Nieuwe airsofter

Rick191

Well-Known Member
4 apr 2016
582
336
Trophies
20
Hallo allemaal

Ik heb vorige week als introducee mee gedaan met een skirm bij PaintballWorld in Arnhem en ben gelijk verslaafd geraakt ;)

Ik heb vorige week maandag mijn VOG verstuurd naar de NABV,(die had ik in een opwelling alvast maar gehaald) maar ik heb nog geen bericht gehad dat ik verder kan met mijn aanmeld procedure. Moet ik er even heen bellen of ze hem wel ontvangen hebben? Want mijn kameraad kreeg binnen 2 dagen een mailtje.

In afwachting van mijn pas ben ik al wel aan het winkelen geslagen.

Bij ASMC heb ik Flecktarn camo gehaald.

- Broek
- Riem
- Kniebeschermers
- T-shirt
- Blouse
- Parka
- Pet
Alles voor 80 euro.

Daarnaast heb ik een Condor OD Modular Vest gekocht met een extra pouch.

Als replica heb ik de Tokyo Marui AUG High Cycle Tan gekozen. Mooi apparaat wat gelijk mijn aandacht trok zodra ik de winkel binnenstapte. (Bunker501).
Daar is het allemaal iets uit de hand gelopen :D en heb ik er gelijk 4 midcaps, tas, batterijlader, 2 7.4V LiPo's en speedloader bij gehaald en is het allemaal iets duurder geworden dan begroot, maar een hobby mag geld kosten ;)

Nu is het even wachten totdat alles binnen is en ik mijn pas heb.

Nu is het enige wat ik nog moet halen een goede bril. Ik zat te denken aan een SwissEye Raptor met inserts, aangezien ik een bril heb.

Tot binnenkort op het veld.

Groeten,
Rick
 
Welkom bij het airsoften.
De pas had ik na 4 dagen maar men maat na 2 weken. Kan dus iets verschillen en zou me nog niet druk maken:p
Succes!!
 
Hoe kan jij een replica kopen zonder een pas? Of begrijp ik het verkeerd? In ieder geval welkom :)
 
@Rebelattack dat was ook mijn eerste gedachte :lol:
Welkom!
 
Welkom Rick!

Mooi om te zien dat er weer iemand verkocht is. Nadat ik voor mijn eerste keer geskirmd had ben ik ook gelijk aan de koop gegaan. Inmiddels nog niet eens een jaar verder en heb al 2 verschillende loadouts gehad en 3 replica's. :wink:

Je gaat ook gelijk voor de goede merken zie ik. De TM AUG High-Cycle is een pracht ding. Zou ik ook wel willen. Maarja, wat wil ik niet?

In ieder geval veel skirm plezier, en misschien tot ooit op het veld!

-Roel

Rebelattack;20527 zei:
Hoe kan jij een replica kopen zonder een pas? Of begrijp ik het verkeerd? In ieder geval welkom :)

Staat niets over het daadwerkelijk kopen van de replica, de rest mag je allemaal bezitten zonder NABV pas.
 
Bedankt allemaal,

En inderdaad, de replica heb ik nog niet in mijn bezit, maar heb deze alvast besteld. Deze was niet meer in voorraad en het duurde ongeveer 3 weken voordat hij in Nederland is. Alles replica gerelateerd wordt dan in één keer opgehaald wanneer ik mijn pas binnen heb.
 
Ook zonder pas kun je rechtsgeldig in bezit zijn van replica's. Zodra je van de NABV bericht hebt dat alles in orde is en dat je een lidmaatschapsnummer is toegewezen mag je replica's bezitten.
Een paar weken geleden is hier nog wat om tedoen geweest omdat (zoals ik begrepen heb) de leverancier van de pasjes wat problemen had.
 
@Oddball dat klopt, maar men ontving een speciale brief van NABV waarin duidelijk stond omschreven dat de brief bewijs van lidmaatschap was.

@Rick191 Welkom in de wondere wereld van Airsoft. Alvast heel veel plezier toegewenst met de bestelde spullen, maar dat zal vast goedkomen.
 
RoelTheWorld;20529 zei:
Rebelattack;20527 zei:
Hoe kan jij een replica kopen zonder een pas? Of begrijp ik het verkeerd? In ieder geval welkom :)

Staat niets over het daadwerkelijk kopen van de replica, de rest mag je allemaal bezitten zonder NABV pas.

