Oefennen met replica op een schietbaan

WorldWarC

New Member
29 okt 2025
1
0
Hoi ik had een vraag. Voordat ik naar een skirm ga wil graag altijd mijn replica afstellen. Kijken of replica nog goed functioneert etc, voordat ik naar een skirm ga.
Nu is mijn vraag kun je bij een gewone schiet vereniging vragen of je gebruik mag maken van een schietbaan om je airsoft replica te testen? En moet je dan naast je NABV lidamaatschap ook lid worden van een schietvereniging?

Dit zal af hangen van de schietvereniging, om heel eerlijk te zijn.

Sommige schietverenigingen willen niets te maken met airsoft, sommige staan hier gewoon voor open. Dat zal echt in overleg moeten.
Vaak kun je wel een schietbaan huren, maar dit is al gauw best wel prijzig, plus men kan dan inderdaad stellen dat je lid moet worden. Wat voor airsoft al gauw een beetje overdreven is. Of je moet iets willen doen met 'echte wapens', dan kan het een overweging zijn.

Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan moet komen, maar als je lekker wilt kunnen stellen aan je airsoftreplica en meteen wat willen schieten op bijvoorbeeld elektronisch targets: ik zou dan sterk het NABV-Centrum in Geldermalsen overwegen. Binnen openingstijden met je NABV-Lidmaatschap gratis toegang, dus je hebt eigenlijk alleen de kosten van de benzine/diesel/elektra. Mogelijk heel snel voordelig als een schietbaan huren en scheelt een hoop geregel.

Alle info over het NABV Centrum is hier te vinden. Kijk wel altijd even van te voren of het NABV Centrum niet gesloten is op de dag dat je komt i.v.m. evenementen. Zou zonde zijn als je voor niets rijdt.

In Venlo/Blerick zou je op de donderdag naar de friendly fire avond kunnen, dan kun je in redelijke rust je replica;s afstellen.
In Nuth kun je zelfs een uurtje (of 2) een schietbaan afhuren.
Beide locaties beschikken ook over een chrony.

Die electronische targets in Geldermalsen kan ik bevestigen, 2 weken geleden geweest, die werken super !
Ook hun hebben een schietbaan voor afstel werkzaamheden.
En kun je kostenloos binnen als NABV lid.