Orga Barrel 6.23 widebore

Twinfromhell

Well-Known Member
27 jun 2014
1.551
751
Trophies
24
Ik heb me de afgelopen dagen een beetje in gelezen over dit type barrel en zit nu toch wel te overwegen er 1 aan te schaffen (Bedankt @Eposis gaat me weer geld kosten..... ;)
Weet iemand een site waar deze voor een redelijke prijs worden aangeboden?
Hoeft niet perse binnen Nederland te zijn, bij voorkeur wel binnen Europa.
Het gaat hier dus om de Orga 6.23  het liefst met een lengte van 483mm, 483 zal een lastige maat zijn dus 460 of dergelijk mag ook.
Greetings
 
430 of 500mm kan ik wel vinden, tegen een redelijke prijs in EU? vind je €110-€120 redelijk dan ja. en anders word het azië met rond de $95.
 
Je kunt ook even kijken naar de Prometheus Delta strike. Deze heeft een diameter van 6.20mm en is in verschillende lengtes te verkrijgen. Ze zijn ook niet erg duur.
 
Die Delta`s zijn inderdaad wel een stuk goedkoper.
Maar toch ga ik voor die Orga.
Denk je dat ik voor 95 dollar met alle extra kosten die er bij komen, goedkoper uit ben in china?
Of kan ik dan net zo goed voor Europa gaan?
 
ja $110 is minder als €110 maar moet je waarschijnlijk wel 2-3weken wachten.
 
Die Delta`s zijn inderdaad wel een stuk goedkoper.
Maar toch ga ik voor die Orga.
Denk je dat ik voor 95 dollar met alle extra kosten die er bij komen, goedkoper uit ben in china?
Of kan ik dan net zo goed voor Europa gaan?

Ik heb voor mijn Scar-H er eentje vanuit Ehobby gehaald. In mijn geval geen duoane gedoe en volgens mij berekening was het (met duoane gedoe) praktisch even duur/nog altijd iets goedkoper.
 
Jow, bedankt voor de reacties. Ik zal eens kijken of ik het in de loop van de week kan bestellen.
Greetings
 
Ik zit er ook aan te denken een Orga barrel te kopen, alleen vroeg ik mij af hoeveel fps je ongeveer gaat verliezen. Ik schiet met een stock barrel (6.08 als het goed is) ongeveer 350 fps.
 
Gehehe "in de 'loop' van de week" :p
@Spectre1994 Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je rond de 30fps verliest.
 
Mijn eigen bevindingen (PDW en Scar-H) was een verlies van 50 a 70 fps.
 
ja Ties, dat was een bewuste woord speling :)
Ik denk dat die drop wel hoger gaat zijn.
Als je dit door leest:
http://www.airsoftdb.nl/2014/08/26/wide-bore-aeg-experiment-n-v-untold-truth-hop-bore-diameter/
Zie je zelfs een drop van bijna 100 (van een 6.04 naar 6.23).
(Let hier wel goed op het gebruik en het om rekenen van FPS en bb gewicht)
Gelukkig schiet ik momenteel met een m100 veer, maar standaard word mijn L85 met een m120 gemaakt.
Dus met een sterkere veer moet mijn L85 het makkelijk aan kunnen :)
Greetings
.
 
Ik denk dat die drop wel hoger gaat zijn.

Als je dit door leest:
http://www.airsoftdb.nl/2014/08/26/wide-bore-aeg-experiment-n-v-untold-truth-hop-bore-diameter/
Zie je zelfs een drop van bijna 100 (van een 6.04 naar 6.23).
(Let hier wel goed op het gebruik en het om rekenen van FPS en bb gewicht)

Dat artikel komt van mijn hand :p. De reden dat die bijna 100 wordt aangetikt is deels door de overschakeling van 6.04 naar 6.23, maar verder doordat er van 340mm naar 400mm is gegaan.
 
Hey @Hogader,
Ik was me er van bewust dat dit door jou geschreven was ja.
Volgens mij had je het laatst ook een keer hier op het forum geplaatst.
Ik kon het alleen niet terug vinden, maar gelukkig hebben we google :)
Super handig topic om de basis van deze barrels te leren kennen.
En bedankt voor je extra toelichting.


