Ook maar even voorstellen dan maar! (+ wat vraagjes)

bvdzeeuw

Well-Known Member
7 jun 2015
852
487
Trophies
18
Goedemiddag allemaal!

Mijn naam is Brian van der Zeeuw, ik ben 20 lentes jong en kom uit leiden :)

Ben me sinds een paar dagen aan het orienteren binnen de airsoft sport, ik loop al wat langer met het idee om te gaan airsoften maar het is er nooit echt van gekomen. Over een week studeer ik als het goed is af en kan ik gaan werken om de sport te kunnen bekostigen :)

Ben zelf ook een fanatiek gamer en speel veel shooters en andere games op de PC. Vandaar dat ik misschien ook zo geintresseerd ben in airsoft :)

Ik heb gelijk een paar vraagjes: ik wil graag een DMR / sniper rifle kopen om mee te beginnen maar zie door de bomen het bos niet meer :( welk merk is goed om mee te beginnen? Prijs is max €200 denk ik.

Ik heb nog geen nabv dus ga/kan nog niks kopen en wil me eerst goed inlezen en misschien wel eerst me outfit bij elkaar zoeken, hier komt me volgende vraag: kan ik dit gewoon bij de legerdump vinden? Of moet ik echt "airsoft kleding" kopen via een webshop? Ik ben ervan op de hoogte dat ik wel een goede veiligheids bril/masker moet kopen!

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Hallo Brian, welkom op het ACN forum.

Tja, prijzig is de sport zekers, maar het is natuurlijk ook wel weer hoe duur je het zelf maakt. Maar als je eenmaal begonnen bent, dan zijn er nog zoveel leuke dingen die je hebben wilt......

Je bent ook echt niet de enige gamer die hier gestrand raakt, ook zelf ben ik op die manier hier verzeilt geraakt, en vele anderen met ons.

Wat betreft het sniper / DMR verhaal.  Dit is af te raden als beginner. Zeker met het budget wat jij opgeeft.  Voor een goedkope sniper ben je niet zoveel kwijt, maar voordat deze ook daadwerkelijk een beter bereik heeft als een (beetje) getunde assault rifle. Ben je nog een paar honderd euro verder.

Vergeet daarbij niet, dat een sniper in een spel een veel groter effectief bereik heeft dan andere spelers. Waardoor je misschien denkt dat dit bij airsoft ook zo is, en daardoor net zo leuk zal zijn. Echter schieten als maar meer AEGs de 60 meter of meer, en kom je met een sniper van +- €200 niet veel verder. Hooguit iets nauwkeuriger, maar vaak zelfs dat niet. Echt een voordeel ten opzichte van de andere spelers heb je dus niet, waardoor spelers die beginnen met een (goedkope) sniper snel de moet in de schoenen zakt.  Dat is ook de reden waarom er zoveel tweedehands sniper replica's op het internet te vinden zijn.

Een DMR raad ik van ook al af, omdat dit technische gezien weer wat meer inzicht vereist. Want je zult toch echt de meeste standaard replica's moeten gaan aanpassen, zodat deze met de hogere krachten overweg gaan en voldoet aan de vertraging die sommige velden eisen.

Tevens verplichten meeste velden, dat een sniper / DMR een sidearm hebben, voor doelen binnen de 15m, waardoor je ook weer extra geld uit moet gaan geven.

Mijn advies is, dat je beter met een assault replica kan gaan beginnen. Om op deze manier het spel + de techniek beter te leren kennen. Dan kun je later altijd nog proberen te sniperen, als je een baan hebt en wat meer inkomen, zodat je het goed aan kunt pakken.

Hallo Brian, welkom op het ACN forum.

Tja, prijzig is de sport zekers, maar het is natuurlijk ook wel weer hoe duur je het zelf maakt. Maar als je eenmaal begonnen bent, dan zijn er nog zoveel leuke dingen die je hebben wilt......

Je bent ook echt niet de enige gamer die hier gestrand raakt, ook zelf ben ik op die manier hier verzeilt geraakt, en vele anderen met ons.

Wat betreft het sniper / DMR verhaal.  Dit is af te raden als beginner. Zeker met het budget wat jij opgeeft.  Voor een goedkope sniper ben je niet zoveel kwijt, maar voordat deze ook daadwerkelijk een beter bereik heeft als een (beetje) getunde assault rifle. Ben je nog een paar honderd euro verder.

Vergeet daarbij niet, dat een sniper in een spel een veel groter effectief bereik heeft dan andere spelers. Waardoor je misschien denkt dat dit bij airsoft ook zo is, en daardoor net zo leuk zal zijn. Echter schieten als maar meer AEGs de 60 meter of meer, en kom je met een sniper van +- €200 niet veel verder. Hooguit iets nauwkeuriger, maar vaak zelfs dat niet. Echt een voordeel ten opzichte van de andere spelers heb je dus niet, waardoor spelers die beginnen met een (goedkope) sniper snel de moet in de schoenen zakt.  Dat is ook de reden waarom er zoveel tweedehands sniper replica's op het internet te vinden zijn.

