om maar eens te beginnen...

Aracore

New Member
14 mrt 2016
1
0
Trophies
1
Hoi,

Om maar even voor te stellen, mijn naam is Jorg, 31 uit Amstelveen (NH).
Ik kom uit de pc gaming wereld, voornamelijk Arma 2/3 en dan via realism communities.

Enige tijd geleden had ik toevallig een gesprek met een collega over gamen en die vertelde me over airsoft. Na een weekend van videos bekijken was ik helemaal verkocht en ben gaan uitzoeken wat voor gear ik graag zou willen hebben. (om mee te beginnen)

Om te beginnen heb ik besloten voor een multicam/OD look te gaan aangezien ik meer van het open terrain ben als het CQB.

Daarnaast heb ik besloten dat ik graag een HK416 V2 (niet per se CQB versie) aanschaf wanneer ik mijn pas binnen heb.
De reden dat ik voor de hk416 kies is natuurlijk dat de looks gewoon super zijn en ik toch the real deal wil en niet een stuk plastic in m'n handen wil hebben.

Hier heb ik alleen wel een vraag over.....
Ik ben op zoek naar mid cap (stanag type) mags die goed werken met de 416.
Voorkeur is naar metalen mags en geen plastic.

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag. Verder hoop ik natuurlijk wanneer ik mijn pas en AA binnen heb jullie een keer te ontmoeten op een skirm.

Mvg,

Ara

Welkom! Het is idd een erg verslavende hobby ;)

Vraagje: waarom wil je per se de Hk416? Ik neem aan dat je een aeg wilt. Ik vind ze nogal duur en voor hetzelfde geld koop je een veel betere.
Kijk anders eens bij ICS of de WE katana's. Dat zijn super M4 replica's die niet zo duur zijn als een HK. Je betaalt bij een HK ook voor de licensie namelijk.
En bijna alle replica's zijn van metaal gemaakt tegenwoordig. Of je moet een replica van 100 euro hebben.
Ik heb zelf een Specna Arms M4 en die is ook helemaal metaal en kost nog geen 200 euro.

je hebt gelijk ze zijn grotendeels realistisch qua materiaal, het punt voor mij is misschien niet reëel maar in mijn gedachte speelt het overgrote deel met een m4 en dat maakt het voor mij onaantrekkelijk.

Daarbij komt kijken dat ik vooral positieve reviews lees over de hk416 en mijn voorkeur uitgaat naar een quality AA. Moet je eerlijk zeggen dat mijn interesse ook uitgaat naar de H&K IAR m27 maar ik heb de zorg dat deze mogelijk net iets te groot is.

Echter ziet bijna niemand het verschil tussen een 416 of M4 zeker als mensen er allerlei externals op plakt. Ik zou wel halen wat je mooi vindt en wat lekker in je handen ligt als je de hele dag naar een replica zit te staren wat je niet mooi vindt wordt airsoft er ook niet beter op XD. ICS kan net zo duur zijn als de VFC HK416, ligt er net maar aan welke ICS je koopt. De vfc 416's zijn de enigste met trademarks, verkocht onder het merk umarex omdat die de licentie hebben maar gemaakt door VFC, je kan ook kijken naar de 416's van G&G ook een goed merk, maar iets goedkoper doordat je niet betaald voor de licentie betekent wel geen trademarks.

Daar heb je wel een punt ja, als ik even snel google kom ik op de G&G uit voor 429,20 EUR voor 10-30 euro meer koop ik een umarex 416 met trademarks. Voor mij is de keuze dan makkelijk.

Mogelijk kijk ik naar de verkeerde sites enig advies hierin is welkom.

@Aracore de internals van de g&g zijn volgens mij stukken beter dan de unarex.
Omdat g&g 1 van de meest gebruikte merken is in de airsoft wereld

Of je gaat helemaal realistisch en koopt de gbb van de HK 416.
Dat is echt een top apparaat, drie teamleden in mn team hebben hem ook en die zijn er zeer over te spreken.
Het is wel erg duur vanwege de magazijnen, maar de replica zelf kost net zoveel als de aeg.

Maar wat Robin zegt: voor aeg internals zou ik voor een G&G gaan. De duurdere modellen komen ook gelijk met een MOSFET dacht ik, dus dat is helemaal mooi meegenomen.

Sander;19863 zei:
@robin97
Dat klopt niet. Ik denk dat vfc zelfs iets beter is.

Denk dat het wel on par is met elkaar, de ene doet het ene iets beter als de ander, zoals de G&G green buckings, worden gezien als aftermarket upgrade, maar zo is weer niet iedereen tevreden over de piston heads van G&G en zijn de G&G koperen bearings niet heel goed, maar de pistons van VFC zijn ook niet geweldig (polycarbonaat) en de self shimming gears van VFC is nou ook niet alles ook al is het over algemeen wel beter dan geen geshimde gears. Oftewel on par zou ik zeggen.

Also @ChaoSState, zo goed is die mosfet niet gaat snel kapot heb dat verhaal al vaker gehoord, daarnaast dacht ik dat ze niet meer zullen doen dan zorgen dat je trigger contacts goed blijven of deze moeten geupdate zijn naar programeerbare mosfets(?).