Er staat: bij gehaald, in een winkel haal je niets, maar koop je het of je besteld online. Ik had het begrepen als gekocht, maar hij heeft al uitgelegd dat hij het enkel heeft besteld en pas zal werkelijk ophalen of thuis krijgen als hij een NABV pas heeft.
 
Rebelattack zei:
Er staat: bij gehaald, in een winkel haal je niets, maar koop je het of je besteld online. Ik had het begrepen als gekocht, maar hij heeft al uitgelegd dat hij het enkel heeft besteld en pas zal werkelijk ophalen of thuis krijgen als hij een NABV pas heeft.

Zal een beetje aan het accent liggen, in Twente wordt de uitdrukking 'gehaald' wel eens gebruikt ;)
 
Rick191;20539 zei:
Rebelattack zei:
Er staat: bij gehaald, in een winkel haal je niets, maar koop je het of je besteld online. Ik had het begrepen als gekocht, maar hij heeft al uitgelegd dat hij het enkel heeft besteld en pas zal werkelijk ophalen of thuis krijgen als hij een NABV pas heeft.

Zal een beetje aan het accent liggen, in Twente wordt de uitdrukking 'gehaald' wel eens gebruikt ;)

In Brabant ook hoor en ik maak de fout ook genoeg, maar ik had het snel gelezen en daardoor niet goed begrepen. Anyway wederom welkom en goede keuze de AUG HC van TM is heel vet, zou zelf de P90 versie willen hebben.
 
Vandaag hadden ze toch mijn VOG goedgekeurd, vrijdag wordt mijn pasje gedrukt!

Maar ik had nog een paar vragen:
Ik heb echte Bundeswehr camo gehaald waarbij op de jas en blouse op de schouders Duitse vlaggetjes zijn genaaid. Gaan mensen hier raar naar kijken of kan ik ze lekker laten zitten?
Hoe kijkt de gemiddelde airsofter tegen insignes en dergelijke aan?

En als opslag had ik zo'n kist in gedachten:
http://www.douwesdump.nl/dump/diverse-houten-kisten/kist-f-houten-kist-41-x-139-x-20.html
Maar een kameraad van mij zei dat dat niet voldoende zou zijn omdat iemand hem in principe mee zou kunnen nemen. Klopt dit?
 
Zolang het geen swastika is zou het naar mijn idee geen probleem zijn
 
Duitse vlaggen maken niks uit, zolang je maar niet in SS oakleaf of fleck gaat rondlopen en doodshoofdjes gaat dragen.
 
Was jij bij de skirm van zondag van paintballworld? Ik was samen met mijn squad zondag ook bij de skirm in arnhem.

Qua replica mooie keuze, wil zelf ook dezelfde gaan halen uiteindelijk ;)
Veel plezier en we zien elkaar wel (weer) op het veld.
 
Als je kist op slot kan en eventueel in een afsluitbare ruimte geplaatst staat (huis) ,dan is zo'n kist een prima opbergmogelijkheid.
 
wambam;20648 zei:
Was jij bij de skirm van zondag van paintballworld? Ik was samen met mijn squad zondag ook bij de skirm in arnhem.

Qua replica mooie keuze, wil zelf ook dezelfde gaan halen uiteindelijk ;)
Veel plezier en we zien elkaar wel (weer) op het veld.

Dat was ik inderdaad, die grote met dat rode masker. Ik was samen met 2 vrienden komen kijken of het wat was en het was heel goed bevallen.

Misschien tot een volgende keer.

@Vladimir Bedankt, dan hoef ik mij geen zorgen te maken.
 
Dan heb je vast de gast met het riotshield en de sniper en dual pistols zien rondrennen want dat was ik namelijk ;)
Was een gezellige dag
 
Die kist met een slot erop volgt gewoon netjes de regels die door de NABV zijn opgesteld. Ik maak ook gebruik van een oude munitiekist, heb de binnenkant bedekt met wat geluidsisolatie schuim en een slot erop gezet. Werkt perfect en als iemand die kist even onder de arm het huis uit tilt moet het wel een beer van een vent zijn.
 
Ik heb gisteren mijn pas gekregen.
Alle camo en gear heb ik ook thuis liggen. Nu is het nog even wachten op de replica.
Ik heb mij samen met een groep mensen ingeschreven voor een skirm op 7 mei bij Outpost Delta 19 van ACS in Gasselte. Misschien als de replica snel binnen is dat ik tussendoor nog een keer naar Arnhem ga.