Ombouwkit M4 naar Bullpup design: bestaan ze?!?!

Zou je, als het een heel strak en functioneel design is een conversion kit kopen voor je M4 platform

• Nee want ik heb stiekem al 2 verschillende lengtes replica's dus ik negeer het even

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    8

Wiljan Peters

New Member
19 okt 2017
4
0
Trophies
1
Als diehard techneut is het logisch te redeneren dat een langere loop altijd voordelen heeft, zolang hij niet in de weg komt van je manoeuvreerbaarheid. Vandaar dat er veel CQB versies van allerlei wapens zijn.

Sinds dat ik een berg reviews gelezen hebben nog niet overtuigd ben dat er een goede Bullpup AEG op de markt is (en als die er zou zijn, minder makkelijk upgrade-baar is wegens gebrek aan onderdelen), wil ik een M4 ombouwen naar een Bullpup design.

Maar nu de grote vraag: zijn er bullpup conversion kit's voor bijvoorbeeld M4 formaat platforms?
(ik kan ze nog niet vinden helaas..)

p.s.: gat in de markt?

in airsoft heb een langere innerbarrel/loop niet altijd voordelen ;)

die dingen zijn er nog niet omdat een conversie niet zo makkelijk is denk wel dat er een markt voor is maar nu nog niet de juiste tijd

enige wat ik zelf in de buurt zie is de f2000 van maffo miss kan hij je verder helpen

wel interresant,:)

Ik weet niet of die nieuwe f2000 dezelfde trigger problemen heeft als het oude model
Maar toen mijn f2000 nog goed werkte schoot hij als een beest.
Een m4 ombouwen naar bullpup ik zie het even niet voor me maar ben benieuwd

Er is voor een scar-L een bullpup kit beschikbaar. Volgens mij voor een gbbr versie..

Ik weet niet of die nieuwe f2000 dezelfde trigger problemen heeft als het oude model

Als je met 'het oude model' de g&g versie bedoeld, dan heeft 'het nieuwe model' van Cyma/JG/Cybergun die problemen niet. Selector is geheel anders omdat deze nieuwe f2000 een aug is intern (gemodificeerde v3 gb met 2 stage trigger) en daarmee net wat steviger.

Om het over aeg bullpups te hebben: ze zijn k*t. Ik weet dat er dappere zielen zijn die bullpup aeg ak's hebben gemaakt, maar die zijn het eigenlijk net niet. Het grote probleem: je kan de motor nergens kwijt. Dus je zal altijd een lelijk omhulsel rond de motor moeten maken als de de v2 gb wil behouden. SRU maakt voor gbb scars een bullpup, want daar heb je dat probleem niet.

APS UAR.

M4 mags, v3 gearbox en hop up, volledig ambidextrous, mag release met je wijsvinger te bedienen. Heel het ding met drie pinnen uit elkaar. Heerlijk om aan te werken, grearbox is er zo uit.
Ding ziet er er alleen niet uit... mja functie is wel 100%.

Als je m voor cqb wilt kan ik vrij simpel zijn. L22A2. Kan veel standaard m4 materiaal in. Alleen gearbox is wat anders. Ik heb de versie van ARMY (heet nu Ares). Deze heeft plastic gearbox. Die heb ik vervangen voor een G&G gearbox. Deze replica is een van mijn meest betrouwbare replica's.
14wdkbt.jpg

Je komt al snel dan uit op futuristische dingen uit, plus dan kan je beter een upper nemen met CQB length outer barrel. Gezien inner barrel length nul invloed heeft op je range maakt het eigenlijk ook niet uit.

Door bullpup desighn kun je zoals ik heb met de L22A2 goed cqb spelen. Maar ook in woodland goed bijbenen met de gewone m4 omdat je intern zelfde lengte hebt van gearbox tot eind loop. Alleen je hebt geen loze ruimte in je kolf

Hey iedereen, dank voor jullie reacties!

Erg leuk om te zien dat er toch al wel een ombouwkit beschikbaar is, al hoewel GBB je als nog een onnodig tactisch nadeel geeft.

