Nieuwe Joulewaardes

Jaapdm

Active Member
8 feb 2018
35
12
Trophies
4
Goedemiddag allen,

Gaan jullie al ombouwen voor 1 januari of kijk je eerst hoe de nieuwe regels zich staande houden?
 
Heb al me replica's al afgesteld voor de nieuwe joule waardes. Wist dat mijn sniper al creepte en heb daar rekening mee gehouden al tijdens de build. AEGs en side arm getest en afgesteld zodat ook die aan de goede kant zitten.

Ik vind zelf dat als je weet dat replica's duidelijk creepen, het onverantwoord is als je het niet aanpakt.
 
Ik vind zelf dat als je weet dat replica's duidelijk creepen, het onverantwoord is als je het niet aanpakt.

Plus, de regels gaan niet meer veranderen. Hoe de meting gaat verlopen (waarschijnlijk met 0.3gr) en wat de bovengrens gaat worden qua gewicht (0.36 of 0.40) is nog de vraag. Dat er een omslag gaat komen van meten in fps met 0.2 naar meten in Joules met een zwaardere bb, dat ligt vast. Test je replica's, ik verwacht dat de meeste geen problemen zullen hebben en onder de 1.2 J zullen blijven, en pas de rest aan.

Je was al in overtreding in de geest van de wet, na 1 januari ben je dat dan ook in de letter van de wet.
 
De 1.2 joule limiet kan ik inkomen, maar wordt ook strikt gekeken naar de 294 fps met 0.30 denk je?
 
Ze gaan fps testen doen op .30, dus 1.2 joule en dus 294 fps. Wen er maar aan dat als je creep hebt in je replica, je naar huis kan als je er over gaat.

Ik denk dat hij bedoeld dat fps meters niet op 3 cijfers achter de komma meten. Dan kan het voorkomen dat je met 295 fps ook nog 1.20 joule afleest, terwijl het 1.205 joule is.

*getallen komen even uit de dikke duim
 
De 1.2 joule limiet kan ik inkomen, maar wordt ook strikt gekeken naar de 294 fps met 0.30 denk je?

Sorry ik snap deze opmerking niet helemaal, je weet dat beide letterlijk hetzelfde zijn toch? Tenzij het gewicht van de meetbb nog word aangepast, onwaarschijnlijk, is dat waar je aan moet voldoen. En dat is net zo strikt als de 360 fps 0.2 gram meting zoals we deze nu kennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ik denk dat hij bedoeld dat fps meters niet op 3 cijfers achter de komma meten. Dan kan het voorkomen dat je met 295 fps ook nog 1.20 joule afleest, terwijl het 1.205 joule is.

*getallen komen even uit de dikke duim

Denk dat ze gewoon FPS meten en dus is het 294 FPS max, dan heb je het inderdaad accurater dan op joules ook al zou 1.205 joule op de meter gewoon moeten worden afgerond naar 1.21, maar ik weet niet of chrono's dat doen.