Nog een "ouwetje" erbij

BoomSmurf

Well-Known Member
11 mei 2016
786
321
Trophies
19
Hi allemaal,

Zoals ik al op een post van DJ Stitch aangaf ben ik via IPSC parcourschieten met Airsoft aanraking gekomen.
Ben 47 en al jaren parcourschutter bij de NPSA/IPSC (real steel) en net terug van drie dagen wedstrijd in Tsjechië. Vanwege goedkoop trainen (vooral op snelheid (trekken uit holster) en precisie op korte afstand) begonnen met de aanschaf van een replica 226 (schiet parcours met 9mm SigSauer P226). Had met het oog op hierop al een lidmaatschap NABV op zak ;-)

Dan zie je al die filmpjes op YouTube en gaat het steeds meer kriebelen en hoop nu binnenkort eindelijk eens een keer naar een event toe te kunnen (ook met het oog op conditie en teamwork).

Heb net als Stitch een beetje een voorkeur voor zwarte gear en heb al het een en ander aangeschaft, maar krijg nu toch ook wel trek in multicam. Heb op dit moment een G&G GC16 intermediate, een WE F226, en twee WE 1911's (1 x Green gas / 1 x CO2); denk dat ik hiermee voorlopig wel uit de voeten kan.

Hoop jullie binnenkort eens tegen te komen in het veld.

Groeten,
Werner

Welkom en veel plezier op het forum, ik heb zelf ook een G&G GC 16 maar dan de Raider S.

Nou, welkom zou ik zeggen (ook al ben ik een nieuweling en mag ik je misschien wel niet welkom heten :p) ! Leuk, jouw achtergrond! Jammer dat je nu ook al voor multicam aan het zwichten bent ;) Ik blijf stug volhouden. hahahaha!

Vraagje, vanwaar drie side-arms? of is die F226 geen typo en bestaat die echt en is het dus geen P226. In dit geval; waarom 2 x een 1911?

Welkom op het forum!

Goed te zien sat deze sport mensen trekt uit vele categorieën :smiley:

Er is vast nog wel plaats voor de skrim van 19 juni bij balls and arrows, gaat al een aardige groep dus als je kan aansluiten zal dat perfect zijn.

Stel al je vragen mocht je die hebben en welkom nogmaals!

@Stitch: de F226 is de WE replica van de SigSauer P226 (die heb ik dus in real steel voor parcourschieten) en was mijn eerste aanschaf als trainingsmiddel. De twee 1911's? Een keer in CO2 als origineel GI model (klassieke 1911) en een keer in green gas in moderne uitvoering (khaki/sand) met rail voor mijn light/laser. Zullen in de loop van de tijd nog wel meer side arms komen; gewoon omdat het kan ;-)

Vwb zwart vs multicam, ben nog niet gezwicht, maar vind beide wel wat hebben. Misschien dat ik op een van de skirms in de toekomst wel in mij zwarte tactical kilt kom opdagen ;-)

Welkom op het forum!

Toffe achtergrond inderdaad. Ik zou ooit ook wel eens met iets "echts" willen schieten om dat eens te ervaren.

Wat wel handig is om te weten, zwart valt ontzettend op in een bos. Dus wat dat betreft is het niet heel erg dat je naar multicam gaat. Al zijn er af en toe mensen die onzichtbaar zijn ondanks dat ze zwart dragen. Jarlam is onze huis ninja die het keer op keer wist te presteren om met zwarte camo, achter de linies te komen en vlaggen onder hun neus vandaan te pakken.

Yo! Pas maar op, want volgens @DjStitch82 ben je waarschijnlijk echt heul oud (met EU) ;) (I kid, I kid!) - zoals eerder opgemerkt leuk dat er zo'n verschillend publiek op deze hobby afkomt die er op het veld dan weer wel allemaal echt voor gaan. Super!

19e (aanstaande zondag) schijnt er idd nogal wat te gaan gebeuren bij B&A... ga dan zelf ook voor het eerst wat van de mensen hier ontmoeten, ondanks daar al een keer eerder te zijn geweest.

En MultiCam? Kom maar een keer naar een grote skirm... Voor mij was MultiCam daarna meteen geen optie meer, ondanks dat ik het nog steeds erg mooi vind. Airsofter camo, zou het beter kunnen heten ;) Ziet er zo het zelfde uit, en vond ook dat het patroon ineens ook sneller lijkt op te vallen out of the ordinary, omdat je het al snel gaat identificeren met mogelijke threats (en de afstanden zijn dichterbij dan IRL, natuurlijk).

Misschien ipv zwart eens kijken naar MultiCam Black, Kryptek Typhon of Atacs LE? Misschien ook mooi!