Betreffende de al die L22-achtige replica's: persoonlijk vindt ik ze lijken op een ouderwetse koektrommel die verkeerd in elkaar gezet is.
Te veel onnodige vlakke plaat. Een Aug hiernaast is een stuk meer sexy. Dus hartelijk bedankt voor jullie tips betreffende deze modellen, maar dat helaas niet voor mij.

Ik geloof niet dat er geen toegevoegde waarde te halen is uit een looplengte, wel dat het positieve effect bij een maximum van 300 tot 400mm ophoudt. Het geleiden en richten van een projectiel in een vector is iets wat niet binnen veel resultaat voor langere afstanden.

De F2000 is een leuke replica, ik heb zowel het echte wapen als de replica een aantal keer in m'n handen gehad en gedemonteerd, maar schijnende dat er intern toch wat dingetjes zijn, wordt dit ook weer lastig..

Als mechanisch ingenieur denk ik, dat ik een airsoft winkel aan ga schrijven om te kijken of hun in samenwerking met mij een fatsoenlijke ombouwkit voor een M4/416 willen uitbrengen.
Zo te horen zit er toch wel markt in, en blijft het als techneut prachtig om hieraan te innoveren! :D

Ik bedoel waarom zou je een platform dat geen bullpup is willen veranderen in een bullpup als er ondertussen wel al andere bullpups zijn in allerlei verschillende soorten en maten? Het wordt er iig niet mooier op en bij een AEG ook ontzettend moeilijk ivm met de gearbox en hop up. Daarom zou bijvoorbeeld een Groza oftewel AK bullpup in AEG vorm niet makkelijk werken.

Voor de trigger in de F2000 zijn wel oplossingen online te vinden had er recentelijk nog een goeie van gezien: https://tacticalparts.com/blog/sr-designs-fn2000-m-trigger-review/ en daarbij is er van CYMA eentje uitgekomen die gewoon gebruik maakt van een V3 zonder alle rare oplossingen voor de trigger.

Barrel lengte heeft minimaal tot geen invloed, wat ook deels komt door het feit dat de bb in de barrel tegen het dak aan komt er daar langs rolt, waardoor het dus belangrijker is dat deze consistent is en glad, hierdoor zie je ook dat polijsten van minder goed afgewerkte barrels een groot effect hebben op het accuraat schieten. Ik kan wel inzien dat een bepaalde lengte invloed kan hebben op het stabiliseren van de bb maar ik ga er nog steeds vanuit dat het effect hiervan nihil is gezien mensen dezelfde tref zekerheid kunnen halen op een 247mm barrel in een aku tov een 363 of langer op een M4 of AK74/47. Daarbij zijn er natuurlijk nog meer zaken die effect hebben dan alleen de barrel.

Ik denk dat je met dat idee beter langs een fabrikant kan gaan dan een winkel, weinig winkels die werkelijk productie hebben of iig de apparaten om dit te verwezenlijken, enigste die misschien interessant is, is dan com-bat ivm dat ze daar ook draaibanken en dergelijke hebben.

• Leuk
Waarderingen: TVDE
Ik bedoel waarom zou je een platform dat geen bullpup is willen veranderen in een bullpup als er ondertussen wel al andere bullpups zijn in allerlei verschillende soorten en maten? Het wordt er iig niet mooier op en bij een AEG ook ontzettend moeilijk ivm met de gearbox en hop up. Daarom zou bijvoorbeeld een Groza oftewel AK bullpup in AEG vorm niet makkelijk werken.

het is net een Engelsman. Die wouden ook graag hun eigen bullpup maken. En zie na de L85A1 met veel problemen kwam de L85A2 met nog een beetje problemen. Ondertussen werken ze aan de L85A3.

Mee eens hoor haha. Maar als je iets wil om als basis te gebruiken kwa hoe de binnenkant technisch gezien ontworpen is is de uar perfect. Misschien kan Wiljan dan wat doen aan het uiterlijk :P

• Leuk
Waarderingen: Vladimir