Een DMR raad ik van ook al af, omdat dit technische gezien weer wat meer inzicht vereist. Want je zult toch echt de meeste standaard replica's moeten gaan aanpassen, zodat deze met de hogere krachten overweg gaan en voldoet aan de vertraging die sommige velden eisen.

Tevens verplichten meeste velden, dat een sniper / DMR een sidearm hebben, voor doelen binnen de 15m, waardoor je ook weer extra geld uit moet gaan geven.

Mijn advies is, dat je beter met een assault replica kan gaan beginnen. Om op deze manier het spel + de techniek beter te leren kennen. Dan kun je later altijd nog proberen te sniperen, als je een baan hebt en wat meer inkomen, zodat je het goed aan kunt pakken.

Bedankt voor de informatie! Ik had inderdaad gezien op wat filmpjes dat je met snipers niet zo zeer veel verder schiet als assault, wat mij leuk lijkt aan sniper spelen is het stealth zijn. Achter je team blijven en ze dekking geven van iet wat veder weg, of jezelf ergens "ingraven" en rustig wachten tot de enemy langs komt.

Welk assault rifle zou je me aanraden om mee te beginnen? Eventueel met wat extra's zoals een scope, extra mags of mogelijkheden tot uitbreiden van.

Hoi Brian,

Ook van mij van harte welkom. Ik ben hier ook niet zo lang geleden lid geworden, maar dat meer als resultaat van het bijwonen van een introductiedag van ACN (niet eens als speler, maar als spectator!).

Met een budget van 200 euro zie ik al snel de G36 waarvan hier een review te vinden is. Misschien besluit je na wat meer zoekwerk om wat door te sparen en voor een specifieke replica te gaan welke je zelf heel erg mooi vindt. Dit is meestal persoonlijke smaak.

In ieder geval wens ik je veel plezier op het forum, and see you on the battlefield!

Hallo Brian,

Welkom op dit heerlijke forum!

Zoals al gezegd is beginnen met een sniper afgeraden, zal daar dan ook niet verder op in gaan.

Ik ben begonnen met een ICS M4, leuk model, veel upgrades voor op de markt maar bovenal zijn er veel mensen begonnen met een M4/M16. Zodoende is er altijd wel iemand die je kan helpen met technische vragen mocht ie ooit mankementen vertonen. Zeer aan te raden.

Ik heb nu mijn M4 als back, een thompson als primary en een 1911 pistol als secondary(pistol is overigens niet echt nodig als je vooral woodland terreinen bezoekt). Ik wil uiteindelijk ook ooit een sniper halen maar ben blij dat ik er niet mee begonnen ben. 

Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben in deze sport en wellicht tot ooit op het veld.

Gr Paul

p.s. succes met je afstuderen ;)

Ha Brian! 

Welkom op ons forum :D De airsoft vragen zijn volgens mij beantwoord dus: welke games speel je zoal? Toch wel BF en niet dat rare COD toch? ;) 

Succes met afstuderen! 

Ha Brian! 

Welkom op ons forum :D De airsoft vragen zijn volgens mij beantwoord dus: welke games speel je zoal? Toch wel BF en niet dat rare COD toch? ;) 

Succes met afstuderen! 

@Jan
Speel inderdaad BF4, evolve, Gta, Witcher 3, Americans Army en nog wat andere games :) Heb wel COD gespeeld vroeger op de xbox 360 maar sinds ik een game pc heb staat die te verstoffen. Ben overigens ook gebanned op CoD op de pc :p

Hallo Brian,

Welkom op dit heerlijke forum!

Zoals al gezegd is beginnen met een sniper afgeraden, zal daar dan ook niet verder op in gaan.

Ik ben begonnen met een ICS M4, leuk model, veel upgrades voor op de markt maar bovenal zijn er veel mensen begonnen met een M4/M16. Zodoende is er altijd wel iemand die je kan helpen met technische vragen mocht ie ooit mankementen vertonen. Zeer aan te raden.

Ik heb nu mijn M4 als back, een thompson als primary en een 1911 pistol als secondary(pistol is overigens niet echt nodig als je vooral woodland terreinen bezoekt). Ik wil uiteindelijk ook ooit een sniper halen maar ben blij dat ik er niet mee begonnen ben. 

Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben in deze sport en wellicht tot ooit op het veld.

Gr Paul

p.s. succes met je afstuderen ;)

@manderspaul

Ben inderdaad al van het sniper idee afgestapt, ook omdat ik zag dat je binnen een afstand van 20meter je sidearm moet gebruiken, en een goedkope sniper schiet niet veder dan 20 meter...

Hoe zit het met importeren vanuit polen? Aan te raden of gewoon me eerste wapen in nederland kopen? Ik had namelijk op een poolse site (volgens mij partner/sponsor van deze site) een leuk model gezien, zal hem even opzoeken want ben het model nummer even kwijt

Een Replica SC-02 - dark earth [BOYI] van Taiwangun. Is dit een redelijk beginners model?

