Oud IJzer..welke modellen zijn er allemaal?

Klopt haha heel klierig. Maar ik zag dat er al iemand creatief is geweest met deze. http://www.sksboards.com/smf/index.php?topic=86168.0

SKS's werden 25 of zo jaar geleden zo ongeveer gratis weggegeven.

In Tilburg had je op de Korvelseweg v/d Ven Mommers zitten. Hij kocht meestal hele partijen op.

Bij een bezoek zie ik echt tientallen SKS's staan.Prijs 125 gulden.Hij raakte ze aan de straatstenen niet kwijt.Op een moment koste ze nog 75 gulden....Ik denk dat hij ze uiteindelijk maar in de kachel heeft opgestookt.

Nog nooit iets gezien wat zo beroerd schoudert.Richten???Je moet Chinees zijn om dat te kunnen.

Ik weet niet hoe jij schoudert Ouwe stomp ( Misschien allebei de handen om het voorste stukkie van de loop? ( VETTE KNIPOOG ) maar ik vond hem zeer degelijk. Jij hebt dan waarschijnlijk ook de goedkoopste Chinese varianten gezien, want een echte orginele Russisch gemaakte SKS is zeer zeker goed geproduceerd, haha. Daarbij denk ik dat je als Nederlandse (sport)schutter heus een mooi schietijzer verkiest boven een massaal geproduceerd oostblok wapen. In een oorlog pak je wat je kan, en dat weet ik als iemand die nooit in de strijd geweest is erg goed. Dat soort verhalen hoor je als je de taal spreekt en bij de mensen die het wel hebben moeten doorstaan thuis zit. Daar praten ze namelijk niet over de prijs, maar over het lood dat met een rotgang uit de loop moest komen.