Nieuw jong gezicht.

wambam

Active Member
4 feb 2016
36
5
Trophies
3
Hallo mede airsofters.

Als eerste even kort wie ik ben.
Ik ben 19 jaar jong. Ik kom uit de omstreek van zaandam dus mocht iemand in de buurt zitten kunnen we misschien samen een keer naar een skrim is iets leuker dan solo heengaan vermoed ik. Ik ben altijd geintresseerd in het leger en guns etc geweest, desondanks van mijn hobby programmeren mijn werk gemaakt. Ik ben mezelf al ongeveer een half jaar a jaar aan het orienteren en heb besloten de knoop door te hakken, dus afgelopen weekend heb ik mijn outfit gekocht dit bestaat uit:

Veiligheidsbril (met certificatie)
Mesh masker.
Woodland camo jas
Woodland camo shirt
Woodland camo broek
Woodland camo vest met pouches etc
Goede schoenen (berg schoenen)
Handschoenen

Helaas heb ik van deze gear geen foto, die ga ik dit weekend maken wanneer ik er rustig de tijd voor neem en zal ik dan ook op dit forum delen.

Verder heb ik vandaag mijn AA opgehaald en ik moet zeggen zodra ik dat ding zie moet ik glimlachen, en toen ik hem mocht testen in de winkel (unit 13, super toffe en relaxde winkel overigens) was ik meteen verliefd. Ik laat jullie niet langer in spanning het is een: (tromgeroffel)
ASG CZ Scorpion EVO A3 1 (wel een bek vol tanden).

Fotos zijn hieronder:
https://m.imgur.com/a/9SXcf
Het is een album op imgur. Ik heb helaas geen idee hoe ik hier fotos moet posten werkt niet. ;)

De mods die ik erop heb zitten zijn een zwakkere veer (schiet nu 355 tot een enkele 360+ per 50 schoten, komt door een gloednieuwe veer)
Een tracer unit op de barrel vermomd als een silencer.
Een red dot sight die ik nog moet zeroen, dit ga ik rustig op mn gemak doen zaterdag.

Verder heb ik erbij gekocht:
3 extra mid cap mags.
3000 tracer bbs
2 batterijen (3 cells 11.1v)
En een speed loader

Bij elkaar een aardig kosten plaatje maar aangezien zondag mijn eerste echte skrim ga doen ben ik super enthousiast, en hoop ook vele jaren mee te kunnen doen in deze super mooie sport en ook veel vrienden te maken.

Klopt het trouwens dat de lipos vol geleverd worden als je ze koopt ik snap die oplader namelijk nog niet echt. Ik heb de multi charger van ASG zelf.

Mochten jullie mij wat willen vragen stel je vragen gerust, hoe gek de vraag ook ik. Mij zal je ook waarschijnlijk domme dingen zien vragen of zeggen ivm dat ik nog redelijk nieuw in de wereld ben.

Edit: spellingsfouten. Ik typ dit vanaf mijn mobiel sorry voor mijn nederlands. Ben er nooit goed in geweest engels ligt me beter :D

Laatst bewerkt:
Welkom, op het beste en leukste airsoft forum in nederland!
Zotezien heb je al een aardige collectie bijelkaar verzameld.
Tot snel in het veld!

You're welcome to this sport and wish you a lot of pleasure and safe time, my tips for you try to run with light gears at the first time till you establish good idea about your field (where you play) then you can going hot, and remember this advise (do not run in the first day like many other players otherwise you may fall on the ground and broke your gun if not injured yourself) snake wisely and scan the area before making any decision especially when you crossing the log bridge..
Good luck!

Welkom hier, en in de airsoftsport!

Die Evo is zeker nice! Had hem ook willen hebben, maar was mij toch echt te duur.

Lipo's zullen nooit vol geleverd worden. Dit ivm het ontbrandingsrisico welke hoger is wanneer de accu vol of leeg is.
Een lipo dient daarom altijd op +- %70 van zijn capaciteit opgeslagen te worden.

Een handleiding lipo voor beginner kun je hier vinden:
http://www.airsoftlipo.com/index.php?id_cms=4&controller=cms

robin97;18283 zei:
Welkom, op het beste en leukste airsoft forum in nederland!
Zotezien heb je al een aardige collectie bijelkaar verzameld.
Tot snel in het veld!

Bedankt, ik heb misschien een beetje te duur gedaan voor de eerste keer. Maar dat maakt niet uit ^.^
Hopelijk tot snel in het veld inderdaad.

b.samriey;18284 zei:
You're welcome to this sport and wish you a lot of pleasure and safe time, my tips for you try to run with light gears at the first time till you establish good idea about your field (where you play) then you can going hot, and remember this advise (do not run in the first day like many other players otherwise you may fall on the ground and broke your gun if not injured yourself) snake wisely and scan the area before making any decision especially when you crossing the log bridge..
Good luck!

Thank you, i am sure i will have a lot of fun.
A few people i know talked me into it and now i am so excited for my first scrim this sunday.
Hopefully everything will go well and thanks for the tips, i will remember them for this sunday :)
The only thing i am missing is a sling and a flashlight for my airsoft device.
I hope we will see eachother on the battlefield sometime :)

Eviltwin-NL;18290 zei:
Welkom hier, en in de airsoftsport!

Die Evo is zeker nice! Had hem ook willen hebben, maar was mij toch echt te duur.

Lipo's zullen nooit vol geleverd worden. Dit ivm het ontbrandingsrisico welke hoger is wanneer de accu vol of leeg is.
Een lipo dient daarom altijd op +- %70 van zijn capaciteit opgeslagen te worden.

