Ombouw VFC FAL met originele onderdelen

Uzi

Member
23 okt 2024
12
5
Review VFC FAL.
Sinds ongeveer een jaar heb ik een VFC FAL. Aangekocht bij een bekende Nederlandse dealer en na een tijdje wachten kwam hij eindelijk binnen.
Eerste indrukken waren positief, maar de glimmende kunststof delen vielen mij weer wat tegen.

Na wat zoekwerk heb ik (vrij makkelijk) wat onderdelen kunnen sourcen om de VFC FAL om te bouwen naar een exemplaar van de Landmacht uit de Koude Oorlog periode.
Als eerste heb ik de kolf, handgreep, draaggreep en voorste handbeschermer vervangen door originele onderdelen.
De voorste draagdband voor een geweerriem is door VFC verkeerd geplaatst. Deze heb ik naar voren geplaatst zodat ik daarna de tweepoot kon bevestigen.
En na een tijdje zoeken kon ik nog wat interne delen en het achterste richtmiddel plaatsen.
De meeste onderdelen heb ik gevonden op militariabeurzen en zijn vrij te bezitten.

Het schieten met deze replica gaat geweldig goed. Direct uit de doos schiet hij consequent zonder storingen. Wel heb ik de tuimelaar iets moeten bijvijlen, want soms gaf hij meerdere schoten af.

Hier wat plaatjes vanaf het moment toen ik hem binnenkreeg en de diverse mods die ik erop los heb gelaten en als laatste zoals hij er nu uitziet.

Bijlagen

• IMG_3344.jpeg
    IMG_3344.jpeg
    922,6 KB · Weergaven: 26
  • IMG_3345.jpeg
    IMG_3345.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 28
  • IMG_3347.jpeg
    IMG_3347.jpeg
    676,2 KB · Weergaven: 25
  • IMG_3349.jpeg
    IMG_3349.jpeg
    855,9 KB · Weergaven: 27
  • IMG_3350.jpeg
    IMG_3350.jpeg
    739,9 KB · Weergaven: 25
  • IMG_3351.jpeg
    IMG_3351.jpeg
    604,8 KB · Weergaven: 26
  • IMG_3352.jpeg
    IMG_3352.jpeg
    713,5 KB · Weergaven: 26
  • Leuk
Waarderingen: Assault Captain
FN blijft mooi

vooral de modern versie

Bijlagen

• 1766449959041.png
    1766449959041.png
    34,2 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Uzi
Tof om dit te zien. Ontzettend veel moeite gedaan om een zo realistisch mogelijke replica neer te zetten. :)

Het verschil is duidelijk zichtbaar tussen de standaard look en het eindresultaat. Hoewel ik totaal geen verstand/ervaring heb met FAL's, kunnen dit soort dingen desondanks altijd op mijn waardering rekening.

Tof gedaan, veel plezier ermee. :)

• Leuk
Waarderingen: Uzi