Norwegian Project - LOADOUT N-Kamo (REVISED - M/02 Gore-Tex Feltjakke) Versie Dec.2017.

Ik heb wel interesse in die goretex feltjakke, waar zou ik die kunnen aanschaffen?
Tusen takk.
 
Hey Voice. Cato-Ringstad is een officiële supplier van Noorse Defensie. De website is www.cato-ringstad.no. Zoek onder de rubriek Klær naar het Jakke M/2002 Norsk Kamuflasje Prijs NKR 3125,- (circa Euro 320,- en Excl. verzendkosten). Maar je hebt wel een adres in Noorwegen nodig, ze exporteren niet.
 
Hey Voice. Cato-Ringstad is een officiële supplier van Noorse Defensie. De website is www.cato-ringstad.no. Zoek onder de rubriek Klær naar het Jakke M/2002 Norsk Kamuflasje Prijs NKR 3125,- (circa Euro 320,- en Excl. verzendkosten). Maar je hebt wel een adres in Noorwegen nodig, ze exporteren niet.
Thanks for the intel! Is er ook een fysieke winkel? Ik ben in de zomer wel eens in Norge en dan zou ik ook kunnen passen. Anders enige hulp bij hoe de jas valt qua maat en mogelijkheden zoals @Rebelattack aangeeft houd ik mij voor aanbevolen. Gelukkig nieuwjaar, btw.
 
Daar zijn ook wel weer opties voor als je het echt zou willen, zijn bedrijven die in landen een adres hebben waar je het via kan laten sturen.
Hey Rebelattack. Als je een adres van zo'n Export-Bemiddelaar in Noorwegen voor ons hebt, dan houden we ons aanbevolen.
 
Thanks for the intel! Is er ook een fysieke winkel? Ik ben in de zomer wel eens in Norge en dan zou ik ook kunnen passen. Anders enige hulp bij hoe de jas valt qua maat en mogelijkheden zoals @Rebelattack aangeeft houd ik mij voor aanbevolen. Gelukkig nieuwjaar, btw.
Hey Voice. Cato-Ringstad zit in een bedrijfsverzamelgebouw in Halden, op hun website staan contactgegevens, ook van hun salesman. Let wel op dat ze in de zomervakantie 4 weken lang helemaal gesloten zijn. Dan de info over kledingmaat: mijn Jakke is een "Middels" = Medium, en heeft de Noorse persoons-aanduiding voor Borstomvang 102 cm. Heup 86 cm en Lengte 182 cm. (ben zelf 186 cm.). De Jakke heeft een "pols-tot-pols" breedte van 168 cm. De mouwlengte-tot-schouderinzet is 62 cm. Het jack is (vlak) 60 cm breed en 82 cm lang. Het jack is vrijwel gelijk aan mijn UK/British Army MTP Combat Smock-2, alleen heeft die een mouwlengte van 65 cm. en deze Smock heeft de UK size 180/96 met NATO 7080/9095 label.
 
Ik snap niet wat je bedoelt, maar een pakket wordt naar een adres in Noorwegen gestuurd en daarna pas naar NL.
Precies wat er staat: een Export-Bemiddelaar in Noorwegen(?), die het pakket ontvangt en doorstuurt naar NL. Maar juist die bestaan volgens mij niet in Noorwegen. Die "expatfinder" die je noemt scanned alleen maar brieven en stuurt die dan digitaal door.
 
Precies wat er staat: een Export-Bemiddelaar in Noorwegen(?), die het pakket ontvangt en doorstuurt naar NL. Maar juist die bestaan volgens mij niet in Noorwegen. Die "expatfinder" die je noemt scanned alleen maar brieven en stuurt die dan digitaal door.

Oh zo, ik had idd niet verder gekeken dan een globale look dus zal goed kunnen dat die niet bestaat. Toch maar een keer op vakantie gaan dan :p.
 
helemaal top! Ga ik daar even rond neuzen. Goed voor mijn outfit minder goed voor mijn portomonee. :p
Hey Niels. Nav je vraag over de Finse M05 camo en outfit, hierbij een aantal websites. De M05 wordt door de Finnen veel gebruikt in "outdoor", dus allerlei jacks, broeken en gear zijn leverbaar. Het is wel moeilijk om aan de echte, originele defensie items te komen. Wel handig om de web "vertaalfunctie" te gebruiken, maar even wat Finse termen: Jack=takki / Broek=housut / Defensie/leger=puolustusvoimat / M05=M05. De shop die het meeste heeft en regelmatig zijn voorraad weer aanvult is: www.varusteleka.com (ik heb zelf heel goede ervaring met hun levering en service, iemand daar spreekt zelfs Engels). Dan zijn er ook nog www.karkeinen.com / www.eraheinola.fi / www.erakala.fi / www.salainenagentti.fi / www.vaeltajankauppa.fi (Prijzen gezien van: jack Euro 90,-/100,- en broek Euro 70,-/80,- Maar bij die shops heb ik nooit besteld). Op een aantal webshops kan je ook de typische Finse kleding maat-tabellen terugvinden. Succes met het zoeken, husky.
 
Thx! Ik heb al eerder bij Varusteleka besteld namelijk mijn M90 setje! Ik heb al contact met ze gehad over de maten en wanneer dat rond is ga ik waarschijnlijk de camo daar bestellen! Bedankt voor de websites ga ik daar ook even kijken! En Poulustusvoimat is een hele mond vol :D
 
Nieuw item, de M/02 Gore-Tex combat pant, aanvulling bij het M/02 combat jacket. Dus complete outer layer voor snow/bad weather. De M/02 combat pant heeft 2 side- plus 2 cargo-pockets en ritsen in de pijpen om (met boots aan) snel aan/uit te kunnen trekken.
M02 Combat Pant Gore-Tex.jpg
 
Hey @husky, gisteren mijn eerste generatie combat shirt van NFM binnen gekregen. Wat een verdomd mooi spul. Zou je mij kunnen vertellen waar ik nog meer terecht kan voor Norwegian Woodland? Tot nu toe alleen norsegear kunnen vinden. :)
 
Terug
Bovenaan