Nieuwe Wapen wet Per 1 september 2017

raceeend

Active Member
4 sep 2016
39
9
Trophies
5
Vanaf 1 september 2017
Er zijn en komen nieuwe toegevoegde wetsartikelen en circulaires in de WWM uit 1997.
Met mogelijk veranderingen voor airsoft met betrekking tot de verkoop van onderdelen.
Daarnaast komen er ook veranderingen voor lucht en andere wapens.
 
Laatst bewerkt:
Heb je misschien meer info, of een linkje? Of wat er specifiek voor airsoft verandert... zou nog makkelijk zijn :)
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Ik persoonlijk ben mega-super-vaaaaacking blij met de laatste verandering in de EU.

Voor mij, als verzamelaar, was het mega-goed nieuws wat betreft onklaar gemaakte knalijzers. Sinds de EU-DEKO wet in gang is mogen we alles wat EU onklaar gemaakt is bezitten :D En dat is errug fijn. Er gaan bij mij dan ook een aantal replica's de collectie uit in ruil voor de real deal :D

Wat er voor airsoft veranderd...weet ik dan weer niet.
 
Ben druk aan het zoeken waar de nieuwe wet staat, van bij Justis staan er nog geen wijzigingen. Ze gingen het bezit en de verkoop van uitrusting ook een stuk lastiger maken ivm repliceren van uniformen.
 
Vanaf 1 september 2017 is er een nieuwe WWM
Er zijn de nieuwe regels en er zijn veranderingen voor airsoft en er komen wijzigingen voor de verkoop van onderdelen.
Daarnaast zijn er ook veranderingen voor lucht en andere wapens.
Bron, info? Of ook maar iets wat duidelijheid geeft, want dit is wel heel vaag :/
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
@Strelok dus we kunnen nu ergens in Frankrijk een onklaar gemaakt w@pen kopen en die mag je dan hier houden?
En geldt dat ook voor onklaar gemaakte munitie enzo?
 
@Strelok dus we kunnen nu ergens in Frankrijk een onklaar gemaakt w@pen kopen en die mag je dan hier houden?
En geldt dat ook voor onklaar gemaakte munitie enzo?

Mits daar EU certificaten bij zitten, jazeker. Persoonlijk haal ik ze alleen uit Oostenrijk ( ZIB Militaria ).

Daar krijg je alles netjes op papier en geen shady zaakjes.
Munitie heb ik geen kaas van gegeten, ik heb me alleen in knalijzers verdiept :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Magazijnen mag je dan nog steeds niet hebben aangezien dat onderdelen zijn om vuurwapens schietklaar mee te maken, maar ik ga dan zeker eens op zib kijken. Hopen dat iemand dan eens een onklaar gemaakt AK verkoopt :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Magazijnen mag je dan nog steeds niet hebben aangezien dat onderdelen zijn om vuurwapens schietklaar mee te maken, maar ik ga dan zeker eens op zib kijken. Hopen dat iemand dan eens een onklaar gemaakt AK verkoopt :D

Bij de EU AU wetgeving zitten de mags vastgelast, dus je hebt wel een mooi compleet ding. Opspannen ( Altans, grendelen ) en droogvuren werkt bij sommige ijzers ook nog.

ZIB staat vol met meuk. Echt candystore gehalte.

Hier kun je een categorie kiezen en enjoy

http://www.zib-militaria.de/epages/...ps/61431412/Categories/"Original Deko Waffen"
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en ChaoSState
Magazijnen mag je dan nog steeds niet hebben aangezien dat onderdelen zijn om vuurwapens schietklaar mee te maken, maar ik ga dan zeker eens op zib kijken. Hopen dat iemand dan eens een onklaar gemaakt AK verkoopt :D

Dat wist ik niet, goed om te weten! Dacht eraan om ze voor een toekomstig project om te bouwen naar airsoft mags :D
 
wat is dan nog het verschil met dat je geen AA aan de muur mag hangen. want voor afdreiging kan je een onklaar gemaakte ook gebruiken en daar heb je geen eens een pas voor nodig. ook zijn ze zoor iedereen te krijgen. lijkt me dat het nut daarvan ook een beetje wegzakt dan.

https://www.linkedin.com/pulse/nepwapens-zijn-als-onkruid-jaś-van-driel misschien leuk stukje om te lezen maar snap het punt van de politiek in Nederland niet. alsof het in Nederland alleen fout zou gaan en nergens anders.
 
18+ origineel onklaar/deco, zijn in NL ook al verkrijgbaar.
Duitsland is wat lastig importeren.
 
18+ origineel onklaar/deco, zijn in NL ook al verkrijgbaar.
Duitsland is wat lastig importeren.

Klopt, maar er zijn maar weinig mensen die het aanbieden en bovendien is het assortiment erg klein.
ZIB uit Oostenrijkt verstuurd gewoon, daar is niets moeilijks aan :)
 
Misschien een andere invalshoek...

Maar je mag nu dus een real steel die onklaar is gewoon in huis hebben als je 18+ bent...

Terwijl als je een "speelgoed" / airsoft replica wilt hebben, je een VOG moet hebben en jezelf moet aansluiten bij de NABV... voor mij is het allemaal niet zo'n probleem hoor, niks indrukwekkends op m'n kerfstok en die paar tientjes per jaar naar de NABV ook prima maar een beetje krom is het wel toch?

Soms snap ik alle regeltjes en wetten niet meer... :p

Groet,
Peter

P.s. Als iemand nog kan vertellen wat er voor airsoft verandert zou nog steeds fijn zijn :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
zou het wel goed/fair vinden als de airsoft regels met betrekking tot opberging anders zouden worden. zo zie ik zelf niet echt het verschil in dreiging tussen een onklaar gemaakt w@pen of een AA waar een leeg mag en geen accu inzit.