Nieuw in het airsoften

Roderik

New Member
22 jun 2017
3
4
Trophies
2
Hallo allemaal,

Mijn naam is Roderik, woonachtig in Rotterdam en ik ben 23 jaar. De afgelopen maand heb ik me flink verdiept in de regels, spelmogelijkheden en verschillende soorten gear van het airsoften. Ik ben er zo goed als uit; Dit moet bijna wel een sport voor mij zijn.

Ik zou het echter een beetje gek van mezelf vinden als ik me er vol in stort (spullen kopen, pas aanvragen etc) zonder het een keer geprobeerd te hebben. De dichtstbijzijnde open skrims zijn voor mij bij outdoor brielle, zij hebben zondag a.s. ook een open skim. Ik heb even geïnformeerd en ik kan hier met een huursetje het spel een keer proberen.

Ik vroeg me af of er meer speler uit rotterdam of omgeving komen en of ze eventuele tips hebben. Ook lijkt het mij het leukste om deze sport uiteindelijk in een team te gaan en heb me daarom aangemeld op dit forum.

Als er toevallig mensen zijn die in de komende maand een dagje gaan skirmen en mij als apprentice op sleeptouw zouden willen nemen, hoor ik dit graag (uiteraard huur ik dan alle spullen zelf).

Als laatste heb ik een vraagje voor de linkshandige airsofters. Zijn er mensen die met een non-ambi m4 of m16 spelen? en zo ja, hoe bevalt dit?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes

Roderik

Laatst bewerkt:
Welkom in de airsoftsport! En alvast veel plezier gewenst!
Ik ben ook een linkshandige schutter, ( afijn, dan niet op een AR platform ) en ik heb nergens last van. Op mijn replica's zitten de vuurmodussen ook allemaal aan de verkeerde kant, maar dit belemmert mijn spel niet.

Als je een beetje oefent kun je zelfs als linkse schutter vrij snel grendelen :)

Groetjes, en wie weet tot op het veld.

• Leuk
Waarderingen: Roderik en Camilo
Welkom op het forum! Hier ook een links-handige schutter net als tovarische @Strelok ^^
Heb er zelf inderdaad geen last van, vindt het juist wel handig dat het rechts zit.

Maar inderdaad, met wat training is hier overheen te trainen. Dat komt wel goed ;)

Ik woon trouwens in Zoetermeer, dus in de buurt. Zelf weet ik dat er in Den Haag meerdere locaties zitten. Running the Target wil ik ook nog een keer gaan doen, had nu alleen dat ik even niet skirmen i.v.m een geschaafde knie. Maar zodra die geheeld is ben ik beschikbaar.

Groetjes en wie weet tot op het veld!

• Leuk
Waarderingen: Roderik en Pietjepuk123
Oja en deze ^^:
(Zelf gebruik ik ook een AKSU of Dragunov SVD) Maar gezien je vroeg om technieken voor de M4/M16 ;)

• Leuk
Waarderingen: Roderik
Bedankt voor jullie reacties en goede tips! Fijn om te horen dat linkshandigheid geen problemen op zou moeten leveren!
ps, als iemand aanbevelingen heeft voor een bepaald merk m4 of m16 tussen de 150 en 300 euro, let me know!

groetjes,

Welkom op het forum!

Alvast veel plezier op de open skirm.

Wat tips?
Neem water mee en zorg dat je een compact flesje hebt die je in een broekzak of overalzak kunt stoppen. Als dat niet past, neem hem dan mee naar de spawn zone (als je af bent moet je hier meestal heen) zodat je daar kunt drinken.
Goede schoenen!
NOOIT je bril af doen op het veld. Je bril zal gaan beslaan. Blijven bewegen is een goede tip.

Qua gameplay:
Maak contact met de anderen. Als je ergens vers aankomt, vraag wat er aan de hand is. "Waar zit ie? Hoeveel zijn het? Waar heb je mij nodig?". Op die manier zorg je er makkelijk voor dat er een soort eenheid ontstaat en je elkaar kunt gebruiken. Anders maak je dezelfde fout als je voorganger die net weg geschoten is ;)

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Welkom buurman. Ik kom zelf uit Wateringen dus om de hoek. En er zijn er hier nog een lading actieve forumgasten uit dezelfde regio.

De tips die Jan gaf zijn de belangrijkste, dus ga daar niet op aanvullen.

Ik huur zelf regelmatig airsoft inc in Den Haag af, misschien wil je een keer mee.

Tot op het veld

• Leuk
Waarderingen: Roderik en Camilo
Welkom op het forum Roderik !
Ik kom ook uit Rotterdam en ben samen met mijn neef vorige maand gaan airsoften bij Bunker Hill.
We gaan Zondag a.s weer dus als je zin heb er is nog plek in de auto ;)

• Leuk
ps, als iemand aanbevelingen heeft voor een bepaald merk m4 of m16 tussen de 150 en 300 euro, let me know!

Ik heb wel wat aanbevelingen voor je. Goede m4 merken zijn, van goedkoop naar duur: g&g, specna arms, amoeba, ics, krytac, tokyo Marui
de eerste vier zijn binnen je budget, de laatste twee worden ook tweedehands moeilijk te krijgen voor onder de 300 atm.

Hier zijn nog wat nog praktischere aanbevelingen, namelijk tweedehands replicas die je nu zou kunnen kopen voor minder dan nieuwprijs en meestal met een hoop extra's:
http://airsoft-marktplaats.nl/complete-specna-arms-m4-beginner-set
http://www.airsoftmarkt.nl/advertentie/specna-arms/
http://www.airsoftmarkt.nl/advertentie/gg-tr-15-2/
http://airsoft-marktplaats.nl/ics-cxp16s-acog-specna-highcap-nuprol-74v-lipo-

Die eerste twee zijn heel degelijke complete sets van een goed merk. Zoals altijd met tweedehands replica's: liefst ophalen, altijd de reviews en meningen checken, en zorg dat je het kan testen!
Zie ook dit filmpje:

• Leuk
Moi en welkom hier op het forum. Ook ik ben linkshandig. Maar nieuwe dingen kun je jezelf aanleren zoals je zelf wilt ;) zo hebben ze mij bij defensie ook geleerd om te schieten als rechtshandige. En in mijn opleiding was ik een van de betere schutters ;) met airsoft speel ik ale een van de weinige met de SA80 serie. Dit is bullpup bus iets anders laden en ontladen. Maar ook d.m.v. YT heb ik mezelf de rechtshandige manier aangeleerd.

Ps ik kom van oorsprong uit omgeving r'dam (h'sluis)

• Leuk
Bedankt voor alle tips en gastvrijheid. hier ga ik wijselijk gebruik van maken. Fijn om te zien dat er zoveel spelers bij mij uit de omgeving komen!
Ik heb vandaag mijn eerste spel gespeeld bij 3Division en ben verkocht. Ik heb mijn NAVB pas aangevraagd en alle gear is zo goed als uitgezocht.

Welkom en ontzettend veel plezier toegewenst in deze sport en hobby.

Ik heb vandaag mijn eerste spel gespeeld bij 3Division en ben verkocht. Ik heb mijn NAVB pas aangevraagd en alle gear is zo goed als uitgezocht.

Aaaah.. 3D, de plek waar het voor mij ook allemaal begon. Je hebt een goede keuze gemaakt :P
Veel plezier tot op het veld! :D

• Leuk
Welkom @Roderik veel speelplezier en fora plezier.
Vragen? Stel ze.

Maar goed je 1ste skirm heb je gehad en je gear was je ook al uit.

Blijft er weinig over *grin*

• Leuk