Nieuwe BBs: Nuprol RZR

Ben je geïnteresseerd in deze BBs?

• Ja

Stemmen: 6 60,0%
  • Nee

Stemmen: 4 40,0%

• Totaal aantal stemmers
    10

Foodie88

Well-Known Member
23 aug 2016
431
233
Trophies
16
Er is een nieuwe serie BBs van Nuprol op de markt gekomen, namelijk Nuprol RZR. Bio BBs met gewichten van 0.20 tot maximaal 0.32 g. 0.40 g BBs zijn er ook maar die zijn voor zover ik weet non-bio (of niet gecertificeerd).

Op dit moment nog wat lastig te krijgen, Airsoftshop.be heeft wel wat varianten op voorraad maar nog niet alles. Airsoftcenter.nl krijgt ze binnenkort ook.

Het mooiste van alles is dat deze BBs uit Taiwan komen en ze worden geproduceerd in de fabriek waar de oude Valken BBs werden gemaakt, toen Valken nog een topmerk was. Zelf heb ik nog geen ervaring met deze BBs maar dit geeft in ieder geval goede hoop op kwaliteits BBs.

14883567_1087188034735404_4661216294121519084_o.jpg

Valken was toch ook weer terug aan het gaan naar hun oude fabrikanten? Als ze net zo goed waren als de Valkens voorheen en voor een gelijke prijs daaraan dan is het een goede competitor voor het high end segment bb's, maarja eerst zien dan geloven :).

@Rick191 Ik heb even op Airsoftshop.be gekeken, dit zijn de prijzen daar (voor bussen met 3300 stuks).

0,20 g €12,90
0,25 g €14,90
0,28 g €16,90
0,30 g €18,90
0,32 g €21,90

Ik vind het prima prijzen. G&G Bio 0,33g kosten €24,34 per 3300 stuks (als ik dat verhoudingsgewijs uitreken, er zitten er namelijk 2000 in).

@Rebelattack Dat had ik ook gehoord, maar nog geen verdere berichtgeving/bewijs hiervan gezien. Ik heb in ieder geval nu een bus van de nieuwe 0,28g Valkens en god, wat zijn die dingen slecht. Allemaal misfeeds in mijn E&L..

Dat heb ik ook, behalve met mn LCT mags. Zelfs green devil wilde niet meer feeden.

Ik heb die nuprol bb's uitgeprobeerd bij airsoft center, maar daar kosten ze meer dan valken.

Ik ben nog steeds op zoek naar een fel gekleurde bio BB om als "tracer" te gebruiken wanneer mijn magazijn leeg begint te raken :P Verder ben ik niet al te kritisch met BB's. Ik schiet op de gemiddelde afstanden en merk dan niet bijzonder veel verschil tussen de verschillende merken.

@Rick191 Ik heb even op Airsoftshop.be gekeken, dit zijn de prijzen daar (voor bussen met 3300 stuks).

0,20 g €12,90
0,25 g €14,90
0,28 g €16,90
0,30 g €18,90
0,32 g €21,90

Ik vind het prima prijzen. G&G Bio 0,33g kosten €24,34 per 3300 stuks (als ik dat verhoudingsgewijs uitreken, er zitten er namelijk 2000 in).

@Rebelattack Dat had ik ook gehoord, maar nog geen verdere berichtgeving/bewijs hiervan gezien. Ik heb in ieder geval nu een bus van de nieuwe 0,28g Valkens en god, wat zijn die dingen slecht. Allemaal misfeeds in mijn E&L..

Hmmm, misschien als ik volgende keer wat green devils .25 bestel ook wat van deze proberen.

@Foodie88 dacht dat ik op de website van 3division had gelezen dat ze in het kiezelschema/kleuren moesten. maar jullie zullen het vast wat beter weten omdat ik nog niet eens mijn nabv heb.

Niels heeft helemaal gelijk. ze willen juist dat je natuurlijke kleuren gebruikt.

Ik gebruik het liefst witte bb's. Green devil heeft een mooie natuurlijke kleur, maar die zie je gewoon niet vliegen met een beetje zon.

Hopelijk leest Milieu Defensie niet mee , anders wordt acuut de outdoor locaties gesloten..:eek:

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
zolang ze daadwerkelijk BIO-afbreekbaar zijn is kleur geen probleem.
In Belgie wordt echter verplicht met een specifieke kleur te spelen.

Zolang de BB's non-bio zijn, is het toch helemaal niet lucratief om ze af te nemen? Ook niet om thuis mee te plinken, wat mij betreft. Niet zozeer omdat ze non-bio zijn (het is jouw huis/tuin :P), maar meer omdat ik graag hetzelfde schotbeeld houd met de BB's die ik ook elders gebruik.

Ik switch enkel tussen XP en GD, omdat ik beide BB's ken en prima vind presteren en daarnaast ook voldoen aan de richtlijnen van de NABV. Ik kan ze dus met een gerust hart thuis als op een event gebruiken (in binnen- en buitenland).

@Foodie88 dacht dat ik op de website van 3division had gelezen dat ze in het kiezelschema/kleuren moesten. maar jullie zullen het vast wat beter weten omdat ik nog niet eens mijn nabv heb.

Niels heeft helemaal gelijk. ze willen juist dat je natuurlijke kleuren gebruikt.

Ik zie het, ik heb wel op een website van een bepaald veld gelezen dat ze liever juist niet te natuurlijke kleuren hebben omdat sommige dieren het dan als voer zouden kunnen aanzien. Ik weet helaas niet meer waar..

Aangezien ik geen greendevil 0.30 kan kopen wil ik die Nuprol proberen , iemand ervaring met Nuprol 0.30 ?

Aangezien ik geen greendevil 0.30 kan kopen wil ik die Nuprol proberen , iemand ervaring met Nuprol 0.30 ?

Heb geen ervaring met de nuprol bb's. Wel met de asg blasters en daar ben ik dik te vreden over! Geen misvormde bb's of misfeeds. Gebruik de .32 en die zijn ook nog eens goedkoop! Een euro of 20 voor 3000 stuks dacht ik..

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
@Robin2k7 ik heb ze uitgeprobeerd bij airsoftcenter en nog eens een zakje in het veld meegenomen en ze doen het prima. Ze zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse als Green Devil, dus heel goedkoop zijn ze niet.

@Robin2k7 ik heb ze uitgeprobeerd bij airsoftcenter en nog eens een zakje in het veld meegenomen en ze doen het prima. Ze zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse als Green Devil, dus heel goedkoop zijn ze niet.

Nee dat klopt maar die 0.30 g is tenminste te koop , green devil is overal uitverkocht .
Dank voor je reactie

Robin