Ook nieuw!

Instant

Member
24 okt 2017
11
11
Trophies
5
Heehee

Bij deze ook even mijn voorstel topic
Ik ben Bas Hermans, woon in Reusel en ben 25 jaar.
Een aantal jaar terug in aanraking gekomen met airsoft. Veel erover gelezen en opgezocht maar nooit echt doorgezet. Tot een maat en ik een tijdje terug hebben besloten om ons in te gaan schrijven.
Vandaag mijn nabv pas binnen gekregen en mijn bestelling bij gunfire geplaatst.

Groetjes Bas

Ik ben gegaan voor de g36c van jg. En meteen wat extra mid caps, een red dot, bbs en face protections uiteraard.
Verder twijfel ik alleen nog over de accu. Hoe hoog ik kan gaan met voltage. Wel ben ik vanplan de gearbox te shimmen en er andere lagertjes in gaan zetten.
Iemand suggesties?

• Leuk
Waarderingen: Crumble
welkom! Kijk even in mijn handtekening hieronder voor een link naar mijn beginnershandleiding met meer info over lipo's. Suggestie voor lipo's: ga naar hobbyking, koop daar een 7.4v lipo. Ze hebben een handige tool waarin je de maximale afmetingen kan zetten en ze je dan suggesties doen. Ze hebben daar ook prima nimh/lipo slimme opladers die ik zou aanraden.

Qua upgrades, tja hoe ver wil je gaan? Shimmen en andere lagers zijn prima. Ik zou je bucking vervangen, bijvoorbeeld voor een g&g green bucking (die je ook nog zou kunnen flathoppen). Betere motor is ook een relatief goedkope upgrade, koop een high torque van zci of shs. Voor de rest is het de standaard dingen: vetten, airseals checken en aoe corrigeren. Als je dat combineert met shimmen heb je al voor zeer weinig een prima werkend replica.

Welkom!

Een G36! ^_^ Geen verkeerde keuze!

Welkom! Zoals Maffo al aangaf zijn dat de manieren om enigsinds goedkoop wat betere prestaties uit je replica te halen!

Na @Maffo zijn reactie meteen even verdiept over de elektra. En 2 lipo accu's gekocht van 7.4v. Dit zal later zeker nog uitgebreid worden tot een 11.1 met een mosfet.

Welkom op dit geweldige forum en in deze toffe sport.
Kijk wel uit met 11.1 V LiPo's.
Daar zal je de gearbox verder voor aan moeten passen dan wat lagertjes en shimmen.

@Vladimir waar moet ik nog aan denken dan? Wilden het volgende al gaan doen:
Shimmen
Lagers
Rewiring
Mosfet
En als 2de prioriteit de cilinder piston en dergelijke.

Goed bezig alleen voor een hogere Voltage je prio omdraaien.;)
Een piston met metalen vertanding zoals bijv.de Madbull Xp02.
Eventueel in combi met een silent piston- en cilinderhead.
En als je daar al mee bezig bent zou ik ook eens kijken naar een knappe aftermarket cilinder.
En een nozzle met o-ring voor de betere luchtafsluiting.

• Leuk
Waarderingen: Instant
@Vladimir dus eigenlijk de hogere voltage als laatste doen?

@Suriana wij zaten aan het 2de of 3de weekend van december te denken. Nog suggeties op welk veld we als eerst kunnen beginnen? Afstand is geen probleem

Voor 11.1: mosfet voor trigger contacts, shimmen voor gears en aoe correctie voor levensduur van de piston. Kan met een stock plastic vertande piston maar dan kan het aanzienlijk slijten dus een metal tooth rack piston is wel een aanrader. Dmv shimmen en aoe verlaag je ook stress en geluid mits goed gedaan.
Echter een goeie motor en mosfet hebben meer invloed en zijn efficienter dan van een 7.4 naar een 11.1.

• Leuk
Waarderingen: Instant