Nieuwe BBs: Nuprol RZR

Ben je geïnteresseerd in deze BBs?

• Ja

Stemmen: 6 60,0%
  • Nee

Stemmen: 4 40,0%

• Totaal aantal stemmers
    10
Zo inmiddels wat maanden verder die Nuprol voor het eerst gebruikt in een skirm , de 0.30 g variant en die beviel buitengewoon goed , in combinatie met R hop en orga wide bore kon ik kills maken in de 60+ range mij hoor je niet klagen .

Ik denk dat de Greendevil iets strakker schiet maar voor 18 euro hoor je mij niet klagen .
Risen airsoft zit sind kort in het mooie Fort de kwakel ,ze hebben zich een beetje toegelegd op het merk Nuprol en daar is dus zat van te vinden , ook een mooie schietbaan en daar kun je voor 5 euro je de hele middag uitleven .

https://www.risenairsoft.nl/ammo-
supplies/bbs/bio-30/

• Leuk
Waarderingen: Jan
Nu komt deze mega-noob even in de thread. Even alles gelezen en vraag me af.. in hoeverre kan een BB verschillen per fabrikant, een plastic balletje is toch gewoon een plastic balletje (ja, ik overdrijf misschien een beetje, dont kill me.)

Nu komt deze mega-noob even in de thread. Even alles gelezen en vraag me af.. in hoeverre kan een BB verschillen per fabrikant, een plastic balletje is toch gewoon een plastic balletje (ja, ik overdrijf misschien een beetje, dont kill me.)

Jup in principe zijn het allemaal 6mm plastic balletjes van PLA, maar een spuitgietproces kan op allerlei punten fout gaan, het kan al beginnen bij het granulaat. Door fouten in het spuitgietproces kunnen allerlei imperfecties in de bb komen zoals luchtbelletjes in de bb zelf of aan het oppervlak zoals een gietnaad of putjes. Daarnaast worden bbs ook vaak gepolijst om te zorgen dat ze mooi rond zijn en dit gebeurd waarschijnlijk ook niet bij elke fabrikant goed. Bb's kunnen ook gewoon te bros zijn en kapot spatten wat ook een niet gewenst effect is. Iig kort gezegd is het proces tijdens het fabriceren heel belangrijk en de ene fabrikant doet dit beter dan de andere, je zult ook zien dat als jij een super geupgrade replica hebt, maar je schiet met slechte bb's dat je spread/accuracy dan nog niet geweldig is. Ik zie het al tussen de green devils en de ASG Bio BB's.

• Leuk
Waarderingen: Jan en Stey
Jup in principe zijn het allemaal 6mm plastic balletjes van PLA, maar een spuitgietproces kan op allerlei punten fout gaan, het kan al beginnen bij het granulaat. Door fouten in het spuitgietproces kunnen allerlei imperfecties in de bb komen zoals luchtbelletjes in de bb zelf of aan het oppervlak zoals een gietnaad of putjes. Daarnaast worden bbs ook vaak gepolijst om te zorgen dat ze mooi rond zijn en dit gebeurd waarschijnlijk ook niet bij elke fabrikant goed. Bb's kunnen ook gewoon te bros zijn en kapot spatten wat ook een niet gewenst effect is. Iig kort gezegd is het proces tijdens het fabriceren heel belangrijk en de ene fabrikant doet dit beter dan de andere, je zult ook zien dat als jij een super geupgrade replica hebt, maar je schiet met slechte bb's dat je spread/accuracy dan nog niet geweldig is. Ik zie het al tussen de green devils en de ASG Bio BB's.

Dus eigenlijk komt het erop neer dat hoe beter gefabriceerd hoe beter ze door de lucht heen vliegen en makkelijker uit je loop komen? Zoiets dacht ik al, maar dacht ik vraag het toch even. Top!

• Leuk
Waarderingen: Stey
Dus eigenlijk komt het erop neer dat hoe beter gefabriceerd hoe beter ze door de lucht heen vliegen en makkelijker uit je loop komen? Zoiets dacht ik al, maar dacht ik vraag het toch even. Top!

Het is nog steeds een rond projectiel, maar vooral consistent met elk schot de enigszins zelfde richting ja dat wel. Als de ene lichtelijk ovaal is en de andere wel mooi rond dan krijg je natuurlijk problemen. Naast goeie bbs is een goede barrel, een goede hop up enz. ook weer belangrijk :P. Het is bijna een wetenschap dat airsoft techen XD.

Heb zelf ook een E&L (AK-74U model) met E&L mags, en heb laatst de 0.28 van Green Devil geprobeerd. En ze feedden allemaal probleemloos, heb ze alleen nog niet op een skirm getest wat betreft range/precisie.

Hiervoor heb ik 0.25 ASG Open Blasters (BIO) getest/gebruikt. Deze werkten goed qua feedden/prestatie.

Dat komt eind van de maand nog ^^, maar vreemd dat anderen miss feeds hebben met de E&L modellen

ASG Blaster bio BB's voor mij en mijn vrouw en af en toe wat goedkopere aanbiedingen van Biovall.
Die Nuprol BB's ga ik pas proberen als ze positief bevonden worden door het gros van de community.
Die Biovall BB's zijn trouwens net iets kleiner dan de Blasters.
Waar de Blasters nog vastgehouden werden door de hop-up rolden de Biovall's er vrolijk langs.o_O