Op naar de eerste skirm (nou ja, bijna)

michiel80

Well-Known Member
22 jun 2016
240
93
Trophies
13
Na een tijdje te hebben rondgeneusd hier wilde ik mij bij deze dan ook maar eens voorstellen.
Ik ben 36 en kom uit de buurt van Utrecht (weinig velden in de buurt helaas).
Vroeger heb ik veel gepaintballed maar altijd als dagje, nooit als hobby. Nu ik mijn deeltijd studie heb afgerond, heb ik weer wat meer tijd en lijkt het mij erg leuk om met airsoft te beginnen.
Inmiddels heb ik al een tweetal replica's aangeschaft (een cyma m16 via de airsoft mp en een JKW M1911A1). Ik ben nog een beetje aan het speuren naar gescikte kleding en wilde daar zo nog een vraagje over stellen.

De reden waarom airsoft mij leuk lijkt is vrij simpel; ik speel in de vrije tijd regelmatig games uit de Battlefield reeks en wat is er nou leuker dan om dit in het 'echt' e doen :)

Om niet te stranden in het eens in half jaar spelen met een huursetje en tussen een vrijgezellen feest terecht te komen, leek het mij dan ook leuker om het wat serieuser aan te pakken.

Jammer genoeg kan ik de 16e juli niet, anders was ik graag als echte noob meegegaan naar de introductiedag


Hopelijk kan ik later in de zomer nog een keer aansluiten bij andere leden van dit forum voor mijn eerste skirm.
 
En nog de schoenenvraag:

Omdat t mij niet verstandig lijkt om op de allstars, asics en zeker niet de bommeltjes te gaan airsoften, had ik al wat naar schoenen zitten kijken.
Heeft iemand toevallig ervaring met de sniper boots van Fostex?
Deze zijn vrij goedkoop, maar lijken op het eerste gezicht redelijk te voldoen.
 
@Stey heeft exact dezelfde, hij zal je er morgen vast wat over kunnen vertellen :)

En welkom!
 
Welkom MIchiel. Voor wat betreft schoenen, Ik heb zelf 5.11 ATAC's. Die zijn wel wat duurder (rond de €190,00 als ik het me goed herinner), maar die zitten wel zodanig lekker dat ik er ook heel veel in het dagelijks leven op loop. En met een partij paintball in het kader van een vrijgezellen feest waren mijn voeten het enige wat nog droog en warm was aan mijn lijf :wink:
 
Dag @michiel80 !

Ten eerste welkom, leuk dat je het forum gevonden hebt.
Ik beschik inderdaad over de Sniper boots. Het zijn heerlijke stevige boots welke goed grip houden en goede ondersteuning bieden aan de enkels. Zelf ben ik er heel erg over te spreken.

Veel plezier op het forum en wie weet tot ooit op het veld!
 
Dankjulliewel voor het welkom en het delen van jullie ervaring.
Ik denk niet dat ik er veel in het dagelijks leven op zal lopen.
Dat zou enigszins gek staan onder de dagelijkse kleding die ik naar het werrk aan doe :blush:

Ik denk dat ik dan start met de voordelige keus, de fostex schoenen.
 
Kan je ook aanraden om een set kistjes (Bata, M90, Lowa, Meindl, etc.) bij een dump te scoren. Die zijn veel goedkoper (en vaak van betere kwaliteit en waterdichter dan Fostex schoenen). Wel even passen natuurlijk.

Ja, tweedehands schoenen staan vaak naar de voeten van de vorige eigenaar. Maar ik heb gewoon schoenen gevonden die 1x gedragen waren en totaal geen problemen mee. Kijk bijv. naar het profiel, daaraan kun je ook zien hoe vaak ze gebruikt zijn.

Verder kan ik je aanraden gewoon op http://www.marktplaats.nl te zoeken naar bijv Meindl's (bijv. van het type M1 of M2. Het type M1 heeft een waterdichte, ademende voering en is vooral bedoeld voor gematigde tot koude gebieden. Het type M2 heeft daarentegen een vochtregulerende voering en is meer bedoeld voor gematigde en warme gebieden.). Dit zijn de militaire uitvoering van de burger Meindl's maar de M1 gebruikt nubuck-leer wat je helaas weer niet met gewone schoenenpoets moet onderhouden.

Mijn punt, je hoeft echt geen 190 euro uit te geven voor goeie schoenen.
 
Ben het met michiel eens ben de eerste keer ook gaan schoenen kopen met het idee dat het een paar 200 euro ging kosten, uiteindelijk 2 paar voor 200 gekocht.
 
welkom, ik heb 4 paar kisten staan.
2 paar m90.
1 paar marrechausee kisten.
en 1 paar meindl (sinds kort, nieuwprijs is rond 250-300)
bij de dump heb je verschillende soort, ook die meindls.
en die zitten echt top
 
Ha Michiel!

Welkom! :D Goede keuze, een M16 ^_^

Ik heb zelf jaren gespeeld op kisten uit de dump (weliswaar nieuwe, of bijna nieuwe). Ben nu aan het wachten op een setje lowa's, nieuw uit de winkel.

Ken je ook de game Squad? Een vervolg op Project Reality, één van de meest toffe mods van Battlefield 2.
 
Hoi Jan,

Ik zal m eens checken. Ik heb t/m bf 2142 veel gespeeld. Maar met de komst van bf3 en 4 werd het mij té cod achtig. En was het meer rondrennen en op alles schiete wat beweegt. Ook leuk, maar was ik meestal na een hald uur weer zat.

Inmiddels heb ik trouwens voor de Fostex boots gekozen om mee te starten.
Naar mijn idee een mooie budget keus en ik kan dan later altijd nog upgraden.
 
Welkom op dit gezellige forum.
Ik heb die Fostex ook en die bevallen goed.
En ze zijn niet duur.
Ik heb ze via Darkshop besteld maar andere aanbieders hanteren ongeveer hetzelfde prijspijl. B)