Een handleiding lipo voor beginner kun je hier vinden:
http://www.airsoftlipo.com/index.php?id_cms=4&controller=cms

Ja die Evo koste me ook wel een rib uit mijn lijf maar ik had besloten als ik het doe moet ik het wel goed doen. Als ik dan na het schieten ermee om te testen meteen verliefd ben dan maakt het me niet echt uit (hij was maar 20 euro duurder dan het model wat ik eerst wou, de ICS CXP APE R)
Helaas heb ik daardoor mijn flashlight uit moeten stellen tot volgende maand :(

Ah ik snap het nu in ieder geval al een stuk meer bedankt voor de link :)
Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik de oplader zelf gebruik (multi balance charger van ASG) maar zodra ik dat door heb moet het goed komen.
Zou je trouwens mij aanraden om de batterijen vol te laden voor zondag of gewoon ermee spelen op 70%
Ik ga zondag naar the manor in waalwijk een scrim van Delta Airsoft, en wil daar wel goed voor de dag komen ;)

Haha, ik heb hier meerdere ICS modellen liggen, dus wat dat betreft ben ik ook duur genoeg uit. En die APE is ook zeer nice. mn broer probeert er nog 2e hands eentje over te nemen.

Ik weet niet hoeveel capaciteit jouw accu's hebben, maar je zou indoor misschien nog wel een dag met een accu van %70 kunnen halen, maar ik zou dit alleen doen als je accu's van 1600 mAh of meer hebt. Daarbij ben je een beginnende airsofter, en waarschijnlijk wil je nog wat afstellen, en schiet je wat meer, dan ervaren airsofters.

Dus ik adviseer eigenlijk 1 accu opladen. En de andere als back up mee te nemen.
Mocht je er wel aan het einde van de middag door zijn, dan kun je het laatste uurtje nog wel met de %70 accu spelen.

Daarbij moet je wel goed in de gaten houden, of je replica opgegeven moment minder goed / trager op je trekker gaat reageren. Mocht je het inzakken van reactie of "rate of fire" merken. Vervang dan ook DIRECT de accu. Doorgaan kan het einde van je accu betekenen.

De lader ken ik verder niet, dus daar kan ik je ook niet mee helpen.

Eviltwin-NL;18295 zei:
Haha, ik heb hier meerdere ICS modellen liggen, dus wat dat betreft ben ik ook duur genoeg uit. En die APE is ook zeer nice. mn broer probeert er nog 2e hands eentje over te nemen.

Ik weet niet hoeveel capaciteit jouw accu's hebben, maar je zou indoor misschien nog wel een dag met een accu van %70 kunnen halen, maar ik zou dit alleen doen als je accu's van 1600 mAh of meer hebt. Daarbij ben je een beginnende airsofter, en waarschijnlijk wil je nog wat afstellen, en schiet je wat meer, dan ervaren airsofters.

Dus ik adviseer eigenlijk 1 accu opladen. En de andere als back up mee te nemen.
Mocht je er wel aan het einde van de middag door zijn, dan kun je het laatste uurtje nog wel met de %70 accu spelen.

Daarbij moet je wel goed in de gaten houden, of je replica opgegeven moment minder goed / trager op je trekker gaat reageren. Mocht je het inzakken van reactie of rate of fire merken. Vervang dan ook DIRECT de accu. Doorgaan kan het einde van je accu betekenen.

De lader ken ik verder niet, dus daar kan ik je ook niet mee helpen.

ICS maakt ook gewoon mooie apparaten.
Er gaat er uiteindelijk wel een van ICS bij komen hoor ;)

Ik zal vanavond even kijken wat mijn accu's zijn, dit weet ik niet uit mijn hoofd namelijk. Vanavond maar even youtube afstruinen mijnen of ik daar iemand kan vinden met die oplader, zodat ik het een beetje snap en dan gewoon beide accus naar 100% laden. Dan weet ik iig zeker dat ik de dag doorkom, en dan natuurlijk halverwege de dag wisselen van batterij.

Ik zal wel inderdaad in de gaten moeten houden of hij niet te leeg word, want heb geen zin om nu al een kapotte accu te hebben want ze zijn net nieuw haha.

Welkom :D Gelijk een mooi begin gemaakt dus.

Zon silencer die tracer's verzorgd zou ik ook graag nog een keer hebben ja! Ziet er heel tof uit in het donker en is heel handig! Ook voor de tegenstander ja ;) (voordat iemand dat zegt ;) ;) )

Jan;18487 zei:
Welkom :D Gelijk een mooi begin gemaakt dus.

Zon silencer die tracer's verzorgd zou ik ook graag nog een keer hebben ja! Ziet er heel tof uit in het donker en is heel handig! Ook voor de tegenstander ja ;) (voordat iemand dat zegt ;) ;) )

Haha zeker een mooi begin.
Heb super veel plezier aan mijn skirm beleefd de eerste keer.
Ik heb alleen die tracer unit uitgezet halverwege de dag XD Het was te licht om ze te zien.
Ze waren wat lichtgevender dan de tegenstander maar dat was niet echt noemenswaardig.
Helaas was mn hopup en sight niet goed afgesteld.
Heb dus een lamp uit het dak geschoten omdat mn bbs omhoog curvde haha.
En moest lager mikken op de open areas om iemand niet vol in zn gezicht maar in zn body te raken.
Hopelijk en waarschijnlijk kom ik je wel een keer op het veld tegen natuurlijk ;)

Btw ik heb heel de dag volgehouden met een 3cell 11.1V 1300mAh batterij in mn AA
Hij zou namelijk zodra de batterij bijna leeg is zichzelf moeten uitschakelen had ik op internet gelezen maar aan het einde van de dag was mn trigger response en de rate of fire nog precies hetzelfde dus heb hem nog niet hoeven vervangen (na afloop en tijdens de pauze natuurlijk wel losgehaald ;))