Nieuwkomer

fatih61

Well-Known Member
2 dec 2015
153
26
Trophies
7
Hallo

Ik ben fatih ben 24 jaar kom uit oldenzaal 

Veel paintball gespeelt en via youtube eigelijk airsoft ontdenkt wat me veel mooier lijkt om te doen dan paintball.

Ben nieuw in de airsoft wereld dus zal waarschijnlijk wel veel vragen hebben over replica's en om advies vragen.

Mvg

Hey, welkom. Heb je al een keer geskirmt?  

Nee nog niet.. Ik heb me nabv pas nog niet en nog geen replica's en ik weet eigelijk ook nog niet egt wat voor soort replica ik wil.. 

Je kunt het beste een keer (of meerdere keren) met een huurkit gaan skirmen. Hiervoor moet je wel een gebruiker hebben bij NABV en jezelf hebben aangemeld als introducé. Met een huurkit kan je gaan uitvogelen wat jou het best speelt. Ik heb zelf een M4 replica (bijna iedereen begint daarmee) nu op de post van Gunfire.  

Hallo en welkom Fatih,

Zoals gezegd ga eerst eens een keer met iemand mee als intro. Zou zonde van je geld zijn als je nu vanalles aanschaft en dan blijkt dat paintball je toch beter lag(of om andere redenen Airsoft je niet bevalt).

Mocht je(wat ik haast wel vermoed) toch besmet raken met het airsoft virus, haal dan pas je NABV pas en daarna de replica's(omgekeerde volgorde is illegaal). Ga zoals @Rubueno voor een standaard platform(M4/M16, AK47 etc). Nu zal je denken "Ja, maar die heeft iedereen al". Klopt maar om vooral in het begin ervaring op te doen is dat zeker een aanrader. Mocht je er vragen over hebben omdat ie storing geeft, niet naar verwachting schiet, upgrades, zijn er altijd genoeg mensen die je ermee kunnen helpen via online tips of in het veld.

Later als je wat ervarener bent zou ik de aparte replica's bestellen(heb je meteen die eerste als een backup). Of je kan natuurlijk ook lekker blijven spelen met de m4(of dergelijke), voor bijna alle standaard platformen zijn meer dan genoeg assecoires beschikbaar zodat je alsnog iets customs hebt. 

Hoop dat dit je iets helpt met het opstarten in de wondere wereld van Airsoft.

Groetjes en wie weet tot op het veld.

Paul

Bedankt voor de tip maar ik weet ook wel zeker dat het me wel bevalt.

Maar ik ken verder niemand die airsoft speelt en die dus een nabv pas heeft en mij als intro aanmeld zodat ik een keer kan mee skirmen. Heb me wel aangemeld als intro bij acn dus zal op een mailtje moeten wachten neem ik aan tot acn me uitnodigd voor een skirm. En ik ben al bezig met een nabv pas " wacht nu op me vog". En als ik tot die tijd nog geen uitnodiging heb gehad tot ik me pas heb kan ik altijd mezelf aanmelden om te skirmen. 

Hi Fatih! 

Welkom op onze site. Je kan zoals je zelf zegt inderdaad ook prima op eigen gelegenheid naar een skirm. Wij gaan vast in 2016 pas weer een introducé dag organiseren :) 

Houd gewoon ff een tijdje het forum in de gaten. als je ziet dat er iemand naar een evenement gaat kan je die persoon ook een berchtje sturen met de vraag of hij je als intro me wilt nemen. Je kan afwachten tot een introdag maar dat zou nog eens ff kunnen duren.

Zijn er bij elk airsoft veld replica's te huur?

en heeft iemand enig idee wat het kost om zo'n kit te huren voor een dag? 

veluwe airsoft, balls and arrows, 3division zijn organisaties waar ik zeker van weet dat ze huurkits hebben, maar wat ze kosten zul je zelf even op moeten zoeken op de websites van de desbetreffende organisatie...

En bij die organisaties kun je ook terecht zonder geïntroduceerd te worden door iemand met een NABV pas: die organisaties registreren je dan als hun introducee als het ware. Dus daar kun je ook op je eigen houtje naartoe. Of, zoals eerder gezegd, hou onze agenda in de gaten en ga een keer gezellig mee