Ik wist niet dat het prijs verschil zou klein was tussen de VFC en G&G 416. Ik zou gewoon performance reviews kijken.

Neem de VFC HK416, externals zijn subliem en internals gewoon goed, mijn piston is mooi paars en heeft nog steeds al zijn tanden. De Shimming (is dat een woord) is gewoon prima bij die van mij en hij is al van een oudere generatie, bij de nieuwe zal t waarschijnlijk nog beter zijn.

En idd prijs verschil is minimaal en de G&G heeft niet eens de goeie flashider, pistolgrip en butt stock. Alleen de rail klopt denk ik. Heb je het geld ga voor een VFC is mijn mening.

@ChaoSState de nieuwere HK416 v2 heeft standaard een ingebouwde mosfet + vernieuwde gearbox. Zo wordt ie tenminste aangeboden op de site van Hes van Zweeden.

de GBB lijkt me ook super alleen lees ik hier en daar dat deze sneller defecten vertonen en de magazijnen zijn gewoon duur...

Maar goed... aangezien m'n pas nog niet binnen is heb ik nog genoeg tijd voor meer research hahaha.

Ah, bij Hes zit je wel goed idd. Ik wil zelf ook ooit nog eens een 416 want ze zijn idd super mooi.
En bij de GBB heb je ook vooral dat hij met iets minder warm weer (10 graden al) veel minder presteert. Dus met een goede aeg zit je altijd safe idd :blush:

Succes met de zoektocht en hopelijk snel tot op het veld!

Lockheed;19866 zei:
Neem de VFC HK416, externals zijn subliem en internals gewoon goed, mijn piston is mooi paars en heeft nog steeds al zijn tanden. De Shimming (is dat een woord) is gewoon prima bij die van mij en hij is al van een oudere generatie, bij de nieuwe zal t waarschijnlijk nog beter zijn.

En idd prijs verschil is minimaal en de G&G heeft niet eens de goeie flashider, pistolgrip en butt stock. Alleen de rail klopt denk ik. Heb je het geld ga voor een VFC is mijn mening.

Een duidelijk verhaal :), mooi om te weten voor in de toekomst. Ik had ook geen idee dat het verschil in de prijzen tussen een G&G en VFC zo weinig waren

Zelf zou ik de Hes een beetje ontwijken.
Heb er zelf ook mijn replica gehaald, net als mijn 2 broers. ( M27 VFC, ICS M4 en ICS L85A2)
Zeer net en duidelijk advies gekregen. Tot dat blijkt dat lang niet alles wat ze zegen ook waar is.
En ze zijn behoorlijk duur in verhouding met anderen.
Helaas heeft mijn broer ook al ervaring met hun garantie en daar word je ook niet echt blij van.

VFC is echt wel goed spul. Rate of fire van de M27 was echt idioot hoog voor een standaard airsoft apparaat.
Heeft standaard al een Tightbore barrel. En schoot gemiddeld al behoorlijk ver en goed.
En de airseal van VFC staat echt bekend als 1 van de beteren.
Gearbox komt gewoon geshimd en mij hoor je daar echt niet over klagen.

Enige nadeel dat ik weet te bedenken is wel dat als je tot op de gearbox los gaat halen dat je er best wel wat werk aan gaat hebben.

Twinfromhell;19900 zei:
Zelf zou ik de Hes een beetje ontwijken.
Heb er zelf ook mijn replica gehaald, net als mijn 2 broers. ( M27 VFC, ICS M4 en ICS L85A2)
Zeer net en duidelijk advies gekregen. Tot dat blijkt dat lang niet alles wat ze zegen ook waar is.
En ze zijn behoorlijk duur in verhouding met anderen.
Helaas heeft mijn broer ook al ervaring met hun garantie en daar word je ook niet echt blij van.

VFC is echt wel goed spul. Rate of fire van de M27 was echt idioot hoog voor een standaard airsoft apparaat.
Heeft standaard al een Tightbore barrel. En schoot gemiddeld al behoorlijk ver en goed.
En de airseal van VFC staat echt bekend als 1 van de beteren.
Gearbox komt gewoon geshimd en mij hoor je daar echt niet over klagen.

Enige nadeel dat ik weet te bedenken is wel dat als je tot op de gearbox los gaat halen dat je er best wel wat werk aan gaat hebben.

Is ook niet heel gek dat bijvoorbeeld ICS duurder is als je bedenkt dat hij zijn replica's haalt bij unit13, snap deze constructie ook niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Om eerlijk te zijn is het aanbod van VFC AA's in Nederland echt minimaal en ik wil toch echt m'n eerste AA in Nederland aanschaffen en niet importeren.
Aangezien het een redelijk prijzige AA is was voor mij het plan om de 416 op te halen zodat ik hem ook even in m'n handen heb en weet dat alles naar behoren werkt.

Voor accessoires maakt het niet uit die kan ik overal via internet aanschaffen.
Als dat dan bagger is is het niet zo een aanslag op m'n bankrekening.