Noob needing help ^^

TheKiiwii

Member
20 jun 2019
22
1
Trophies
3
Hello iedereen,

Ik ben nieuw in deze hobby en ik ben op zoek om mijn eigen materiaal te kopen.
Helaas ken ik er zo goed als niets van. Ik heb wel mijn opleiding gedaan als "Eclaireur" int leger, maar van airsoft ken ik niets.

Ik zou zeer graag dus een sniper vinden samen met een handgun, om dit op een toffe manier te kunnen spelen, maar toch met wapens die ik graag heb.

Kan iemand me helpen? (ik wil er best wat geld in steken zodat ik niet te snel een "beginner's"-wapen beu word en meteen er een ander toch ga moeten komen..)

Ik weet niet als ik meteen in de juist topic ben om dit te plaatsen.. maar dit zijn de snipers en handguns dat ik kan vinden rond mij op 2dehands.be (ben van België). Kunnen jullie me zeggen welke de betere zou zijn voor prijs/kwaliteit? Of als het prijsverschil met een nieuwe te klein is.. en het beter zou zijn om een nieuwe te kopen??

Alvast bedankt!

Groetjes,
Timo

Snipers:
https://www.2dehands.be/a/verzamele...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

https://www.2dehands.be/a/hobby-en-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

https://www.2dehands.be/a/hobby-en-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

https://www.2dehands.be/a/hobby-en-...ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&previousPage=VIP

https://www.2dehands.be/a/sport-en-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Handguns:
https://www.2dehands.be/a/sport-en-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

https://www.2dehands.be/a/diversen/...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Hallo Timo, welkom op het forum!

Ik zie tussen al die advertenties niks spannends staan dat je wilt hebben, sorry. Allemaal goedkope replica's die te duur worden aangeboden. Helaas woon je in België dus ben je in dat opzicht een beetje beperkt door het replica verzendingsverbod, maar je kan echt beter dan die replica's.

Als ik het goed begrijp heb je in het leger ook een sniper gehad. Nu moet ik je teleurstellen dat je in airsoft blij kan zijn als je op 75 meter een 1 bij 1 meter doelwit kan raken, laat staan iets op 600 meter. Daarvoor moet je echt moeite en geld uitgeven, dat eerste meer dan de laatste als je er echt voor wilt gaan. In de beginnershandleiding staan heel veel links over sniperen en mogelijke beginner snipers die je zelf kan bouwen.

Als je tweedehands iets wilt kopen zou ik echt kijken of je een airsoft forum of specifieke airsoft verkoop site kan vinden. Vaak vind je daar de meer serieuze verkopers met kennis die de betere replicas verkopen.

Welkom. Aangaande de snipers:

1) Aangezien ik geen Frans spreek even een gokje maar ik heb geen idee wat dit voor apparaat is. Bij een van de volgende foto's staat iets wat lijkt op een staafmagazijntje, wat mij doet denken dat het een SX-9 is. In dat geval links laten liggen. Veel storingen en enorm inconsistent. Tevens niet een echt solide apparaat.

2) De AWS L96. Deze is al geupgrade dus dat scheelt je veel werk en je kunt gelijk gaan spelen (na wat fine-tuning). Naar mijn weten zijn er voor dit model de extra onderdelen wat moeilijker te vinden dan voor de standaard Well L96 modellen. Qua uiterlijk een van de meer realistische L96 modellen.

3) De Steyr (lijkt op de ssg69). Weinig upgrades verkrijgbaar, geen solide apparaat. Gaat snel kapot. Ook de prijs is veel te hoog.

4) De Well MB01. De vraag is even wat voor upgrades erin zitten maar een pre-upgraded versie zit rond de 220,- euro met scope en bipod. Heeeeeel veel upgrade parts voor te krijgen en een solide replica. Enige minpunt is het gewicht (het is een zware jongen) maar dat kun je aanpassen. Ik zou even de specs vragen en welke upgrades het apparaat heeft gehad en hoe vaak hij is gebruikt en wanneer gekocht (dit in verband met de levensduur van de spring).

5) De R93. Zelf nooit mee geschoten maar heb om mij heen gehoord dat het een draak is om te upgraden en dat je hem eigenlijk nooit krijgt zoals je hem wilt hebben. Maar zoals gezegd heb ik zelf geen ervaring met dit model.

6) De Well MB-05. Teamgenoot van mij heeft een gehad en hij was kapot bij de derde skirm (bolt handle afgebroken). Nieuwe geplaatst (lag er de volgende skirm weer af) en bij de volgende skirm de kolf gebarsten. Ikzelf raad hem af.

