en afkomstig uit een dorpje nabij het prachtige Groningen. Sinds kort ben ik gestapt in de wereld van airsoft. Ik ben verlieft geworden op de sport als introducé bij airsoft emmen. Inmiddels na mijn 2e skirm ben ik trots in bezit van een ARES AM-014 en een WE G17. Het lijkt mij gaaf om nieuwe mensen te leren kennen en natuurlijk te leren in het airsoften!

Om af te sluiten met een technisch vraagje..
Als ik met de AM-014 schiet dan gaat de ene keer de bb rechts en de andere keer links van mijn crosshair. Ik vuur de replica op semi met gelijkblijvende wind. Bij 40m afstand tot het doelwit is het heel goed zichtbaar. Wat zou ik kunnen aanpassen om consistenter te kunnen schieten?

- Geert

Dag Geert, en welkom op het ACN forum.

Goed om te horen dat je verliefd bent geworden op deze mooie sport. Nieuwe mensen leren kennen is hier geen probleem, je kunt altijd aangeven dat je bij een skirm wilt aanhaken.

Over het technisch vraagje denk ik dat @Rebelattack wat meer kan vertellen. Zelf gok ik op goeie hopup unit, nub en barrel voor accuraatheid.

Hey,

Eerst kan je de huidige onderdelen checken voordat je een hoop geld gaat weg gooien. De eerste aanname die ik doe is dat de hop up goed is afgesteld. Een afwijking naar links en rechts kan vaak komen doordat de bucking of nub niet goed georiënteerd zit in de hop up kamer waardoor de BB een constante afwijking heeft, meestal is dat dan maar naar een richting toe. Toch kan het zijn dat dit niet helemaal lekker zit en dus zorgt dat de bb's niet constant schieten. Zeker bij een stock bucking is het belangrijk dit als eerste te controleren. Iets anders wat mij heel onmogelijk lijkt is dat de hop up arm te veel speling heeft en daardoor ook niet heel mooi recht naar beneden drukt. Als je vooral de bucking en nub controleert of deze goed zitten en snel kijkt of de hop up arm niet te veel speling heeft en dan weer test als je iets hebt aangepast kan je zien of het daar aan ligt. Zo niet dan hoor ik het graag.

Dankje voor de snelle antwoorden :smile: Het is meer dat de bb willekeurig links of rechts of geen afwijking heeft. Ik heb de replica uit elkaar gehaald om te kijken of er misschien iets verkeerd zat (lang leven filmpjes). Nou lijkt alles van de hopup naar behoren te werken. Ik kan de standaard hopup alleen niet uit elkaar krijgen om te kijken naar de nub. Ik zal hem morgen wanneer het weer licht is even testen om te kijken of ik dingen kapot heb gemaakt.

Edit: @Rebelattack, hij doet het nog prima, eigenlijk niet anders dan voorheen. Ik heb intussen een aantal upgrade onderdelen besteld: pro-win hopup & promi bucking + flat nub. @Stey, ik gebruik bioval .25 bb's

@Jan, ik dacht ik begin gelijk goed!

Dan nog wat anders... ik weet niet welk merk BB's je gebruikt, maar dat heeft bij mij wel erg veel verschil gemaakt. Misschien dat je dat ook nog kunt proberen.

Ik schiet zelf ook met een prowin hop up en een flat nub en dat bevalt erg goed. Geen vliegers en erg accuraat! Denk dat je probleem gelijk verholpen zal zijn...

Ja soms is het ook gewoon raar waarom het allemaal afwijk, wel bijzonder want meestal hoor je wel goede verhalen over hoe de Amoeba's van ARES heel strak schieten al out of the box. Ik hoop dat het met de nieuwe bucking en nub te fixen is zo toch raar zijn als het aan de barrel zou liggen.

Rebelattack;22969 zei:
Ja soms is het ook gewoon raar waarom het allemaal afwijk, wel bijzonder want meestal hoor je wel goede verhalen over hoe de Amoeba's van ARES heel strak schieten al out of the box. Ik hoop dat het met de nieuwe bucking en nub te fixen is zo toch raar zijn als het aan de barrel zou liggen.

@Rebelattack Ik heb nu een nieuwe nozzle, prowin en flathop geïnstalleerd. Ik kon gelijk al merken dat hij veel strakker schiet nu :smile: Zo nu en dan heeft hij één schot dat er geen bb uit komt. Wellicht moet de boel nog inslijten.

Geert;23950 zei:
@Rebelattack Ik heb nu een nieuwe nozzle, prowin en flathop geïnstalleerd. Ik kon gelijk al merken dat hij veel strakker schiet nu :smile: Zo nu en dan heeft hij één schot dat er geen bb uit komt. Wellicht moet de boel nog inslijten.

Hmm niet feeden kan komen door een aantal dingen maar kijk eerst maar wat hij na een skirm doet, als het vervelend is dan heb ik wel een aantal dingen waar het mogelijk aan kan liggen.

Welkom op het forum Geert! Leuk dat je je eerste spullen al bij elkaar hebt!
Ik heb hetzelfde probleem met mijn AK en ik heb er een precision barrel in gezet. Zondag moet ik gaan kijken of het werkt.
Als je zin hebt kan je je bij ons aansluiten ^^

@ChaoSState bedankt voor de uitnodiging! Ik zal helaas moeten passen. Zondag ben ik te vinden in Zwartemeer bij een skirm van Airsoft Emmen. Raincheck voor een andere keer? :smile:

In de ARES zit stock een 6.03mm barrel wellicht houdt ons probleem verband met elkaar. @Rebelattack, ik er zeker op terugkomen.

Ik heb ook een geflathopte prowin in mn ares en nergens last van.

Zit je bucking goed?