Ook hier een hallo!

JSimonis

New Member
2 feb 2016
3
0
Trophies
1
Hallo!
Allereerst: Ik ben me nog heel erg aan het oriënteren op het airsoft vlak.
Ik hou al een tijdje alles in de gaten en het zit met te jeuken om te beginnen alleen ken ik niemand die met mij mee wilt.
Ik ben Justin, 23 jaar en woonachtig in Arnhem (Zuid).
Als hobby ben ik al een paar jaar bezig met Romeinse Reenactment. Dit houdt in dat we onderzoek doen naar het Romeinse leven in Nederland en dan specifiek militair.

Verder ben ik student Analist (laboratorium werk).
Ik zou heel graag willen beginnen met Airsoft alleen zou ik eerst wat mensen willen leren kennen die ik wat inhoudelijkere vragen kan stellen en om een keer mee te spelen.
Ik heb (natuurlijk) al wel een paar replica's op het oog.
De Tokyo Marui VSR-10 Pro met als sidearm de Nighthawk Recon.

Hopelijk is dit weer het begin van nog een gat in mijn portemonnee :).

Welkom op dit forum :smile: er is iets aan dr vsr-10 waardoor die al snel n voorkeur heeft bij mensen , bij mij persoonlijk ook

Welkom JSimonis!

Gaaf joh, Romeinse Reenactment. Brengt herinneringen terug van vroegâh toen ik vaak met mijn oma naar het Archeon in Alphen a/d Rijn ging. :smiley: Is dat niet erg prijzig, al de (replica) uitrusting, aangezien het veel metaal bevat en natuurlijk voornamelijk handwerk is, lijkt mij?

Ik raad je niet aan om te beginnen met een sniper rifle replica, om verschillende redenen.

Het is niet voor iedereen, het vergt vaak erg veel geduld aangezien het een ondersteunende rol is. Aanvallen met een sniper rifle werkt namelijk niet heel erg goed. Ook ken je het spel nog niet goed, waardoor het al flink wat lastiger word om je effectief te maken als sniper.

Het tweedde is dat je er vaak met de aanschaf van de replica nog (lang) niet bent. Tokyo Marui is een geweldig merk, onbetwijfeld. Maar het eerstr wat me te binnen schiet is dat de Tokyo Marui VSR-10 standaard 280 FPS (zo uit mijn hoofd) schiet, dus daar begin je al: Een nieuwe veer. Tevens zijn sniper rifle replica's vanaf het begin niet super nauwkeurig, TM springt wel flink er bovenuit vergeleken met de wat goedkopere merken (logischerwijs). Maar als je goede accuratie wilt hebben zal je flink wat extra geld moeten besteden, vaak meer dan de aanschaf van de replica.

Hopelijk helpt dit je een beetje op weg, als je nog meer vragen hebt kan je ze altijd stellen! Of het nou een topic op het forum is of een privé bericht. :smile:

-Roel

PS:
yannick-hurks;18205 zei:
Welkom op dit forum :smile: er is iets aan dr vsr-10 waardoor die al snel n voorkeur heeft bij mensen , bij mij persoonlijk ook

Begrijp me niet verkeerd, maar mag ik vragen hoe de VSR-10 jouw voorkeur heeft? Aangezien je in je recentlijke kennismakings post laat weten dat je nog nooit geskirmt hebt?

RoelTheWorld;18210 zei:
Gaaf joh, Romeinse Reenactment. Brengt herinneringen terug van vroegâh toen ik vaak met mijn oma naar het Archeon in Alphen a/d Rijn ging. :smiley: Is dat niet erg prijzig, al de (replica) uitrusting, aangezien het veel metaal bevat en natuurlijk voornamelijk handwerk is, lijkt mij?

Dat is inderdaad waar, de kosten zijn net zoals airsoft denk ik. Het is zo duur als je het zelf wilt maken. Ik denk dat mijn compete uitrusting zo'n 1500 euro heeft gekost. Dit zijn dan materiaalkosten en eventuele handgemaakte bestellingen.

