Nieuwe Airsofter (in de toekomst)

DeadlyRon

New Member
23 jan 2016
1
0
Trophies
1
Hallo Allemaal,

Ik kijk nu al een tijdje wat Airsoft filmpjes op YouTube en lees het een en ander erover. En ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd om het een keer te proberen (met de angst dat ik het wil blijven doen...!).

Ik ben zelf 21 jaar en ben rechten student in Utrecht. Mijn vraag is (o.a.) wat de vaste en variabele kosten zijn van een airsofter?

En wanneer er evenementen zijn waar ik en één of twee vriend(en) aan mee kunnen doen. Wat zijn hiervan de kosten? En is dit geheel vrijblijvend?

Hoor graag van jullie,

Ron

Hallo Ron,

Je hoeft niet bang te zijn dat je het blijft doen wat dat gebeurt zowiezo :wink:
Vaste kosten is eigenlijk alleen je jaarlijkse contributie aan de NABV. Dat is 79 euro. Verder kun je het zo goedkoop en duur maken als je zelf wil. Dat kan dus variëren tussen 300 en 3000 euro. Bij deze link word het allemaal duidelijk uitgelegd
http://www.airsoftclubnederland.nl/wat-heb-je-nodig-om-te-beginnen-met-airsoft/

Voor de evenementen betaal je in Nederland meestal 25 euro inschrijfgeld. Daarbij komen de kosten nog van de BB's, iets te eten en drinken en de brandstofkosten. Ik reken meestal 50 euro voor een dag.

Thanks voor je hulp @Roedi89 ! Topper :D

Welkom Ron! Wat Roedi zegt klopt helemaal. Je kan het qua materiaal zo gek maken als je wilt en voor evenementen een euro of 50 komt ook aardig uit :)

Oke bedankt!

En als ik zonder materiaal te kopen het eens wil proberen, wat is dat een goed beginners-evenement? Een open dag, o.i.d.?

@DeadlyRon welkom op het forum, ben ook net nieuw nieuw in de airsoft wereld en ook aan het romd kijken.

Hoe duur het is om een kit te huren verschilt per locatie.
Bij balls and arrows in lelystad bijvoorbeeld is een huurkit tijdens een evenemt rond de 35 euro.
En dat is volgensmij exclusief bb's