Nieuw in het Airsoft industrie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elias
  • Startdatum Startdatum

Elias

Member
9 jun 2016
11
3
Trophies
2
Hallo iedereen,

Ik ben sinds pas begonnen met Airsoft en het is leuk om te doen.

Alleen heb ik wel een vraag waar jullie me vast wel bij willen helpen.

Waar kan ik het beste me replica halen en wat zijn een aantal goede merken?? Hebben jullie tips let me know.

Gr Elias

Goede merken zijn onder andere G&G, ICS, VFC, LCT, E&L en nog een hoop andere die de andere forum leden kunnen aandragen.
De vraag is eerder: hoeveel geld wil je besteden aan eens replica?

Gunfire.pl is een goede site om replica's te bestellen. Er staat een hoop op voor beginners en wat high end spul.
Taiwangun.com richt zich meer op de budget modellen en daar kan je daarvoor prima terecht.
Airsoft-entrepot.fr is een Franse site met een groot aanbod waaronder ook high end modellen, en ze praten (van horen zeggen) prima Engels. Goed alternatief voor gunfire aangezien de prijzen nogal eens verschillen tussen de twee (in ieder geval voor een LCT AK).

De meeste Nederlandse winkels verkopen alleen de duurdere merken, maar dan heb je ook goed spul.

Zoals Chaosstate al zegt het merk is afhankelijk van je budget en dus is het beter om eerst vast te stellen hoe veel je ongeveer wil uitgeven voor een replica. Als je dat hebt bepaald kan je kijken naar merken.

Ik zat zelf te kijken naar de AIRSOFTRIFLE, AEG, PL, SCORPION EVO 3 – A1 , die kost als ik hem bij de airsoftwinkel bij mij in de buurt haal (armysurplus) 595,-.
Hebben jullie ervaring met deze replica en zijn er punten waarvan jullie zeggen dat zou ik niet doen??

Het is de ASG Scorpion EVO, een hele goed replica en die ook heel goed schiet out of the box, enigste tip die ik je geef is om hem elders te halen. Ik weet niet waar je woont, maar bij unit13 hebben ze hem voor 420 euro. Dat is nogal een royaal verschil en zeker omdat je nog wat extra magazijnen, batterijen en een oplader nodig hebt kun je dat makkelijk van de bespaarde 175 euro halen. Enigste nadeel is dat unit13 niks verstuurd vanwege de Belgische wetgeving.

Het kan aan mij liggen, maar dat is een forse uitgave voor een beginnersreplica en zit je daarmee al behoorlijk high-end. Je kan makkelijk voor de helft gaan. (maar misschien is jouw portemonnee een stuk gevulder dan de mijne? :p ). Weet je al zeker dat je dit langere tijd wil gaan doen? (no offense, maar het klinkt niet direct alsof je je er al echt in verdiept hebt.) Misschien eerst wat youtubefilmpjes van ACN en anderen checken???

Of ben ik nu te bemoeizuchtig? Ps. Van een Scorpion Evo 3 krijg ik wel een hard pl*ssertje. :D

DjStitch82;22889 zei:
Het kan aan mij liggen, maar dat is een forse uitgave voor een beginnersreplica en zit je daarmee al behoorlijk high-end. Je kan makkelijk voor de helft gaan. (maar misschien is jouw portemonnee een stuk gevulder dan de mijne? :p ). Weet je al zeker dat je dit langere tijd wil gaan doen? (no offense, maar het klinkt niet direct alsof je je er al echt in verdiept hebt.) Misschien eerst wat youtubefilmpjes van ACN en anderen checken???

Of ben ik nu te bemoeizuchtig? Ps. Van een Scorpion Evo 3 krijg ik wel een hard pl*ssertje. :D

Kwaliteit is voor 90% gelijk aan wat je ervoor betaalt. Met de scorpion evo koop je wel meteen replica die ondanks zijn kleine formaat makkelijk de 50-70 meter kan redden. Als men geen zin heeft om de replica te upgraden om verder te komen dan is dit een prima replica en sommige mensen tasten liever wat dieper in de buidel bij hun eerste replica dan anderen.

Ondanks heb je wel gelijk en is het belangrijk dat de OP wel goed over nadenkt of hij werkelijk deze sport echt de shit vindt om zoveel geld uit te geven.

Rebelattack;22890 zei:
Met de scorpion evo koop je wel meteen replica die ondanks zijn kleine formaat makkelijk de 50-70 meter kan redden.