@Bootcamp: Toen ik op Kryptek Typhon zocht zag ik daar ook weer een verwijzing naar Mandrake. Dat herinnerderde ik me weer gezien te hebben op de site van SAFARA (die ik hier op het forum onder de webshop reviews had gevonden). Die gasten voeren Mandrake van Emerson en dan heb je voor Eur 100 al een uniform: http://en.safarasoftair.com/tactical-gear/battle-dress-uniform-bdu/full-set-bdu/emerson-gen-2-combat-uniform-set-mandrake-11977
Vind Mandrake wel erg mooi moet ik zeggen en zal denk ik nog niet zo wijdversrpeid zijn.
Dus maar eens even gaan checken hoe het nu precies met de maat zit en dan vrouwlief ervan overtuigen dat ik dat toch echt nodig heb ;-)

Mandrake zie je idd niet zo veel en ik weet zo twee leden van het forum die heel blij worden als je mandrake neemt :P
@JordivE
@"Da Fencer"

Yeshh... Come to the Mandrake side!

All kiddings aside, Mandrake is zeker een hele mooie camo, die erg goed opgaat in de bossige omgeving van bijvoorbeeld balls and arrows. Da Fencer heeft al eens wat testjes gedaan met zijn mandrake accessoires, waarbij hij de spullen bijna kwijt is geraakt! (Zo goed als het inblendt).

Is zeker de aanschaf waard als je het mij vraagt. :)

Thanks guys. Iemand ervaring met Emerson uniformen? Valt dat groot of juist klein uit? Hoe zit het met de verstelmogelijkheden?

Ik had ook een topic onder 'Algemeen' gemaakt mbt Emerson kleding, en dan met name via AliExpress (zie het Algemene forum). Gaat niet echt over de maat, dus ben ook wel benieuwd! Al staat in de link die ik daar poste, ook een maattabel...

Ben zelf wel geïnteresseerd in Emerson kleding, want voor die prijs kan je nog eens een paar setjes verzamelen over de tijd verspreid... al moet je het af en toe dan misschien zelf repareren, who knows.

Ik heb zelf ook Mandrake overwogen (en nog steeds)... Alleen niet echt een lekker "all year round" camo. Moet je straks vrouwlief weer overtuigen een tweede set nodig te hebben in de herfst/ vroege voorjaar ;)

Zo zit ik dus toch nog steeds met ATACS FG, maar nu denk ik toch dat ook Pencott Badlands (met OD vest e.a. zaken) all year round heel mooi werk doet in NL, alleen nog geen merk gevonden wat het verkoopt voor een goeie prijs.

Overigens voert Emerson ook al die andere camo's in een set voor die prijs ... alleen niet zo makkelijk (eigenlijk gewoon niet) te vinden in NL. Twijfel zelf om bij AliExpress te bestellen en het er op te wagen.

Bootcamp;23158 zei:
Overigens voert Emerson ook al die andere camo's in een set voor die prijs ... alleen niet zo makkelijk (eigenlijk gewoon niet) te vinden in NL. Twijfel zelf om bij AliExpress te bestellen en het er op te wagen.

Net even gezocht bij Aliexpress en als je de langere levertijd voor lief neemt is het wel heel aantrekkelijk. Nog goedkoper dan SAFARA en gratis verzending. Thuis maar eens even exacte maten gaan opnemen en dan maar bestellen (vrouwlief begrijpt inmiddels dat ik dit toch echt nodig heb ;) )

Kunnen wij mannen ook eens een goed excuus maken om veel kleren te kopen ;P

Misschien stomme vraag maar hebben jullie al eens bij Taiwangun en/of Gunfire gekeken op de site, die verkopen namelijk ook de kleding van Emerson

Blade;23169 zei:
Misschien stomme vraag maar hebben jullie al eens bij Taiwangun en/of Gunfire gekeken op de site, die verkopen namelijk ook de kleding van Emerson

Hey Blade!

Wel al gekeken bij www.Gunfire.pl, maar die hebben net de patterns of maten niet die ik zoek. Taiwangun nog niet gechecked, die kende ik nog niet!

Zal later eens kijken ... maar ben eigenlijk wel door mn AS budget heen voor deze maand! Opstarten pakt allemaal nét iets prijziger uit dan gedacht en had nog wat andere onverwachte uitgaves (indirect ook voor airsoft... meer informatie later!)

Thanks voor de tips!

Hoe vreemd het ook is, maar Taiwangun verzendt vanuit Polen (en dus niet Taiwan! Dat je het even weet, maakt misschien verschil in je besluitvorming)

haha ja taiwangun zit gewoon in Polen (don't get fooled by the name), hebben toch zeer vaak leuke aanbiedingen en betaalbare gear, dus voor een klein budget is het de moeite waard om daar eens rond te snuffelen, aangezien Gunfire steeds meer richting de wat duurdere merken gaat