Opzoek naar de juiste gear

Welkom op het forum, meestal is het de bedoeling dat je je hier voorstelt en dan ergens anders de vragen stelt XD, maar maakt niet uit. Ik denk dat dit vooral ligt aan wat je zelf fijner vind, een chest rig zal bijvoorbeeld luchtiger zijn en vooral in de zomer fijner, maar een chest rig kan weer beter op je lichaam zitten doordat hij wat strakker zit of juist weer niet doordat je wat bewegings-ruimte verliest. Het is dus geheel aan wat je prefereert.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Welkom op het forum. Wat @Rebelattack volgens mij bedoelt is dat een plate carrier wat beter op je lichaam zit en wat strakker zit en de chest rig juist luchtig is. Hangt inderdaad van je voorkeur af. En qua type, bedenk wat je allemaal kwijt wilt op je vest en probeer vanuit daar verder te werken.

Wat vooral belangrijk is qua keuze is de maatvoering. Ik pas bijvoorveeld geen normale platecarrier dragen ivm mijn lengte en omvang dus het is meer een geval van trial en error.

Je kan het beste wat spul bestellen en doorpassen of gewoon in een winkel langs gaan en lekker testen.

• Leuk
Inderdaad wat er al wordt gezegd is correct, ik kan wel zeggen wat ik zelf fijn vind maar het is puur persoonlijke voorkeur wat handig is en natuurlijk ook wat je mooi vind.

• Leuk
Tijdje terug ook een discussie over geweest, maar dan met de focus op een lang persoon

Ik ben zelf 1.84 en draag een invader gear mod carrier. Daar past met mijn lengte niet echt met goed fatsoen een condor battle belt onder... en dan heb ik de plate carrier al vrij hoog zitten.

Plate carrier met dummy plates zit wel super goed. En voldoende ruimte voor het goed indelen van pouches en een camelbag op de rug. De mod carrier is vrij lang, en die pas mij goed, maar weer te lang om er nog een battle belt onder te doen. Een was dcs is bijvoorbeeld korter en zou qua formaat denk ik bete bij een korter persoon passen dan een mod carrier.

De mod carriers zijn overal wel aanwezig in de winkels en passen is weten.

Ben zelf 1.95 en speel met een MOD carrier en daaronder een battle belt. Dat zit perfect! Kan overal goed bij en zit elkaar niet in de weg.

De kunst is wel om je PC goed af te stellen... zie regelmatig mensen met gear lopen die alle kanten op vliegt... het ziet er niet uit en het kan ook nooit comfortabel zijn op de lange termijn...

Succes!

Groet,
Peter