Greetings
 
 
Kun je dat verlies niet opvangen door een grotere cilinder in je apparaat te stoppen? Of heeft een grotere cilinder weer te maken met dat "turbulentie" gedoe wat je krijgt als je niet genoeg lucht hebt om de BB tot het einde van je loop te voorzien van lucht? 
 
De cilinder grote is afhankelijk van zowel de bore als de lengte van de loop. Een grotere bore van je loop of een langere loop gaat wel vergezeld met een grotere inhoud van de cilinder, ligt er natuurlijk ook wederom aan hoeveel groter of langer je gaat.Zijn de verschillen minimaal zal het niet veel uitmaken.
 
Kun je dat verlies niet opvangen door een grotere cilinder in je apparaat te stoppen? Of heeft een grotere cilinder weer te maken met dat "turbulentie" gedoe wat je krijgt als je niet genoeg lucht hebt om de BB tot het einde van je loop te voorzien van lucht? 

Ja, deels.
In zowel de PDW als mijn Scar-H heb ik ook een andere cylinder gestoken. Bij de PDW effectief het verschil gemeten. 15 fps verschil met .25gr als ik van een cylinder met het gat in het midden naar eentje met het gat in de tip ga. Oftewel het is een verschil maar niet voldoende om het fps verlies van (in dat geval 50) op te vangen. 
 
<blockquote rel="Jan">Kun je dat verlies niet opvangen door een grotere cilinder in je apparaat te stoppen? Of heeft een grotere cilinder weer te maken met dat "turbulentie" gedoe wat je krijgt als je niet genoeg lucht hebt om de BB tot het einde van je loop te voorzien van lucht? 

Ja, deels.
In zowel de PDW als mijn Scar-H heb ik ook een andere cylinder gestoken. Bij de PDW effectief het verschil gemeten. 15 fps verschil met .25gr als ik van een cylinder met het gat in het midden naar eentje met het gat in de tip ga. Oftewel het is een verschil maar niet voldoende om het fps verlies van (in dat geval 50) op te vangen. 
</blockquote>

Was er ook een verschil in accuraatheid? 
 
<blockquote rel="Hogader"><blockquote rel="Jan">
</blockquote>

Was er ook een verschil in accuraatheid? </blockquote>

Ik heb mijn PDW 1x indoor kunnen gebruiken (Arnhem) en daar was de accuracy op korte afstand weinig veranderd (Dit is dus Prometheus Delta Strike 6.20 vs Prometheus EG 6.03.) Op langere afstand niet kunnen testen tot op heden.
Mijn Scar-H nu 2x gebruikt (1 uur skirm op de Airsoft markt en 14 september bij Airsofters.nl). Beide keren ben ik met mijn Scar-H voor sniper uitgemaakt, dus volgens mij zegt dat wel voldoende :p.
Ik merk verder in de Scar ook een duidelijk accuracy verhoging. Zeker in combinatie met .30gr Green Devil is het echt fun. De 14e op Gasselte hiermee ook mensen weten uit te schakelen op +- 50m door dikke bosjes heen met slechts een 3 bb's. 
 
@Hogader 
Ik bedoelde met switchen van type cilinder in je pdw. Die 15fps die je er op vooruit gaat is het misschien niet waard om ook een nieuwe cilinder te kopen als je een orga aanschaft maar als het helpt om de accuraatheid nog verder om hoog te krikken, al is het maar 1 of 2 moa op 40m vind ik dat het wel waard.
 
@Hogader 
Ik bedoelde met switchen van type cilinder in je pdw. Die 15fps die je er op vooruit gaat is het misschien niet waard om ook een nieuwe cilinder te kopen als je een orga aanschaft maar als het helpt om de accuraatheid nog verder om hoog te krikken, al is het maar 1 of 2 moa op 40m vind ik dat het wel waard.

Oh haha :p
Nja het aanpassen van je cylinder (mits all else equal) zorgt alleen ervoor dat de piston meer lucht naar voren kan stuwen. Doet dus weinig aan je range of accuracy, maar kan er bij een widebore wel voor zorgen dat je een minder zware spring hoeft te steken