7) ASG AW.308. Ziet er nieuw uit dus niet misbruikt. Upgrades redelijk te vinden. Prijs is gelijk aan een nieuwe. Dus kun je beter een nieuwe kopen.

Wat betreft de side-arms ben ik voorzichtig en ik raad je aan om deze niet 2e hands te kopen maar gewoon bij een winkel zodat je ze tenminste in de hand kunt houden hoe hij voor jou voelt en of hij praktisch is in het veld. Een Desert Eagle ziet er cool uit maar er is nauwelijks een holster voor te vinden, voor een sniper veel te luid, zwaar en onhandig.

• Leuk
Waarderingen: Maffo en victor

Nu moet ik je teleurstellen dat je in airsoft blij kan zijn als je op 75 meter een 1 bij 1 meter doelwit kan raken, laat staan iets op 600 meter. Daarvoor moet je echt moeite en geld uitgeven, dat eerste meer dan de laatste als je er echt voor wilt gaan.

Even om het overduidelijke te bevestigen, @Maffo bedoelt om die 75mtr een 1x1 meter doelwit te raken, moet je al serieus geld moet uitgeven.
Niet die 600mtr, dat lukt je alleen als je de eerste 525 meter er naar toe loopt.

Goedemorgen

Om te beginnen (en ik vermoed dat velen het hiermee eens zullen zijn) is sniper niet echt de perfecte rol om te starten. Snipers hebben pittig veel onderhoud nodig en zal je ook wat kosten om je replica te upgraden. Deze rol lijkt wel mooi en intens, maar het is ook heel vaak wachten tot je het goede schot kun nement.

Als je qua side-arm niet te duur wilt gaan maar wel goede kwaliteit wilt, kun je best even kijken naar WE Tech. Verkopen prima replica's voor een democratische prijs. Altijd beter is natuurlijk Tokyo Marui. Het zal je waarschijnlijk beter uitvallen een nieuwe te kopen dan een 2e hands waar je geen geschiedenis bij krijgt.

Mocht je toch eventueel overwegen om voor een assault te gaan, maar wil je die ook in de budget klasse halen, is Specna Arms ook een aanrader. Ik gebruik mijn specna nu ongeveer al een halfjaar, en dat zonder enige problemen. Mocht je toch sniper willen gaan in de budget klasse kun je misschien ook kijken naar de Specna Arms Snipers, al heb ik hierover nog weinig tot geen recensie's gelezen.

Mag ik vragen in welke provincie je woont, aangezien langsgaan in een winkel mezelf ook al veel heeft verder geholpen. Ik woon zelf rond Brugge en mijn vaste winkel zit daar dicht in de buurt. Verkopen ze tevens ook prima snipers, assault rifles etc.

Veel plezier binnen het airsoften!

Als ik het goed begrijp heb je in het leger ook een sniper gehad. Nu moet ik je teleurstellen dat je in airsoft blij kan zijn als je op 75 meter een 1 bij 1 meter doelwit kan raken, laat staan iets op 600 meter. Daarvoor moet je echt moeite en geld uitgeven, dat eerste meer dan de laatste als je er echt voor wilt gaan. In de beginnershandleiding staan heel veel links over sniperen en mogelijke beginner snipers die je zelf kan bouwen.

Ja dat is inderdaad just, maar dat het niet zoals in het echt is, had ik wel verwacht ;) tijdens mijn training was het dan ook niet de bedoeling om 20man uit te schakelen.. :P 2-3 en dan weg wezen... :P dus dien afstand.. hoort bij het spel das geen probleem, had ik wel verwacht.

4) De Well MB01. De vraag is even wat voor upgrades erin zitten maar een pre-upgraded versie zit rond de 220,- euro met scope en bipod. Heeeeeel veel upgrade parts voor te krijgen en een solide replica. Enige minpunt is het gewicht (het is een zware jongen) maar dat kun je aanpassen. Ik zou even de specs vragen en welke upgrades het apparaat heeft gehad en hoe vaak hij is gebruikt en wanneer gekocht (dit in verband met de levensduur van de spring).

Ik zal het eens na vragen en hier den antwoord posten ^^

Even om het overduidelijke te bevestigen, @Maffo bedoelt om die 75mtr een 1x1 meter doelwit te raken, moet je al serieus geld moet uitgeven.
Niet die 600mtr, dat lukt je alleen als je de eerste 525 meter er naar toe loopt.

Haha ok zalig xD

Om te beginnen (en ik vermoed dat velen het hiermee eens zullen zijn) is sniper niet echt de perfecte rol om te starten. Snipers hebben pittig veel onderhoud nodig en zal je ook wat kosten om je replica te upgraden. Deze rol lijkt wel mooi en intens, maar het is ook heel vaak wachten tot je het goede schot kun nement.

