Outer barrel

Eric1992

New Member
15 aug 2026
1
0
Hoi!

Ik ben vrij nieuw in de airsoftwereld en loop vast bij het aanpassen van mijn replica. Hopelijk kan iemand met wat meer ervaring mij hier bij helpen!

Ik heb een Cybergun Colt M4 Special forces. Nu wil ik de standaard outer barrel / suppressor-look vervangen door deze specifieke muzzle brake.
De standaard outer barrel is de suppressor zelf en is 110mm waarvan een groot deel in de handguard zit.

Mijn doel is om de muzzle brake mooi strak aan te laten sluiten op de handguard. Toen ik alles ging opmeten, kwam ik uit op een outer barrel (of extension) van exact 72mm exclusief schroefdraad. Maar hoe hard ik ook zoek op webshops, ik kan nergens een outer barrel/extension van precies die maat vinden. Aangezien de M4 het meest gebruikte platform in airsoft is, begin ik erg aan mezelf te twijfelen: zie ik als beginner iets simpels over het hoofd?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en de tips!

Mvg
Eric

WhatsApp Image 2026-08-15 at 12.25.51.jpeg
5ku-pyro-enhanced-muzzle-brake-14mm-ccw-black.jpg

Hoi Eric,

Omdat het blijkbaar niet bestaat, zul je hem zelf moeten maken als je echt precies die afmeting van een barrel extender wilt.

De Cybergun Colt M4 SF is trouwens ook een instapmodel uit de zogenaamde Sportline-serie. Die zijn meestal niet zo prijzig en vaak al voor minder dan €200 te vinden. Daarom zul je er ook niet snel upgrades voor vinden, omdat die meestal worden gemaakt voor de wat duurdere modellen en merken.