Non-bio tracer bb vragen

Prawnge

Well-Known Member
15 okt 2018
63
19
Trophies
9
Hallo mede airsoft collega’s,

Ik ga binnenkort lekker binnen skirmen in een cqb omgeving in nederland. Hiervoor heb ik een tracer unit aanschaft voor een beetje bevestiging of iets raakt en natuurlijk ziet het er best vet uit.

De tracer unit is binnen alleen de bb’s is waar ik wat vragen heb.
in de zoektocht naar de juiste bb’s ben ik vaak non-bio tracer bb’s tegen gekomen.

In mijn beleving toen ik 2 jaar geleden begon met airsoft mocht je alleen maar bio bb’s gebruiken maakt niet uit of de locatie binnen of buiten was.

Dus mijn vraag: mag je non-bio tracer bb’s gebruiken voor binnen locaties ? (buiten is natuurlijk wel bio omdat niet zo best is voor de natuur) en welke tracer bb’s gebruiken jullie ?

Omdat 100% bio tracer-BB's niet (of moeilijk) te fabriceren zijn (er zijn hier vast mensen die de benodigde chemische samenstelling kunnen uitleggen, ik niet in ieder geval). Er worden zoveel dingen in winkels verkocht die je eigenlijk niet mag gebruiken als particulier: de wetgever (of in ons geval de Airsoftvereniging) bepaalt niet wat er verkocht mag worden, alleen wat er gebruikt mag worden.

• Leuk
Waarderingen: Prawnge
Meeste stoffen die gebruikt worden voor de werking van de tracer bb zullen niet geclassificeerd kunnen worden als bio afbreekbaar, maar volgens mij is het principe van bio afbreekbaar dan ook weer niet dat het product 100% afbreekbaar is, maar goed hoe de exacte bepaling hiervan plaats vindt kan ik niet zeggen.

Een ander standpunt is dat je met online winkels nog het feit hebt dat het natuurlijk internationaal kan worden verkocht. Lokale winkels hebben dan nog de optie dat ze relatief dicht bij de grenzen wonen waar het mogelijk wel mag en uiteindelijk kom je dan bij wat QuickFix zegt. Het is niet toegestaan om non bio bbs te gebruiken, maar verkopen is niet het probleem.

• Leuk
Bedankt voor de informatie, het helpt voor het zoeken naar de juist tracer bb,s :)

Kort antwoord, nee je mag enkel bio tracers gebruiken.

In de praktijk worden bij sommige binnenvelden ook niet bio tracers verkocht om te verschieten. Maar dat is weer een ander verhaal.
Zoiets simpels zou ik niet mijn pas laten kosten in iedergeval!

• Leuk