Originele MRE gezocht

Peter

Well-Known Member
13 mei 2014
1.270
708
Trophies
28
Heeft iemand een idee waar ik losse originele Amerikaanse MRE's kan bestellen? Bij voorkeur in Europa.
Alvast bedankt. ;)

Voor zover ik weet zijn er weinig Amerikaanse bedrijven die uberhaupt MRE's verschepen naar Europa. Als je per se Amerikaanse wil heb je weinig aan het feit dat Britse MRE's wel een stuk makkelijker te krijgen zijn vanuit de UK. 
Succes met je zoektocht, hoop dat je wat vind :)

@Strelok Ik heb er 1 thuis liggen, maar het bedrijf waar ik deze gekocht heb levert ze niet meer helaas. Er moeten toch meer bedrijven zijn die dat spul importeren zou je denken... ;)

@De ouwe stomp Dat klopt.

Misschien handig wanneer we iets minder van afkortingen gebruik maken.Lang niet iedereen weet altijd wat je bedoeld.MRE hete in mijn tijd (Vroegah) RGI = Rantsoen Gevecht Individueel.De Hutspot met klapstuk was altijd mijn favo . Zelfs bij 50 graden in de woestijn van de Libanon.Zouden er nog steeds standaard sigarettten in je 24 uurs rantsoen zitten???

Maar goed..Bij Ed&Willem Bever sport hebben ze ze liggen. Bepaald niet goedkoop,maar je hebt zo ongeveer een maaltijd van het Michelin kaliber.

Wil je echt het militaire spul? kijk dan eens bij de grotere echte leger dumps.

@De ouwe stomp; Het ding heet nu eenmaal een MRE, staat er met dikke chocoladeletters op. Mijn gedachte was dus dat als het je niks zegt, je ook niet weet waar ze het hebben. ;)

mre2jpg-f8a8b2de394873cb.jpg

Met Ed & Willem Bever sport neem ik aan dat je http://www.bever.nl/ bedoeld? Daar verkopen ze ze niet, dus als je iets anders bedoelt hoor ik het graag. ;)

Uhm nee de sigaretten in de Nederlandse noodrantsoenen zijn er al heeeeeellllll lang uitgehaald. Wel jammer overigens

@De ouwe stomp; Het ding heet nu eenmaal een MRE, staat er met dikke chocoladeletters op. Mijn gedachte was dus dat als het je niks zegt, je ook niet weet waar ze het hebben. ;)

mre2jpg-f8a8b2de394873cb.jpg

Met Ed & Willem Bever sport neem ik aan dat je http://www.bever.nl/ bedoeld? Daar verkopen ze ze niet, dus als je iets anders bedoelt hoor ik het graag. ;)

Dat ze niet in de catalogus staan verbaasd me een beetje.Maar ik vermoed dat als je naar een groter filiaal gaat ze er gewoon aan kunnen komen.MRE is tegenwoordig zo'n beetje standaard voer voor expeditie of weekendje in de bush.

Nog even op de site gekeken.daar heet het Adventure food.Enig verschil met MRE is dat MRE's zelf verhittend zijn,en je bij adventure food gekookt water moet opgieten.

Ik blijf editten..
Hou even in je achterhoofd dat met name militaire MRE's behoorlijke calorieën knallers zijn.
In het veld ligt je calorieën verbruik net ietsje hoger dan achter je buro.

@Oddball Thanks, zoiets zocht ik.

@De ouwe stomp Bedankt voor het enthoussiaste meedenkwerk. ;) Ik ken iemand die in 1 van de 2 "flagshipstores" van Bever werkt, en ze kunnen er echt niet aankomen. Adventure food ken ik inderdaad, dat is wat ik tot nu toe gebruikt heb, superfijn spul ook, maar minder lang houdbaar en je moet er inderdaad eerst nog water voor koken.

De bedoeling voor mij is ook juist om uit zo'n maaltijd zoveel mogelijk caloriën te slepen, ik mik op 4k per dag, dus dan moet je ook geen goedbedoelde "Light" of Vetarme producten nemen. ;)

jeetje..4 k... ?? wat ben je van plan? Een marathon op de Noordpool?

Het ligt me bij dat Mariniers tijdens arctische oefeningen aan 4k zitten Ze lopen dan de Gods gandse dag te eten om dat binnen te krijgen.

Ik heb mijn MRE's van Airsoft Heaven.

Hele goede maaltijden met veel keus en koud of warm te eten en,niet onbelangrijk,lang houdbaar.

Ik neem ze weer mee naar B.H. volgende week.

Laat mij ff weten of je ook komt dan neem ik een 24 uurs rantsoen voor je mee.

Ik had een stapel liggen van de noorse landmacht. Alleen deze verlopen in december dit jaar. Mocht je alsnog interesse hebben dan hoor ik het wel. Is overigens alleen avondmaal.