Nieuwe verslaafde

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo allemaal,

Ik ben Michel 26 jaar uit Nijmegen en eigenlijk nieuw in de airsoft maar zeker niet vreemd met het fenomeen.
Ben eigenlijk al vanaf kleins afaan al gek van het leger en alles eromheen helaas door mijn verleden heb ik niet in dienst kunnen gaan maar gelukkig hebben we nu airsoft dus dat maakt het een beetje goed :)
Mijn overige hobbys zijn dus het verzamelen van wapens en siermessen aantal video's van op YouTube staan voor de geïnteresseerden ( YouTube account :Valmijaan)
Ook lange tijd booschieten gedaan en schieten op luchtdruk.
Ik heb nog geen skrim gespeeld maar ik weet zeker dat dit een sport voor mij is.

Ben momenteel wat gear aan het bij elkaar aan het sprokkelen maar er is veel keuze dus kom er niet echt uit welk replica een leuk begin is, hopelijk heeft iemand nog wat leuks in de aanbieding voor de verkoop.

Kwa camo ben ik er al wel uit aangezien ik las dat de camo zelf niet veel verschil maakt met airsoft omdat het meestal niet zo lange afstanden zijn.
Dus ik ga voor woodland digital.

Mijn eerste skrim zal ik waarschijnlijk in arhnem gaan spelen omdat de auto momenteel kapot is dus wil iemand mijn meenemen hierin dan hoor ik het graag.

Ben vast wel dingen vergeten hier te vermelden dus als jullie vragen of sugesties heb hoor ik het wel.

P.s sorry voor mijn type fouten en zinsopbouw heb lichte vorm van dyslectie.

Groetjes Michel.

Welkom op het forum!

Jan heeft een hele mooie video gemaakt van hoe je je eerste replica kiest

Ook staan er andere videos op het kanaal die misschien een paar van je vragen kunnen beantwoorden.

Veel plezier met deze verslavende sport!

Welkom op het forum!

Jan heeft een hele mooie video gemaakt van hoe je je eerste replica kiest

Ook staan er andere videos op het kanaal die misschien een paar van je vragen kunnen beantwoorden.

Veel plezier met deze verslavende sport!

Hoopte op een leuke 2de handse replica te beginnen, Jan had laast een mooie voor 150 ofzo erop staan maar toen was ik nog geen lid helaas :(

Voor de rest neem ik mooi de tijd met het uitzoeken van een goede replica aangezien ik dan het geld ook goed wil uitgeven zal zeker het forum hier afspeuren naar alle info ;)

Welkom!

Zelf denk im dat camo wel degelijk "bekangrijk" is. Wanneer iemand in bv een ghillie in de bosjes gaat liggen kan het best lastig zijn om hem te ontdekken ;) zelfde als mandrake; gaat ook heel goed op in de omgeving

Ik ben het met bvdzeeuw eens, camouflage maakt wel degelijk uit. Je hoeft niet direct een ghillie te hebben, maar een patroon dat qua kleur goed bij de omgeving past helpt zeker mee. Zorg er ook voor dat je geen 'gaten' in je camo hebt, dan valt het hele effect meteen weg. Dus geen ontblote onderarmen, nek, hoofd etc. Ik zal zelf geen face paint gaan gebruiken maar ik draag wel een pet/hoed samen met goggles en een lower face mask zodat het hele gezicht bedekt is. Op mijn nek zal ik een bandana gaan dragen.

Tot slot: whatever you do, neem geen standaard multicam :D! Dat is echt als een vlag op een modderschuit in de Nederlandse bossen; het is voor hier een veel te licht patroon en meer gemaakt voor de Amerikaanse velden imo. Multicam Tropic is dan wel weer awesome.

Als je een beetje goedkoop uit wilt zijn, ga je naar de dump. Daar kun je voor een mooi prijsje goede kwaliteit legeruniformen halen (DPM patroon - Nederlands woodland) en dat is prima camouflage!

Ik ben het met bvdzeeuw eens, camouflage maakt wel degelijk uit. Je hoeft niet direct een ghillie te hebben, maar een patroon dat qua kleur goed bij de omgeving past helpt zeker mee. Zorg er ook voor dat je geen 'gaten' in je camo hebt, dan valt het hele effect meteen weg. Dus geen ontblote onderarmen, nek, hoofd etc. Ik zal zelf geen face paint gaan gebruiken maar ik draag wel een pet/hoed samen met goggles en een lower face mask zodat het hele gezicht bedekt is. Op mijn nek zal ik een bandana gaan dragen.

Tot slot: whatever you do, neem geen standaard multicam :D! Dat is echt als een vlag op een modderschuit in de Nederlandse bossen; het is voor hier een veel te licht patroon en meer gemaakt voor de Amerikaanse velden imo. Multicam Tropic is dan wel weer awesome.

Als je een beetje goedkoop uit wilt zijn, ga je naar de dump. Daar kun je voor een mooi prijsje goede kwaliteit legeruniformen halen (DPM patroon - Nederlands woodland) en dat is prima camouflage!

Thanx voor de info, klopt inderdaad wel wat jullie zeggen over ghillie snap dat dat je die best moeilijk kan spotten.
Echter heb ik ook verhalen gehoort dat ze mensen met muticam al op 100 meter zagen en iemand met tactical Black best dicht bij wist te komen ;)

Gelukkig ga ik inderdaad niet super opvallend en wil ik wel wat camo.
Dit word voor mij digital woodland, toch beetje Nederlandse kleuren maar net iets anders en hoorde dat het best goed werkt de digital camo.

Welkom op het forum! Alle camo is prima als je idd maar geen multicam neemt :P
En voor 200 euro kan je ook een prima start replica kopen.
Tweedehands kopen is een risico tenzij je de verkoper goed kent.

Welkom!!

Idd, camo is wel belangrijk omdat je van dichtbij natuurlijk ook mensen kan besluipen ;)

Boogschieten! Ook een paar keer gedaan op de HAVO. Erg tof, alleen mn onderarm elke keer onder de striemen van die pees wahaha

Bedankt ook iedereen voor de goede reacties en hulpvaardigheid :D

Gelijk een ghillie is inderdaad wat overdreven maar er is er elke skirm wel 1 met een ghillie die je verder de hele dag niet meer ziet :p

Heb zelf een setje woodland voor in de zomer en een setje multi voor in de herfst! Voor de winter moet ik nog wat verzinnen :)

Welkom op het forum en veel plezier met deze verslavende sport