Hoe kom je daarbij?

Ik heb een paar maanden geleden in Arnhem naast 3 Scorpions gestaan. Gasten waren zelf er positief. Ik ook wel. Alleen het bereik vind ik standaard niet om zo enthousiast van te worden. Een meter of 50 haalt hij, en dat is voor standaard netjes. Maar 70 Meter, is echt way over rated!

Eviltwin-NL;22892 zei:
Rebelattack;22890 zei:
Met de scorpion evo koop je wel meteen replica die ondanks zijn kleine formaat makkelijk de 50-70 meter kan redden.

Hoe kom je daarbij?

Ik heb een paar maanden geleden in Arnhem naast 3 Scorpions gestaan. Gasten waren zelf er positief. Ik ook wel. Alleen het bereik vind ik standaard niet om zo enthousiast van te worden. Een meter of 50 haalt hij, en dat is voor standaard netjes. Maar 70 Meter, is echt way over rated!

50-70, daar hoort 50 meter ook bij, ik gaf een range omdat ik niet zeker weet wat de exacte stock range is en ik kom daarbij omdat ik dat zo ongeveer had gelezen, misschien is 70 overdreven door andere, maar 50 meter moet je er dus makkelijk mee kunnen halen.

Als jij met een stock replica een range van rond de 50 meter hebt dan is dat ver boven het gemiddelde en zeker omdat er maar een 208 mm barrel in zit, natuurlijk zegt dit niet alles wanneer we over de range van een replica praten maar ondanks is dit nog steeds heel impressive voor deze lengte barrel.

Ik vraag me af wat voor stock range jij dan bent gewend met replica's als je niet tevreden bent met 50 meter, dan heb je toch wel hele hoge verwachtingen van de replica's.

Ik las het zo, dat jij van mening was dat een stock Scorpion replica de 50 - 70 meter haalde. En wou alleen even zeggen, dat dit niet realistisch is. Anders komt de TS straks bedrogen uit.

Iedereen bedankt voor hun reactie, de scorpion is ook nog niet zeker hoor ben nog steeds aan het rond zoeken.
En ik ben zo iemand die niet als beginner replica een simpel ding neemt ik ben juist iemand die wel gelijk een goede replica wilt halen.

Eviltwin-NL;22915 zei:
Ik las het zo, dat jij van mening was dat een stock Scorpion replica de 50 - 70 meter haalde. En wou alleen even zeggen, dat dit niet realistisch is. Anders komt de TS straks bedrogen uit.

Dat klopt daar zit ik in de fout, laat ik het dan zo verwoorden: De ASG Scorpion Evo schiet menig stock replica er in range uit en heeft de optie om toch wel een afstand van ongeveer 40 a 50 meter te halen stock. Ik denk dat dit dan beter klinkt dan wat ik eerder schreef?

Elias;22917 zei:
Iedereen bedankt voor hun reactie, de scorpion is ook nog niet zeker hoor ben nog steeds aan het rond zoeken.
En ik ben zo iemand die niet als beginner replica een simpel ding neemt ik ben juist iemand die wel gelijk een goede replica wilt halen.

Okey, ja dan zul je toch wel in deze prijscategorie uitkomen.

Hoi Elias

Welkom op het forum ik Ben Nieuw heb wat onderzoek gedaan en dacht misschien heb je er wat san

0-100 euro zijn meestal leergeld plastic poep dingen
100-200 relatief goedkoop beginnersgeweer houd het ong 20 skirms mee maar dat is van feel dingen afhankelijk
200 tot 400 goede basis modelen met goede upgrades makkelijke upgrades en leuke afstand

400 tot 600 leuke goede stock guns met goede easy upgrade mogelijkheden crytac basis tm etc etc

600 plus de aardig in de buurt van het Leger modelen met alles van metaal :)

Mijn advies paar keer huurkitje te doen en rustig in maand 1 een overall met vest halen en beginnen met je pasje
Maand 2 masker en pasje afronden
Maand 3 bbs mags en toebehoten
Maand 4 een leuke aa met 2 batt sling
Maand 5/6 leuke sidarm

Zo heb je een leuk tijdspad met skirms ertussendoor zonder te veel direct uit te geven en wacht er een leuke beloning op het einde plus je hebt tijd genoeg om alles uit te zoeken ;)

Als je nog vragen hebt hoor ik ze graag groetjes

Chris :)