Als je qua side-arm niet te duur wilt gaan maar wel goede kwaliteit wilt, kun je best even kijken naar WE Tech. Verkopen prima replica's voor een democratische prijs. Altijd beter is natuurlijk Tokyo Marui. Het zal je waarschijnlijk beter uitvallen een nieuwe te kopen dan een 2e hands waar je geen geschiedenis bij krijgt.
Veel plezier binnen het airsoften!

De "rol" van een sniper past me 300%. Ik heb al gedurende trainingen 4uur moeten liggen voordat ik mocht schieten.. dus ik ben het gewoon en ik doe het graag ;) Veel liever ver van't gevecht en zekerheid hebben van mijn hits dan in het midden van alles staan.. vandaar dikke respect voor mijn ex-collega's :P en bedankt ik ga dat allemaal eens na kijken.
Ik ben van Zaventem :)

IEDEREEN SUPER HARD BEDANKT VOOR ULLE ONTVANGST EN HULP :D is echt super! Ik hou jullie allemaal zo snel mogelijk op de hoogte ;)

Weet er trouwens iemand waarom ik geen meldingen heb gekregen toen er iets gepost werd? Deze staan nochtans aan en ook niks in mijn junk gekregen :s

Btw de Well L96 krijgt precies niet zo super reviews:
https://www.airsoftshop.be/nl/well-l96-sniper-set-olive-33398459.html

"Zeer tevreden van de visuele afwerking.
Maar, ik koop nooit nog een WEll,
Hopup unit zat scheef in outer barrel, spacers 4x zaten gewoon allemaal samen tegen elkaar op het einde van de loop, loop zit een kleine buiging in, mag holder stond niet in lijn dus mag viel er soms uit + mag haperd soms.
Door loop en hopup unit vliegt de BB links rechts.
Voor een beginner die dit koopt uit impuls PERFECT product als je het moe bent gewoon vuilbak in"

De zwarte versie wel voor één of ander reden..
https://www.airsoftshop.be/nl/well-l96-sniper-set-black.html
Maar veel van die reviews zijn vragen.. waar ze 5 sterren op hebben gegeven.. dus niet echt super eerlijk..

Dus iemand kennis? Is dit een goed wapen?

EDIT:
Voorlopig gaat mijn voorkeur naar:
https://www.unit13shop.eu/nl/airsof...-cz-p-09-black-polymer-slide/a-20376-10000012
of
https://www.airsoftshop.be/nl/we34-metal-gbb-full-metal-airsoft-replica.html

Samen met
https://www.airsoftshop.be/nl/well-l96-sniper-set-black.html

Iemand die kan bevestigen dat het een goede keuze is? Mss ervaring delen?

Laatst bewerkt:
Als je iets wilt dat out-of-the-box al een goede replica is de SSG24 wel een aanrader!

Op dezelfde site kun je ook 'n scope etc bestellen, extra mags,...

Heel aparte review. Heb zelf destijds als noodoplossing een MB-01 pre-ugraded gekocht als backup. Apparaat schoot 493 - 495 fps out-of-the-box, was loepzuiver en schoot +80 meter. Vervolgens jarenlang gebruikt zonder ook maar een probleem te hebben gehad. Het klinkt mij een beetje of deze meneer een showmodel heeft gehad of dat de post er niet echt netjes mee is omgegaan. Of ik heb natuurlijk veel geluk gehad.

Heel aparte review. Heb zelf destijds als noodoplossing een MB-01 pre-ugraded gekocht als backup. Apparaat schoot 493 - 495 fps out-of-the-box, was loepzuiver en schoot +80 meter. Vervolgens jarenlang gebruikt zonder ook maar een probleem te hebben gehad. Het klinkt mij een beetje of deze meneer een showmodel heeft gehad of dat de post er niet echt netjes mee is omgegaan. Of ik heb natuurlijk veel geluk gehad.
Jep kheb em toch genomen :D en een GBB glock :D super blij met mijn aankopen..

Tnx iedereen vo de support en hulp ^^
Ik dacht dat het me rond 300-350€ ging kosten... heb me helaas laten gaan en kwam daar uit 530€ lichter... xD ma bon.. nu heb ik alles wak nodig heb en ben ik blij :P zijn er toevallig velden/evenementen die jullie aanraden rond leuven voor beginners? Rijden is voor mij geen probleem (ben 28jaar), maar liefst niet verder dan 1u30 rijden..

• Leuk
Waarderingen: Akita
Ha, welkom in de wereld van airsoft. Trust me, binnen enkele jaren had je een extra middenklasse auto erbij kunnen hebben want deze hobby is heel verslavend.

