Opbergen replica's

stephan schulte

Well-Known Member
19 aug 2015
74
24
Trophies
4
Hoe hebben jullie de replica's thuis opgeborgen? ben benieuwd hoe het eruit ziet. dus gaarne foto's plaatsen.

ik heb zelf afgelopen week een kast van de Aldi gekocht en tijdelijk mn spullen daarin opgeborgen tot ik een mooiere alternatief heb. 

x9snk3ckzoe.jpg
mooia8cbrtq.jpg

Hier geen foto, maar de replica's zitten apart in koffers (met slot), in een kast (met slot) in een kamer (met slot). Ja, ik neem het serieus.

Laten zien waar je je spul opslaat maakt het sommige mensen wel makkelijk.

Gewoon in wapenkluis. Omdat ze al duur genoeg zijn en onder wapenwet vallen.
Note: ik weet kluis is niet verplicht

Hier het zelfde achter een Schot in de slaapkamer in een wapenkluis

Laten zien waar je je spul opslaat maakt het sommige mensen wel makkelijk.

Hmm daar heb je ook gelijk in.. maar voor mij is het een tijdelijke oplossing. ben op zoek naar iets moois vandaar de vraag.. en fotos om ideeen op te doen. 

Nu nog in de kist maar binnenkort in mooie metalen wapenkluis met aparte kluis voor bb's, gas, etc.
AymsJOjl.jpg
[/img]

auJIX8ql.jpg
[/img]

Un8Aixkl.jpg
[/img]

UNvFC6Vl.jpg
[/img]

• Leuk
Waarderingen: marcellino
Zijn sloten niet verplicht trouwens? Ik was hier zelf wel van uit gegaan, maar zie er hier twee langs komen die dat niet hebben. Iemand die toevallig paraat heeft wat de NABV hierover wil zien? 

Strikt genomen is het slot op je voordeur voldoende ze liggen dan "achter slot"(waar dat slot moet zitten wordt nergens vermeld)Het is meer  'Voor niet direct gebruik aanwendbaar' Maar ik ga er vanuit dat de meesten van ons het vanzelfsprekend vinden dat hun spullen gewoon goed en veilig opgeborgen liggen voor grijpgrage  kinder en andere ongewenste handjes,en niet in het nachtkastje naast de electrische melkboer van je partner.

De realiteit heeft inmiddels geleerd dat goeie sloten de inbrekers even laten wachten tot de bewoners thuis komen,en ze dan heeel nadrukkelijk vragen toegang tot de spulletjes te geven.

Verplichtingen van de leden:

3. Leden die één of meerdere Airsoftapparaten voorhanden hebben dienen: a. Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor te zorgen dat deze niet direct voor bedreiging of afdreiging beschikbaar is.

Dit is rechtstreeks gekopieerd uit het huishoudelijk reglement van de nabv

Dus een slot op je voordeur is niet voldoende tenzij je alleen woont daarbij zou je zelf dan ook niet meer in huis kunnen rondlopen aangezien je ze meteen voorhanden kan hebben.

3. Leden die één of meerdere Airsoftapparaten voorhanden hebben dienen: a. Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor te zorgen dat deze niet direct voor bedreiging of afdreiging beschikbaar is.

@Sander heeft helemaal gelijk, ik begrijp ook niet dat er nog steeds onduidelijk hierover bestaat.

Voor onze sport en de veiligheid van iedereen die in je huis komt, berg je airsoft replica's op in een stevige (liefst stalen), goed afsluitbare kast! Kan toch niet zo moeilijk zijn?! 

Ik denk dat het  begrip afsluitbaar, sluitwerk en op slot tot eindeloze haarkloverij kan leiden.

Het is hopelijk een vanzelfsprekendheid dat je je spullen zodanig opbergt dat ongewent bezoek ze (hopelijk) niet in 5 seconden kan meenemen.Of dit nu met een slot van 50 cent of 50 euro is (het is alle twee een slot toch??).Je hebt een morele verplichting!.

Bij mij ligt het gros in een enorme Lips kluis uit 1895..Zeer prominent aanwezig in de woonkamer.

Als er gespuis je zooi mee wil nemen doen ze het toch wel .

Of je nou een slot van 50 cent hebt of een slot van 500 euro dat maakt niks uit.

Het gaat erom zoals in de regel vermeld dat je de replica's niet direct voorhanden kan hebben.

Een glazen vitrine kast met slot mag dus ook.

Ik denk dat ze willen voorkomen dat als je een woorden wisseling met je buurman etc hebt, je niet in een opwelling die desert eagle replica uit de kast pakt. Maar door een extra handeling (openen slot, glas in slaan, noem het op) je enigzins tot je positieven komt en bedenkt dat wat je wil doen fout is.

Deze discussie is op elk Airsoft forum wel 40 keer voorbij gekomen. 

Wil je geen gedoe, en wil je je aan de regels houden? Stop je replica lekker in een kist/kluis/foedraal/kast/locker/bak en mik d'r een slot op. Of je er nou Fort Knox van maakt, of een slotje van 30 euro aanhangt is helemaal aan jou, maar je replica mag gewoon niet direct te gebruiken zijn / te pakken zijn, en niet van buitenshuis zichtbaar. Verpest de sport niet, en houd je lekker aan de regels zeg ik maar :) 

Thanks Sander! Die bedoelde ik ^_^ Volgens mij is het zelfs in een NABV magazine toegelicht. Dat er gewoon een slot op moet. Wil je een kamer als "afsluitbare" ruimte willen noemen, dan moet jij er als airsofter alleen toegang toe hebben. 

Heren, ff ik snap donders goed wat de regels zijn ;) , in mijn tekst staat ook dat het nu tijdelijk is, slot is niet zichtbaar op de foto ;) en het staat in de garage waar ze niet 1,2,3, in kunnen komen. ik was nieuwsgierig hoe anderen het bedacht hadden bv. zelf gemaakte wapenrekken, kisten, kasten.. om zo ook extra ideen op te doen voor als mn nieuwe werkplek gereed is... de regels zijn duidelijk!

greetz,

stephan

Wapenrekken..daar zeg je me wat, ook nog wel een tof idee :) zeker als je meerdere replica's hebt.. 

zit er aan te denken om hier een aantal van te kopen en die aan de muur te bevestigen. een grote ketting met slot door de trekkerbeugels en om alles heen een kast te maken..