Op zoek naar een nieuwe hobby/sport <--- Wesley

Wesley

New Member
18 sep 2015
1
0
Trophies
1
Hallo Airsofters,

Sinds een paar maanden volg ik Novritsch op YouTube (https://www.youtube.com/channel/UCAN9EtZF6VbQDUUz6OiUxqA).

Door zijn video's begint er iets te broeien in mij... dit snakt naar meer! 

Zal mezelf even voorstellen, ik ben Wesley 20 jaartjes jong, geboren en getogen in de Kei stad (Amersfoort)

Druk met werk en in het weekend vrij weinig te doen en dus opzoek naar iets nieuws, wat nu waarschijnlijk gevonden is!

Binnenkort maar een keer een huur-set proberen, waarshijnlijk 18 Oktober.

Tot die tijd nog een beetje informatie doorlezen en contacten leggen.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Hoi Wesley,

Welkom op het forum !

Ik ben ook pas heeeel recent bekend met deze sport en ook mij pakten het direct ! Het leek me zelfs zo leuk dat ik vorige week gelijk mijn NABV pas heb aangevraagd.

Nu ik moet wachten op me pas ben ik al een en ander aan het aanschaffen. Dat is al een leuke sport.

En ook ik kom uit Amersfoort (Hoogland), grappig.

De Filmpjes kanalen van ACN https://www.youtube.com/user/AirsoftClubNederland en Scoutthedoggie https://www.youtube.com/channel/UCcPCSYQCamxTILvnClvCZFA hebben mij geïnfecteerd.

Maar ook Novritsch heeft super toffe sniper filmpjes.

Veel plezier aan de airsoft sport !

Gr Dennis

Dit komt heel bekend voor.. haha Bij mij is het ook gaan kriebelen bij zijn filmpjes ;). Welkom!

Ben benieuwd of dit gelijk betekent dat je ook wilt gaan spelen als scherpschutter, @Wesley . Veel mensen springen de sport in met de wens scherpschutter te spelen, maar vallen vervolgens net zo hard weer af omdat ze het saai vinden, en  het toch niet is wat ze op de filmpjes hebben gezien.

Het is een goed idee van je om eerst een huursetje te doen voordat je honderden euro's uit gaat geven en vervolgens toch blijkt dat het niet jouw sport is. Zelf denk ik dat je na je eerste keer op dezelfde dag al bezig bent met de registratie om je NABV pasje te bemachtigen.

In ieder geval van harte welkom, pluis Youtube lekker uit en tegen de tijd dat je gaat skirmen heb je heel Airsoft op Youtube al gezien! ;-)

Goedemorgen, @koudwatervrees had inderdaad gezien dat je ook uit Amersfoort komt ja, mooi toevallig misschien komt er nog een vriendschap vanaf!

En @Stey sniper of assault rifle weet ik nog niet precies, dat is een kwestie van proberen denk ik. Heb trouwens zo ongeveer alle filmpjes gehad ja Haha.

Groetjes

Hallo Wesley,

Allereerst Welkom op dit oh zo lekkere forum,

Leuk dat je intresse in deze verslavend leuke hobby hebt.

Heb je al een idee wat voor load out en of Replica je zou willen?

Ik had ook de filmpjes van Novritsch bekeken en ook mij leek het wel tof om te sniperen maar ik begrijp van ieder die ik spreek en uit Jan zijn filmpjes dat dit niet 'de' manier is om te beginnen. Juist wat spel inzicht is er wel nodig volgens de kenners en dit moet ik zeker leren en dus eerst maar is het veld in met de M16 en leren en leren.

Ja de novritsch filmpjes zijn inderdaad erg leuk, maar bedenk daarbij dat hij alleen de actie laat zien.
De saaie momenten dat hij gewoon een uur in de blubber stil moet liggen zonder ook maar iets of iemand te zien zie je niet. Die edit hij er wel uit.
Daar verkijken veel mensen zich dus op.
Maar uiteindelijk licht de keus hoe je wil beginnen bij jezelf.
Veel succes met die keus en natuurlijk welkom op het forum.

Precies wat Sander zegt. Novritsch zijn filmpjes zijn erg leuk en goed. Echter juist omdat ze zo lekker doorpakken met actie. Dit Is dus niet hoe het in het echt gaat.

Run and gun, spray and pray <--- Call of Duty style is the way to go...toch?

Nee. Nu even serieus! 

Kwa uitrusting/kit zit ik te denken aan iets simpels wat redelijk overheen komt met novritsch, wegens comfort en makkelijk bewegen. 

Kwa replica zat ik meer te denken aan een G36 (veel over gelezen en zeer geschikt voor beginners?)  of een AK.

Wilde 18 oktober mee gaan met een team uit Amersfoort, maar helaas gaat dat niet door.. 

Is het mogelijk dat ik een keer mee ga met iemand anders? Even proeven hoe het is en kwa uitrusting/kit wat er allemaal is. (zien is toch anders dan lezen)

Welkom Wesley!

Dus ik begrijp dat je meer voor een belt-kit gaat? Gaaf! 

En qua replica is het meeste dat beschikt over 22mm picatinny rails beginners vriendelijk. Hier vanuit kan je verder bouwen om je replica aan te passen naar jouw voorkeur, zonder een nieuwe replica aan te hoeven schaffen. Ook is het handig om te kijken naar hoe makkelijk de replica uit elkaar te halen is, mocht je er ooit zelf aan willen sleutelen.

Vergeet ook niet dat de G36 in het echt van kunststof is, dus je zal in airsoft ook alleen maar plastic G36's vinden (op uitzondering van de loop, trekker en nog wat kleine dingetjes na) dus het is handig om veel reviews te kijken over en te letten op de kwaliteit van het plastic. Maar neem aan dat je oorspronkelijk al van plan was om reviews te kijken, het is zonde om veel geld uit te geven aan iets waar je eigenlijk niet eens de kwaliteit van weet.

In ieder geval succes met je zoektocht, en hopelijk kom ik je een keer tegen!

-Roel

En hou onze evenementen agenda in de gaten: http://www.airsoftclubnederland.nl/evenementen/

Hier kan iedereen neerzetten naar welk Airsoft event men gaat (dit is GEEN aanmelding voor het event zelf, dat moet je nog zelf doen direct bij de organisator van het betreffende event).

En in ons forum bij de Skirms kun je discusieren over events en wie waar naartoe gaat: http://www.airsoftclubnederland.nl/forum/categories/skirms

Dus hou deze in de gaten en stel daar je vragen en dan kun je altijd met ons meehobbelen ergens naartoe.