Orga Barrel 6.23 widebore

Ja ik dacht dat als je cilinder inhoud te klein is dat dan de druk achter de bb weg valt en kak de ventilator raakt maar dat valt dus wel mee?
 
Klinkt goed Hogader! Door dikke bosjes heen met 3 BB's is echt niet verkeerd nee! 
Misschien toch ooit ook maar eens proberen haha! Eerst mijn precision van Skirmshop maar eens goed testen ^_^ 
 
Ja ik dacht dat als je cilinder inhoud te klein is dat dan de druk achter de bb weg valt en kak de ventilator raakt maar dat valt dus wel mee?

Dat effect zie je in reguliere barrels als er echt te weinig lucht is, maar valt altijd wel mee.
Dat effect is er echter natuurlijk ook bij een widebore, maar de verhoudingen liggen daar heel anders, dus heb ik nog niet kunnen experimenteren. Hoe zwaar het eventueel zou zijn dus ook niet.
Het is overigens een effect dat wordt gecreerd als de bb de barrel nog niet uit is terwijl de piston wel weer naar achter wordt getrokken. Als dat gebeurd kan dat ervoor zorgen dat de bb afgeremd wordt (er wordt door de loop immers lucht aangezogen). Het lijkt me (puur theoretisch) dat dit bij een wide-bore iig minder effect zal hebben doordat er meer ruimte onder de bb is. Maar echt testen op dit effect heb ik nog niet gedaan en zonder een sponsor ga ik dat ook niet doen.
 
Ik heb de stap genomen vandaag en toch maar een 400mm Orga 6.23 barrel gekocht. Ik had eerst een 360mm 6.02 Guarder barrel waarmee ik met 0.20 Xtreme Precision gemiddeld 360 fps schoot. Ik had in de winkel even een chrono test gedaan en ik schoot nu 280 fps. Ik wilde de fps nog iets verhogen door de veer (M110) in mijn WE Cylinder te vervangen door een M125 (waarmee ik naar schatting 310 fps zou schieten), alleen die was te dik en paste dus niet. WE heeft die quick change cylinders en blijkbaar past daar geen normale veer in.
Eerste indruk in de range is dat ik +-15 meter verder schiet dan normaal en de spreiding echt heel klein is. Kan niet wachten om het komende zaterdag bij Bunker Hill echt goed te testen.
Wat de winkel helaas niet op voorraad had was een Prowin hop up en goede buckings. Ze kunnen zowel de Prometheus purple bucking als Mapleleaf bucking leveren, welke zal hoogstwaarschijnlijk een betere consistentie + range geven?
 
Wat de winkel helaas niet op voorraad had was een Prowin hop up en goede buckings. Ze kunnen zowel de Prometheus purple bucking als Mapleleaf bucking leveren, welke zal hoogstwaarschijnlijk een betere consistentie + range geven?

Een Prometheus purple bucking  kun je Zaterdag van mij proberen.. Deze buckings zijn echt mega dik, en krijgen wij niet in de ICS hop-ups geplaatst. Dus wij hebben er 3 van over.


En krijg jij er +-15 meter bereik bij, door van een tightbore naar een widebore te gaan??  En dan moet er nog een sterkere veer in? Dan word het wel heel erg interessant op een widebore aan te schaffen.. Zaterdag maar even een range test met onze replica's tegen elkaar uitvoeren :D
 
Het is slechts een ruwe schatting hoor, ik heb helaas geen achtertuin van 80 meter :p Maar waar de bb's normaal al begonnen te dalen, schoten ze nu nog kaarsrecht en met een dichte spreiding.
Die bucking wil ik graag proberen, ik hoop dat die bij mij ook gaat passen aangezien mijn bucking er nu al niet bepaald heel soepel in ging.
 
Ow dan zal de Prometheus echt een pain worden.
Waar heb jij je barrel gekocht Vincent?
 
Ik heb de mijne bij Combatshop vandaan, ze hadden er nog net eentje op voorraad. Volgens mij gingen ze binnenkort wel weer een paar bestellen.
 
Ow dan zal de Prometheus echt een pain worden.
Waar heb jij je barrel gekocht Vincent?

Mijn persoonlijke ervaring (lees 10 a 15 AEG's) is de normale Prometheus Soft Bucking het allermakkelijkst te installeren. Bij iedere unit gaat hij er tot op heden met gemak in zonder problemen. Waar andere buckings wel stroef gingen/scheurden
De enige andere bucking die dat bij mij hetzelfde doet (welliswaar iets lastiger) is een G&G Green.
Heb wel geen ICS chambers ooit geprobeerd, dus ik verwacht dat het hem daar in zit.
 
Vreemd in mijn ics l86 ging er zonder probleem een prometheus soft bucking (paarse) in.Nu heb ik er een modify flathop inclusief bucking in gedrukt.Ik heb al verschillende buckings geinstalleerd en binnenste buiten gedraaid maar nog nooit eentje kapot gehad.Voor mijn R-hop replica gebruik ik de guarder 70 graden bucking maar die zorgt dan puur en alleen voor air-seal.Ook gebruik ik bij het plaatsen altijd wat siliconen olie dat helpt ook tegen scheuren ;-D 
 
Het ziet er inderdaad wel erg interessant uit zon widebore! Ben heel benieuwd naar je resultaten zaterdag!