nieuw

• Onderwerp starter Onderwerp starter dj
  • Startdatum Startdatum

dj

Well-Known Member
3 mrt 2016
63
14
Trophies
4
Beste airsofters,

Mijn naam is dj ik kom uit heukelum en ben 20 jaar oud.

Ik had al eerder filmpjes gezien van airsoft maar dacht dat dit niet in nederland was.
2 weken geleden hoorde ik van men collega dat het ook in nederland is dus meteen een pas aangevraagt natuurlijk.

Ik heb meteen 2 vragen als dat mag:

Is een l96 een goed wapen kwa zuiverheid en afstand?
Hoe vul ik bij de nabv in dat ik naar een skirm ga met men replica?

Mvg, dj kleppe

Hoi @dj ,

welkom bij de sport en het forum!
De zuiverheid en het bereik van een replica (let op; dit is geen wapen, leer alvast aan dat je het een replica noemt) ligt voor het grootste deel aan je upgrades. Out of the box is het eigenlijk nooit zo goed als een goed geüpgradede replica.

Voordat je een replica aanschaft moet je je pas natuurlijk wel binnen hebben!

Ook wordt er eigenlijk door iedereen afgeraden om te beginnen met een sniper. Deze rol is niet per sé heel actief (kan wel, zie bijv. Novritsch), maar het is meer een liggende rol.

Beginnen met een AEG is dan wat verstandiger; deze zou je altijd nog om kunnen bouwen, of misschien gewoon houden als backup voor als je dan na een tijdje toch echt wil gaan snipen.

Als je je aanmeldt met je NABV nummer bij een geregistreerde skirm, geeft die organisatie dat door aan de NABV en hoef je zelf niks te doen.
Als je zelf iets organiseert, moet je dat wel altijd bij de NABV aangeven. Inloggen met je nummertje en wachtwoord, de rest wijst zich vanzelf, en anders is er een enorme FAQ.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

See you on the field,
Da Fencer

Welkom!

En @"Da Fencer" heeft volgens mij al je vragen al beantwoord. Veel plezier op het forum en in het veld!

Bedankt voor t beantwoorden.
Kan ik wel in elke game een sniper gebruiken want zou heel graag beginnen met sniper en later een aeg erbij aan willen schaffen.

Mvg

@dj
In principe op de meeste velden kan je inderdaad een sniper gebruiken. Op sommige indoor locaties zou ik dat echt niet doen, en het kan ook nog best zo zijn dat ze niet zijn toegestaan, FPS-wise of überhaupt.

Welkom let er wel op dat een stock sniper niet heel goed schiet, daar zit veel werk in en ook nogal wat kosten.

Ligt er net aan hoe ver je wilt kunnen schieten, hoe accuraat etc etc.

Kan varieren van 30 euro standaard aanpassingen, tot aan honderden euro's aan upgrades. Je bankrekening is het limiet!

Joh, dat kan van 80 euro tot 400 en vast ver daarboven. Het gaat erom dat je replica gaat presteren zoals jij dat wil :smile: Voor ieder is er wat wils. Je zult heus niet direct je bankrekening hoeven te plunderen, maar het ligt er natuurlijk helemaal aan hoeveel jij wil spenderen aan je replica. Je kan het ook stukje voor stukje doen.

Ik zou zeggen ga het naar door mij eerder gelinkte sniper forum en zoek maar naar Reliku, dat is een nederlander die ervaren is met sniper in airsoft. Zeg maar dat ik je heb gestuurd en anders zal hij je nog wel helpen. Het klopt dat je niet meteen honderden euro's erin hoeft te steken maar er zijn gewoon een paar onderdelen zijn dat wanneer je deze vervangt de replica een stuk beter presteert. Koop dan liever een JG Bar10 en stop daar dan het geld in wat je anders kwijt bent aan een TM VSR10, de kwaliteit van de externals is echt niet anders alleen de internals wel maar bij een sniper ga je die er uiteindelijk toch voor 95% vervangen.

Welkom op het Forum!

Ik zelf ben ook begonnen met een sniper, de well mb05. Deze is kwa internals identiek aan de l96.

Wat hierboven al genoemd is je moet hem inderdaad upgraden om een beetje mee te komen met de eag's want die schieten sneller en vaak veder!

Aantal upgrades die ik zelf als noodzakelijk zie bij aanschaf:

- Metalen piston, en spring guide. Deze zijn stock van plastic.

- Sterkere veer
- full metal trigger box
- betere inner barrel
- barrel spacers; hiermee zorg je dat je innerbarrel geen kant meer op kan.

En dan als je al deze upgrades heb zou ik voor een goede hop up gaan kijken! Met boven genoemde upgrades ben je denk ik een €200 euro veder + nog de aanschaf van je AA maakt een sniper een dure optie om mee te beginnen...

Welkom!

De meeste vragen zijn al beantwoord, bedankt daarvoor iedereen :3

@"Da Fencer" en heel scherp opgemerkt dat het replica's zijn! Kudo's :D