Mocht je in de toekomst een stille, goedkope, sneaky side-arm willen, kijk dan eens naar de KJW MK2. Heel handig voor een sniper om erbij te hebben en relatief goedkoop en gemakkelijk om mee te knutselen. De TM MK23 is ook een goede maar veel groter en duurder. Gratis tip van Flip.

Ik wens je veel speelplezier op het veld.

Jep kheb em toch genomen :D en een GBB glock :D super blij met mijn aankopen..

Tnx iedereen vo de support en hulp ^^
Ik dacht dat het me rond 300-350€ ging kosten... heb me helaas laten gaan en kwam daar uit 530€ lichter... xD ma bon.. nu heb ik alles wak nodig heb en ben ik blij :p zijn er toevallig velden/evenementen die jullie aanraden rond leuven voor beginners? Rijden is voor mij geen probleem (ben 28jaar), maar liefst niet verder dan 1u30 rijden..

Ik laat de afstand even liggen, want heb atm. geen tijd om het uit te rekenen voor je.
  • The Chambers: Hoer (Tihange)
  • Fort Barchon (Blégny)
  • Fort Knox (Koningshooikt)
  • NukeTown (Westmalle)
  • Airsoftantwerp (Antwerpen)
  • Airsoftlimburg (Peer)
  • Airsoft eXperience (Kortrijk)
  • The Dugout (Marinebasis Zeebrugge)
  • ...

Tnx manne ^^ en ja mijn handgun (glock) is alles behalve silent voor het moment.. ma hij is zooo cool xD dus kzen er echt blij mee..
Is er toevallig iemand in de gebure van leuven? op max 3-40min rijde der rond? Die me graag zou willen helpen met het regelen van den hoppop van mijn sniper eveneens als de lens? Het lukt me maar niet om die deftig te krijgen... of den sniper is super onregelmatig... ma zoo onregelmatig lijkt me sterk.. want voorlopig schiet mijn handgun bijna beter :P

Ist dat normaal dat ik trouwens 2 laders heb van mijn glock en één kan met zijn gas 3 laders afschieten.. en den ander met moeite 1-1.5?

Tnx manne ^^ en ja mijn handgun (glock) is alles behalve silent voor het moment.. ma hij is zooo cool xD dus kzen er echt blij mee..
Is er toevallig iemand in de gebure van leuven? op max 3-40min rijde der rond? Die me graag zou willen helpen met het regelen van den hoppop van mijn sniper eveneens als de lens? Het lukt me maar niet om die deftig te krijgen... of den sniper is super onregelmatig... ma zoo onregelmatig lijkt me sterk.. want voorlopig schiet mijn handgun bijna beter :p

Ist dat normaal dat ik trouwens 2 laders heb van mijn glock en één kan met zijn gas 3 laders afschieten.. en den ander met moeite 1-1.5?

Een sniper zul je meestal wel moeten upgraden om hem goed te krijgen.

Vul je de magazijnen van je glock volledig? Ik vul ze meestal tot het gas niet meer het magazijn binnen loopt.

Magazijnen op green gas of co2 zijn ook temperatuur gebonden, en het is de laatste tijd nogal warm haha.

Een sniper zul je meestal wel moeten upgraden om hem goed te krijgen.

Vul je de magazijnen van je glock volledig? Ik vul ze meestal tot het gas niet meer het magazijn binnen loopt.

Magazijnen op green gas of co2 zijn ook temperatuur gebonden, en het is de laatste tijd nogal warm haha.
Is wel raar dat mijn handgun dan beter schiet.. :s valt er dan veel te upgrade gwn om de kogel deftig te krijgen waar ik em wil?

Ik vul de glock 6 à 10sec zoals de verkoper zei :s hoeveel magazijnen zou het normaal moeten kunnen afschieten?
Het is propaan :)

Is wel raar dat mijn handgun dan beter schiet.. :s valt er dan veel te upgrade gwn om de kogel deftig te krijgen waar ik em wil?

Ik vul de glock 6 à 10sec zoals de verkoper zei :s hoeveel magazijnen zou het normaal moeten kunnen afschieten?
Het is propaan :)

Aan een sniper kun je wel wat upgraden ja, heb er zelf weinig verstand van om heel eerlijk te zijn. Een precision barrel zal wel een must zijn om wat exacter te kunnen schieten.

Mocht je echt helemaal niet tevreden zijn over je glock kun je nog altijd op HPA gaan, bij mijn lokale airsoft winkel verkopen ze taps om op mags te zetten en zo kun je een HPA tank aansluiten.

EDIT: Welk merk is je glock?