Op zoek naar de meest accurate replica

Oom_B

New Member
23 dec 2025
3
1
Heb ervaren dat TM High Cappa en Tactical Master uit de doos accuraat zijn maar de FN Herstal FNX-45 GBB ook.

Ik blijf op zoek naar een AA die uit de doos accuraat is

Mijn hobby is roosjes melken op bijna 5 meter, zittend, 2 handen, mijn gezondheid is niet meer wat het vroeger was.

De AAP doet het ook aardig. Colt 1911 ook redelijk. CZ CP01 NBB ook. TT! John Wick 4 ook aardig. En heb er nog een paar.

Is er nog iets nieuw te koop in NL, DU of PL waarvan jullie zeggen die moet je eens proberen?

FNX-45.jpeg

Ik denk dat je het gros van de interessante, accurate replica's dan wel hebt, hoor.

Op 5 meter afstand zullen de meeste replica's niet heel veel van elkaar verschillen, gok ik zo. Daar is de afstand te kort voor.
Verder kun je, als je daar interesse en/of tijd voor hebt, vaak al veel voordeel halen dor bijvoorbeeld een bucking/nub te wisselen. Al vraag mij af of dit op 5 meter veel verschil maakt.

Het enige wat ik bedenken om te proberen is een Hi-capa met split-slide/half slede. Je hebt daar mogelijk nog het voordeel van dat je veel minder recoil hebt. Nog minder als dat de airsoft replica's die je nu hebt. De Novritsch SSP5 is hier het meest prominente voorbeeld van. Ik gebruik deze zelf ook in een IAPS/IPSC Airsoft setting in de open divisie/klasse. Voor deze korte afstanden is elke lengte van deze replica al ruim voldoende.

Het is voor mij qua pistol de meest accurate pistol tot nu toe gebleken, rechtstreeks uit de doos, wanneer deze gebruikt wordt i.c.m. 0.28 g BB's. Even de hop-up goed afstellen, en daarna was het eigenlijk altijd goed.
Schiet voor mij opvallend vlak, voorspelbaar en door de lage recoil heb ik prima groepjes. Echter: het geheel is wat aan de hoge kant qua prijs, plus er is al sprake van een TM Hi-Capa, dus heel vernieuwd zal het geheel niet zijn.