Nieuwe mid-caps voorbereiden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DeNnZ
  • Startdatum Startdatum

DeNnZ

Member
27 dec 2015
9
1
Trophies
2
Hallo allen,

Ik heb zojuist een aantal mid-caps voor mijn M4 aangeschaft.
Nu lees ik op het net dat je de magazijnen dient te voorzien van een klein beetje siliconen olie en deze niet direct vol te stoppen met BB’s maar deze als volgt geleidelijk aan te vullen :

30 BB’s laden daarna leegmaken
40 BB’s laden daarna leegmaken
50 BB’s laden daarna leegmaken
60 BB’s laden daarna leegmaken
etc
etc
Totdat de maximale capaciteit bereikt is.

Nu heb ik dit met 1 magazijn gedaan, tussen elke lading door heb ik het overtollige olie van de BB’s gehaald met keukenrol.
Nadat ik volledige capaciteit behaald heb, heb ik het magazijn in mn AA gestopt en ben deze leeg gaan schieten.
Het valt me op dat de BB’s niet een hele consistente baan volgen maar dat er een hoop flyers/afzwaaiers tussen zitten.
Zelf denk ik dat dit door de restanten olie komt die nog op de BB’s achterblijven.
Ook heb ik mn bucking schoongemaakt om eventuele olie resten er af te halen.

Nu is mijn vraag of jullie bovenstaande uberhaupt wel doen of hanteren jullie wellicht een andere manier?
Ik kan me haast niet voorstellen dat je iedere keer die vette dingen door je hopup en barrel stuurt, echter wordt dit wel door de fabrikant aangeraden (het magazijn te voorzien van een klein beetje olie).

Ik had zelf ook zulkse instructies zien staan ergens over de G&G 120bb midcaps en nadat ik dat bij eentje al aan het uitvoeren was, was ik die langdradige gore vette klerebende zo beu, dat ik de mag uit elkaar heb gehaald, schoon heb gemaakt en vervolgens ze gewoon "droog" volgepropt en ze laden nog steeds als een tiet!
Dus ik zou zeggen... gewoon maar niet doen ;)

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de mag die ik had geolied inmiddels uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Nooit meer van die troep erin als je het mij vraagt :-)

Thnx nogmaals.

Mijn midcaps (van verschillende merken) gaan altijd meteen in gebruik. Geen voorbereiding of iets dergelijks. Ik heb nog geen problemen ondervonden en speel met de meeste van mijn midcaps nu ruim twee jaar.
Ik haal ze wel 1 keer per jaar open om ff het stof te verwijderen.

Na aanleiding van jou vraag ben ik even gaan rondneuzen op het wereld wijde web.
Deze is wellicht interessant:
https://www.youtube.com/watch?v=z9wj2rf4ja8

Bedankt @Bert, dit filmpje heb ik inderdaad al eens bekeken maar het betreft hier een polymeer magazijn. Die gaan ook iets anders uit elkaar dan de BOYI/DBoys die ik heb (130rnd steel midcap).

Ik spuit alles maar dan ook echt alles voor eerste gebruik in met siliconenolie.
Mag's,replica's,in de loop,in de mag-catch,de fire selector,de trekkergroep.
Maar schiet daarna ook alles maar dan ook alles mis de eerste skirm.
Wel raar eigenlijk.
Maar daarna loopt alles soepel en probleemloos.
En de manier van eerste voorbereiding mid-caps doe ik ook precies zo.
Eerst een aantal,daarna net iets meer,dan weer wat meer totdat het magazijn uiteindelijk soepel en goed vol gaat.

Ik heb ze wel op die manier klaargemaakt. Mijn midcaps hebben het een tijd heerlijk gedaan, maar beginnen nu toch steeds lastiger te worden. Jouw probleem herken ik overigens niet, maar misschien heb je teveel olie gebruikt?

Je kan een niet ingesmeerd magazijn nemen en dat vergelijken. Misschien komt die rare BB baan vanwege je hop-up of iets anders

Ik smeer dus werkelijk waar helemaal niks in wat ook maar iets in contact kan komen met je bb's. Want als je ergens geen olie wil hebben is het wel in je hopup.
Een hopup zorgt doormiddel van frictie voor een backspin op je bb. Als daar olie komt heb je dus minder tot geen frictie wat betekent dat je bb na ~20 meter op de grond valt.