RoelTheWorld;18210 zei:
Ik raad je niet aan om te beginnen met een sniper rifle replica, om verschillende redenen.

Het is niet voor iedereen, het vergt vaak erg veel geduld aangezien het een ondersteunende rol is. Aanvallen met een sniper rifle werkt namelijk niet heel erg goed. Ook ken je het spel nog niet goed, waardoor het al flink wat lastiger word om je effectief te maken als sniper.

Het tweedde is dat je er vaak met de aanschaf van de replica nog (lang) niet bent. Tokyo Marui is een geweldig merk, onbetwijfeld. Maar het eerstr wat me te binnen schiet is dat de Tokyo Marui VSR-10 standaard 280 FPS (zo uit mijn hoofd) schiet, dus daar begin je al: Een nieuwe veer. Tevens zijn sniper rifle replica's vanaf het begin niet super nauwkeurig, TM springt wel flink er bovenuit vergeleken met de wat goedkopere merken (logischerwijs). Maar als je goede accuratie wilt hebben zal je flink wat extra geld moeten besteden, vaak meer dan de aanschaf van de replica.

Ik zat hier inderdaad ook naar te kijken, en over het kostenplaatje heb je zeker gelijk. Ik had ook wel ingerekend dat ik nog flink bezig was met upgraden maar ik wist niet dat de FPS zo laag lag. En je hebt ook gelijk met dat ik, omdat ik het spel nog niet goed ken, niet erg goed inzetbaar ben. Terug naar de tekentafel dan maar.

@RoelTheWorld nou omdat hij 1. Er zeer goed uitziet
2. Niet te prijzig is en dus ruimte voor upgrades
3. Omdat de reviews erop ook zeer positief zijn
En als laatste

Daarom :wink:
Maar ik heb idd nog nooit geskirmd maar ben van plan in de mei vakantie te gaan

@JSimonis Je zal het nog veel vaker tegen komen dat je terug naar de tekentafel gaat. Elke keer als je iets gevonden hebt vind je weer iets nieuws wat nog interessanter is (althans dat had ik). Dus wen er maar alvast aan. :smiley:

@yannick-hurks Ik snap wat je bedoeld. Maar die drie punten betekenen niet persé dat het de beste optie is voor jou. Met een sniper rifle replica zal het niet al te veel uitmaken. Maar ik had bijvoorbeeld veel goeds gehoord over de Cyma CM.040C AK-74M. Dus ik dat ding gekocht, presteerde prima als starters replica. Maar kwam er op den duur toch achter dat dat ding verdomde lang is, te lang. (Bijna 1 meter). :neutral:

JSimonis;1505 zei:
Hallo!

Woohoo! Nog een analist! Chemisch of Klinsche Chemie? :smile:

Ik zit in mijn laatste jaar van de Klinisch Chemie opleiding. Hoop na mijn stage ook van start te gaan met deze hobby. Zal juni/juli worden.

Wees welkom!

Is dat nou een beetje leuk werk, KCL'er? Bij ons zie ik nooit vrolijke KCL'ers rondlopen :P

Kroeskoppie;18224 zei:
JSimonis;1505 zei:
Hallo!

Woohoo! Nog een analist! Chemisch of Klinsche Chemie? :smile:

Ik zit in mijn laatste jaar van de Klinisch Chemie opleiding. Hoop na mijn stage ook van start te gaan met deze hobby. Zal juni/juli worden.

Wees welkom!

Ik zit nog in het eerste jaar, dus het is nog heel oriënterend.
(Het is ook trouwens MLO, niet HLO)

Welkom!

Romeins reenactment! :o Klinkt gaaf. De geschiedenis en natuurlijk de klassieke tijd vind ik altijd enorm interessant.

Met je vragen kan je zoals je merkt ook hier terecht. Maar een keer mee naar een skirm is ook te regelen. De evenementen agenda of het forum in de gaten houden en aanhaken als je een keer zin hebt :)