Nieuwe airsoft noob

tacfly6

Member
14 mei 2019
14
2
Trophies
5
Hoi iedereen,
Binnenkort hoop ik mijn eerste replica te kopen maar ik hoor iedereen zeggen dat het verstandiger is om met een assault rifle te beginnen in plaats van een sniper rifle. Ik weet bijna al zeker dat ik in de toekomst als sniper ga spelen en het liefst koop ik direct een Well L96. Tweede keus zou een AK zijn maar allebei past niet in mijn budget. Als ik als sniper begin zou ik ook nog pistol only kunnen spelen? Iemand tips om als noob sniper te beginnen?

Hi @tacfly6, welkom op het forum!

Ik ben ooit ook gelijk begonnen met snipen, want snipen is gewoon super gaaf! Let wel op, de sniper die jij voorstelt is out of the box niet gelijk zo'n laser als dat je op youtube in de verschillende video's ziet. Met een budget model sniperrifle kan snipen behoorlijk frustrerend zijn, denk hier wel om.

Buiten spelen met alleen een sidearm is voor niet veel mensen weggelegd, omdat je simpel weg in het nadeel bent. Assault rifles en snipers hebben meer range en/of hogere ROF.

• Leuk
Waarderingen: tacfly6
Welkom op het forum!

Ik ga heel kortaf zijn: als je niet zowel een well l96 (75 euro) als een cyma ak kan veroorloven (150 ish), dan kan je ook geen goede sniper veroorloven. Zelfs de meest budget sniper build kost toch echt wel 100 euro bovenop de aankoopprijs aan upgrades. Mijn advies is om eerst een goed aeg replica te kopen, dan een sniper.

Als ik als sniper begin zou ik ook nog pistol only kunnen spelen?

een goed pistool kost je net zoveel als een degelijke cyma ak, maar ben je net zo goed in het nadeel door de kleine magazijnen en mindere bereik.

Lees vooral ook even mijn beginnershandleiding door, daar heb ik ook een hoop links verzameld over sniperen en eventuele builds:
https://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/maffos-beginners-handleiding-tot-airsoft.3471/

• Leuk
Waarderingen: Olaf en tacfly6
Welkom , wil je echt een sniper dan koop je gewoon een sniper , ben je naar een jaar de boel zat kun je altijd wat anders aanschaffen .

Gewoon lekker doen wat goed voelt ;)

• Leuk
Bedankt voor de feedback iedereen!
Ik ga binnenkort even rustig rondkijken in de shogun shop en dan zie ik wel.
Het zal ooit nog gebeuren dat ik beide (assault rifle en sniper) koop maar dat is een kwestie van tijd en ervaring op het veld.
Waarschijnlijk start ik met een aeg omdat je dan ook indoor cqb kan spelen.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Welkom!
Sniper is idd wel leuk, maar dan moeten er wel de nodige upgrades aan gedaan zijn. Anders heb je simpelweg niet zo heel veel range extra als een goede AEG. Persoonlijk speel ik Sniper/DMR + shotgun of Sniper/DMR + AEG en altijd mijn 1911 als extra side arm.

Als je met een goede AEG begint zou je deze later kunnen ombouwen (of laten doen) naar een DMR, dan heb je een single shot AEG met een redelijke range. En je bent dan al bekender met de feeling van de replica.
Ik zelf begonnen met de 1e 2 jaar AEG en daarna zelf de DMR opgebouwd.

• Leuk