Nieuwe speler!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Andy
  • Startdatum Startdatum

Andy

New Member
7 dec 2015
2
0
Trophies
1
Hallo,

Ik ben andy 26 jaar, ik kom uit Hengelo.

Al een flink tijdje wil ik graag Airsoften maar ik weet nog niet echt goed waar ik moet beginnen dus heb ik wat geresearched over plekken waar skirms worden gehouden, maar het viel me al wel op dat het een beetje lastig is om te weten te komen hoeveel mensen zich attenderen bij deze skirms, mijn vraag hier bij is dus echter, hoe begin je met airsoften, wat is het beste begin die je kunt maken, en zijn er mensen of plekken iets dichter bij waar ik woon waar skirms worden gehouden, ik heb gezien dat "The Bunker" het dichts bij is en ben nieuwschierig of iemand bekend is met 3Division, en of er plekken zijn waar elk weekend wel word ge-skirmt.

Ik weet al wel dat ik Snipers en oude wapens zoals Mosin en Kar89 echt mijn ding vind maar voor een beginner is dit vast niet het goede arsenaal dus ik sta zeer open voor tips over welk wapen een goed begin is, liefst wel een precies wapen!

-Tot slot.

Ik hoop dat ik toffe feedback krijg, Airsoften lijkt me echt een gigatisch leuke uitdaging, ik ben best een diehard fps gamer, en ik wil graag een step up van achter een beeld scherm zitten, ik ben van plan hier erg veel tijd in te steken!

TL;DR

Goede beginner skirm plekken in omgeving?

Goede keuze wapen voor een beginnende "Sniper"

Beginner tips!

Moi en welkom op het forum.
3division is leuk terrein alleen marshallen ze in mijn ogen niet altijd goed (maarja beste stuurlui........)
Het beste is minimaal ca 2x huurkit te gebruiken om zo de sport te leren kennen. Ondertussen kun je verdere info verzamelen en evt op events aan medespelers vragen of je met hun replica mag schieten als dat een type is welke je hebben wilt.

Hi Andy,

Zoals Toothpick zegt is 3Division een leuk terrein! Wij zijn er een jaar geleden heel vaak geweest als groep en hebben ons altijd vermaakt. 

Een paar keer een huurkit om feeling met de sport te krijgen is inderdaad een goede tip. Het kost nogal wat en zou zonde zijn als het na drie maanden in de kast ligt. 

De meeste skirms zijn vaak goed gevuld. 3Division (meer dan 100), Balls and Arrows (max 80 dacht ik), Veluwe Airsoft (max 50 dacht ik), die hebben nooit problemen om spelers te trekken. In het Noorden des Lands zijn een twee locaties en een hoop spelers, dus ook daar is het vaak mooi druk. 

Ik heb nog twee video's die je kunnen helpen aan informatie:

http://www.airsoftclubnederland.nl/beginnen-met-airsoft-nederland/

En wat voor soort uitrusting heb je nodig om te beginnen: 

http://www.airsoftclubnederland.nl/wat-heb-je-nodig-om-te-beginnen-met-airsoft/

Met al die tukkers die zich aanmelden kunnen we straks een eigen squad beginnen ;)

Welkom!
Advies van een sniper, begin eerst met een huursetje. Kijk eerst of je Airsoft echt leuk vindt voor dat je al je gear gaat verzamelen. Een sniper replica zelf is niet duur, ongeveer 200 euro. Echter schiet deze net zo ver en inaccuraat als een aeg replica voor hetzelfde geld. Voor een echte goede sniper ben je vaak nog eens 500 tot 600 euro kwijt aan upgrades, en dan heb je niet eens je airsoft gear bij elkaar. Daarnaast is het spel ook totaal anders voor ons. Onze speelafstand ligt echt tussen de 50 en 70 meter, een kortere afstand en je bent sterk in het nadeel.

Mijn advies, kijk eerst even rond op het veld en praat met de snipers. Ze zijn naar mijn mening altijd bereid om je vragen te beantwoorden en in het veld merk je ook snel wat de voordelen en nadelen zijn. Je merkt dan ook meteen welke speelstijl bij jou past, en dan kan je ook lekker gaan sparen voor een goede sniper replica set. Ik wil je absoluut niet ontmoedigen te gaan spelen als een sniper, maar het kost net iets meer om mee te beginnen als een assault speler.

Veel succes en tot snel op het slagveld!

Welkom Andy op misschien wel het allerleukste forum van nederland.
Leuk om te lezen dat zovelen vanuit de FPS-games de overstap naar airsoft maken.
Ik ben er zelf ook op die manier ingerold.
En speel nog dagelijks games als Combat Arms en C.o.D.
Waarbij ik dan wel bij de realistischer games blijf,de nieuwste Black-Ops gaat mij dus een aantal bruggen te ver.
Maar goed,de snipers.
Zoals ik al eens eerder heb aangegeven op dit forum is het na het spelen met een huurkit misschien wel interessant om eens naar een M14 te kijken.
Die koop je dan in eerste instantie als AEG maar je kan hem daarna ombouwen naar een DMR (Designated Marksman Rifle).
Dan heb je hem in een 450 FPS configuratie.
Zo kan je in eerste instantie ervaring opdoen als assault en later overstappen op het sniperen met 1 en dezelfde replica.
En als het sniperen je dan toch slecht bevalt kan je hem vrij eenvoudig weer ombouwen naar assault.
Ik hoef niet uit te leggen dat dit behoorlijk in de kosten gaat schelen.
Verder met Bunker Hill; Dat is toch wel mijn nr 1 in nederland qua terreingrootte en beleving.
Met Balls&Arrows op een goede 2e plaats.
Dat heeft B&A te danken aan het feit dat hun terrein gegroeid is en dat ze nu ook weekendskirms aanbieden.
Van de Monastery kan ik nog niet veel zeggen.
Dat komt in de loop van de maand echter wel goed.
Tot slot wens ik je veel plezier toe in deze sport en hobby.