Noob reporting for duty.

Toogram

New Member
13 jun 2019
3
0
Trophies
1
Hallo Allemaal ,

momenteel bezig mijn eerste set samen te stellen en een AEG te bemachtigen.
Ik zal in de toekomst vast nog wat technische hulp nodig hebben aangezien ik wel van het sleutelen ben.
Edit: Vraag tussen welke van de 2 zeggen jullie ja voor een beginner:
https://www.taiwangun.com/en/electric/asr115c-ebb-full-metal-black-aps?from=listing&campaign-id=19
of
https://www.taiwangun.com/en/electr...l-metal-aps?from=listing&campaign-id=14&q=ebb
Ik twijfel enigzins over een ebb als beginner , wat zeggen jullie ? :)
See you on the battlefield!

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum!

Over de replica keuze, natuurlijk altijd de ak want je wilt cool zijn. Ten tweede nooit een aps want het is simpelweg niet een goed merk ( de Amerikanen noemen het merk niet voor niks A Piece of Shit) en ik zou niet voor ebb gaan.

Ik kan mij nog een keer herrineren dat ik een jg ebb fal kocht tweedehands van iemand. Ik natuurlijk even testen want dat is altijd verstandig. Ik dacht na een paar keer geschoten te hebben: he ik dacht dat dit ding ebb had, maar ik voel niks. Heeft het wel ebb, is dit het model dat ik dacht dat het was of werkt het niet meer? Na een paar keer schieten en kijken kwam ik erachter: de ebb werkte gewoon, maar stelde simpelweg niks voor.

Bijna alle ebb is zoals dat: je voelt niks, het is vooral 'een plaatje metaal die de bolt moet voorstellen schuift heen en weer'. Je voelt er bij deze goedkope replicas helemaal niks van. Wil je ebb, dan wil je een tokyo marui next gen of een bolt kopen, niet dit (of direct voor een gas blowback rifle gaan). Spaar je geld, ga voor iets veiligers zonder ebb van een beter merk. Ik doe in de beginnershandleiding die in mijn handtekening hieronder staat diverse aanbevelingen voor beginners.

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Welkom ☺️.

En als ik aanvullend wellicht een advies mag geven. Je zou eens kunnen kijken of er bij je in de buurt een airsoftwinkel zit of wat voor jou valt onder bereisbare afstand . Dan kun je op je gemak een aantal modellen ook daadwerkelijk in de hand houden en testen.

Welkom ☺️.

En als ik aanvullend wellicht een advies mag geven. Je zou eens kunnen kijken of er bij je in de buurt een airsoftwinkel zit of wat voor jou valt onder bereisbare afstand . Dan kun je op je gemak een aantal modellen ook daadwerkelijk in de hand houden en testen.

Was ook wel mijn voorkeur maar aangezien shogun de enigste in de buurt en daar bijna alleen maar m4/m16 replicas te vinden zijn en ik toch wel een AK replica wilde ( het liefst full metal , lekker zwaar xD ) was dit de betere optie voor mij , maar tochh bedankt voor de tip!

Welkom!!

Alleen wel een kleine opmerking.
Welkom op het forum!

Over de replica keuze, natuurlijk altijd de ak want je wilt cool zijn. Ten tweede nooit een aps want het is simpelweg niet een goed merk ( de Amerikanen noemen het merk niet voor niks A Piece of Shit) en ik zou niet voor ebb gaan.

Ik kan mij nog een keer herrineren dat ik een jg ebb fal kocht tweedehands van iemand. Ik natuurlijk even testen want dat is altijd verstandig. Ik dacht na een paar keer geschoten te hebben: he ik dacht dat dit ding ebb had, maar ik voel niks. Heeft het wel ebb, is dit het model dat ik dacht dat het was of werkt het niet meer? Na een paar keer schieten en kijken kwam ik erachter: de ebb werkte gewoon, maar stelde simpelweg niks voor.

Bijna alle ebb is zoals dat: je voelt niks, het is vooral 'een plaatje metaal die de bolt moet voorstellen schuift heen en weer'. Je voelt er bij deze goedkope replicas helemaal niks van. Wil je ebb, dan wil je een tokyo marui next gen of een bolt kopen, niet dit (of direct voor een gas blowback rifle gaan). Spaar je geld, ga voor iets veiligers zonder ebb van een beter merk. Ik doe in de beginnershandleiding die in mijn handtekening hieronder staat diverse aanbevelingen voor beginners.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb mijn ASR112 3 jaar gehad voor er iets in de gearbox stuk ging en mijn ASR110 werkt nog perfect. beiden de eerste 2 jaar elk weekend bij 2 skirms gebruikt en later iets minder. Vorigjaar de 115 spyder gekocht en standaard werkt die perfect... Mijn eigen geupgrade gearbox (DMR) hield het minder lang vol... Maar met de oude GB erin geen problemen gehad. Toch blijft mijn 112 mijn backup en toevallig net eergister een nieuwe hopup en barrel in gezet. Verder nooit problemen mee gehad en blijft ook mn backup. (De 112 heb ik 2 jaar met EBB geschoten en zag wel dat het wat beschadigingen aan de cylinder gaf, en bij de115 heb ik de EBB wel gelijk onklaar gemaakt

Aan de andere kant moet ik idd wel zeggen dat een vriend van mij de rode APS boar 119 (dacht ik) gekocht en hij is hem gelijk gaan upgraden en ging de skirm erna stuk...

APS schiet hier out of the box tehard (420fps) maar met de taiwangun downgrade die ik op beide heb laten doen (gewoon een zachtere veer ingezet) schoten ze beiden 360 fps. en nu nogsteeds op de 330/340fps.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het warme welkom ,

Zojuist een replica besteld bij taiwangun , het is geworden de https://www.taiwangun.com/en/electric/cm-076b-full-metal-cyma .
Laat het wel weten als ie binnen is.
Thanks voor de info Maffo , stond op het punt de APS te bestellen..

Goede keuze! Ik heb twee Cyma's en ze bevallen mij zeer goed. Wat een puntje is om rekening mee te houden is, dat de gearboxen van Cyma niet altijd even netjes in elkaar gezet worden. Ik raad je aan, om na een tijdje je replica te laten onderhouden en te laten shimmen e.d. bij een shop in de buurt. Uiteraard zou je dit zelf ook kunnen, als je handig bent. Verder verbaasd Cyma mij elke skirm weer met de range van de replica's.

Aangezien ik een slechte ervaring heb met de downgrade service van Taiwangun. Zou ik als ik jou was je replica nog testen met een chrono. het is mij twee maal overkomen dat de downgrade waardeloos gedaan werd. 1x te hard en 1x veel te zacht.

Tot slot veel plezier met je nieuwe replica!