Ook ik ben nieuw

Rvelleko

New Member
22 mei 2016
1
0
Trophies
1
Hallo iedereen,

Mijn naam is Robin, 28 jaar oud en kom uit Wateringen (ZH), momenteel nog bezig met boogschieten maar wil toch iets doen met meer actie.
Afgelopen vrijdag ben ik door een collega die dit al wat langer doet uitgenodigd om mee te gaan naar Ghost Town om daar een CQB in het donker te doen, en dit beviel erg goed.

Ik ben me nog een beetje aan het oriënteren op alle replica's die te koop zijn en de locaties in Nederland.
Het lijkt mij heel gaaf om te gaan snipen, maar ik vroeg me af of de locaties in Nederland daar een beetje geschikt voor zijn, ik hoor graag jullie ervaringen omdat ik pas één locatie heb bezocht.

Oh boy weer een sniper, alles kan en voor snipen zijn er zeker locaties om te spelen, maar dit zal altijd buiten zijn. Daarnaast is een sniper zoals je al waarschijnlijk hebt gezien bij aanschaf heel goedkoop 100-300 euro afhankelijk van het merk dat je pakt, echter kunnen zeker de goedkopere sniper replica's de range van een degelijk AEG niet eens behalen oftewel je bent in het nadeel, want je hebt niet meer range, geen full auto en als je nog geen goede camo hebt spotten ze je ook nog makkelijk. Om een sniper replica dus die 80-100 meter, die je waarschijnlijk op youtube hebt gezien, te laten halen moet er nog makkelijk 200-400 euro aan aftermarket parts worden ingestopt. Dus dan ben je al gemiddeld rond de 500 euro kwijt alleen al aan een goed geuprade sniper, waarna je nog een reeks andere dingen moet halen, waaronder een sidearm omdat je een minimum engagment distance hebt van 20 meter.

Ik wil je hier zeker niet mee afschrikken en als je het per se wil moet je er voor gaan let er alleen op wat er naast een replica van 100-300 euro allemaal nog meer bij komt kijken. Het is ook niet dat je meteen dat ding volledig hoeft te upgraden, maar dan zullen de eerste skirms met de sniper zelf niet even tof zijn, als je mogelijk had gehoopt. Ik speel nog niet eens zo lang, maar het komt heel vaak voor dat mensen met een sniper willen beginnen vanwege de super coole filmpjes van bijv. Novritsch. Als je echt wil sniperen kijk dan ook op het www.airsoftsniperforum.com

Tip van de week: Begin met een m4, m16, g36 , ak47 platform. Leer het spel kennen door mee te lopen met de gewone voetsoldaten zeg maar. Het sniperen valt vaak vies tegen en kost veel tijd, geld en ervaring met upgraden.

Je zal niet de eerste(en zeker niet de laatste) zijn die enthousiast een sniper koopt voor 100 tot 300 euro. Dat ding schiet voor geen knaak. Frustraties beginnen te komen vanwege de ver uiteenlopende kill/death ratio's, waarna je stopt en denkt wat een k*tsport.

Doe jezelf dit niet aan, koop een leuke AEG en leer daarmee het spel kennen. Later als je wat meer ervaring hebt kan je altijd nog die sniper kopen en heb je zelfs die AEG als backup en voor die terreinen waar sniperen niet gaat.

Uiteraard als je iets wilt moet je dat vooral doen maar geloof mij, haal kennis uit andermans fouten en doe er iets mee.

Veel plezier in deze geweldige sport en succes

Gr Paul

Welkom op het forum,

Zoals je ziet kun je hier met al je vragen terecht!

Veel plezier met de sport en misschien tot ooit op het veld!

Gr,

Binky Jules

Bill a.k.a. Spyxh reporting for duty.

Ik woon nabij Den Bosch en speel geregeld airsoft.

Weapon of choice: VFC HK 416 CQB

Hi @Spyxh ,

Misschien handig om eventjes je eigen topic aan te maken zodat alles wat betreft @Rvelleko hier staat, en alles betreffende jou in je eigen topic.

Ik heb mijn zinnen gezet op de G&G GR14 EBR SHORT.
Kan gebruikt worden voor snipen op niet te grote afstanden maar heeft ook een full auto functie voor CQB werk.

Rvelleko;22368 zei:
Ik heb mijn zinnen gezet op de G&G GR14 EBR SHORT.
Kan gebruikt worden voor snipen op niet te grote afstanden maar heeft ook een full auto functie voor CQB werk.

Alleen wordt in CQB enkel semi geschoten ;)

En een sniper mag 500fps schieten en aeg 360 dus wil je ermee gaan snipen zal je er sws door een sniper eruit geschoten worden.

Je zou er een mosfet in kunnen zetten met 2 seconden delay, dan mag je wel 500fps schieten met een aeg. Maar dan zal je de aeg moeten upgraden om te voorkomen dat je niet al je internals aan stront helpt door de sterke veer.

Ik speel zelf ook met sniper/ ben er mee begonnen en kan beamen wat rebelattack schrijft. Het is niet zoals in het echt dat je iedereen outranged. In tegendeel. Stock sniper haalt met geluk 40 meter en dan is het ook nog bolt action.

Denk dat het een goede keus is voor de meeste beginners om te beginnen met aeg ;)

Welkom!

Inderdaad zou ik zeker met een AEG beginnen. Ervaar "het spelletje" eerst zodat je later weet op welke irritante plekken je moet gaan zitten als je eenmaal wel een sniper hebt.