Welkom op het forum.

mijn advies zal zijn(als beginner naar beginner)

Probeer Replica's die veel gebruikt worden, AK's, M4/M16's en G36's zijn modellen die vaak worden gebruikt dus je zou (bijna) iedereen er iets over kunnen vragen en een goed advies er van krijgen

Welk assault rifle zou je me aanraden om mee te beginnen? Eventueel met wat extra's zoals een scope, extra mags of mogelijkheden tot uitbreiden van.

Neem eens een kijkje op taiwangun.com of gunfire.pl (zitten beiden in polen)  en zoek eens naar de Spena arms series:

http://gunfire.pl/search.php?filter_producer=1208513650&filter_new=&filter_price=150-200%2C200-250&filter_bestseller=&filter_promotion=&filter_instock=&filter_text=

of de G&G raiders:

http://gunfire.pl/search.php?filter_producer=1242036458&filter_new=&filter_price=150-200%2C200-250&filter_bestseller=&filter_promotion=&filter_instock=&filter_text=

Beide winkels zijn goed en scherp geprijst.. Ook beide merken zijn erg goed en erg schappelijk geprijst voor de kwaliteit die ze leveren.

Eventueel met wat extra's zoals een scope, extra mags of mogelijkheden tot uitbreiden van.

Voor gear en bijkomende meuk, verwijs ik je graag door naar mijn Chinese top leverancier ;) ( waarschuwing, het is er zo goedkoop dat je heel veel gaat kopen, en dus alsnog duur uit bent :P )

www.aliexpress.com

Voor bijvoorbeeld Reflex scopjes voor €15:

http://nl.aliexpress.com/item/New-2015-hot-selling-Holographic-4-Reticle-Red-Green-Dot-Tactical-Reflex-Sight-Scope-with-Mount/32329290041.html

Ze hebben daar ook tassen, kleding en vesten.

Welkom op het forum.

mijn advies zal zijn(als beginner naar beginner)

Probeer Replica's die veel gebruikt worden, AK's, M4/M16's en G36's zijn modellen die vaak worden gebruikt dus je zou (bijna) iedereen er iets over kunnen vragen en een goed advies er van krijgen

Des ondanks dat het een beginners tip is, is het een goede tip + goede uitleg waarom! 

Het zijn veel gekozen replica types, dus veel voor te vinden en over te vinden. Doordat ze zo populair zijn, zijn de onderdelen vaak ook goedkoper omdat ze in grote aantallen geproduceerd kunnen worden.

@Eviltwin-NL

Zit zelf te denken aan een soort m4 model. Wil graag de mogelijkheid hebben om wat te upgraden en een scope/flashlight etc erop te zetten. Bij een m16 gaat dat niet..

Zelf op ebay al wat kleding verzameld en besteld (handschoenen, sjaal, pet). Zal ali express ook tussen me favorieten opslaan!

Vond zelf deze er wel gaaf uit zien: http://www.taiwangun.com/en/cm-008-full-metal-ris-cm?from=listing&campaign-id=20    Geen idee of het een goede keus is?

De replica komt zelf pas als laatste denk ik, ga ook nog even langs met vrienden bij een winkel om daar informatie te vragen. En misschien een keer mee spelen als introducé als we iemand vinden die een nabv pas heeft en ons mee wilt nemen.

@Eviltwin-NL

Zit zelf te denken aan een soort m4 model. Wil graag de mogelijkheid hebben om wat te upgraden en een scope/flashlight etc erop te zetten. Bij een m16 gaat dat niet..

Why not?

Ik zie plenty ruimte voor scopes en flashlight :O

http://www.unit13shop.eu/index.php?item=ics-m16-a3-r_a_s_&action=article&group_id=20000035&aid=1880&lang=nl 

En zo kan ik er waarschijnlijk nog 50 vinden ;)

Vond zelf deze er wel gaaf uit zien: http://www.taiwangun.com/en/cm-008-full-metal-ris-cm?from=listing&campaign-id=20    Geen idee of het een goede keus is?

Met dat type heb ik geen ervaring, dus kan ik niet zeggen. Ik heb wel slechte ervaring met het merk Cyma dus ik zou er niet voor kiezen. Echter zijn er zat anderen (ook op dit forum) die er bij zweren.

De replica komt zelf pas als laatste denk ik, ga ook nog even langs met vrienden bij een winkel om daar informatie te vragen. En misschien een keer mee spelen als introducé als we iemand vinden die een nabv pas heeft en ons mee wilt nemen.

Ruim %50 van de organisaties bied inmiddels zelf huurkits aan, bij deze organisaties kun je je ook als intro opgeven. Zij melden je dan aan. Ik zou zeggen zoek een organisatie in in jouw omgeving en probeer het uit ;) Let wel op! Airsoft is zeer verslavend :P