P08 vering

Monopal

New Member
4 dec 2017
2
0
Trophies
1
Goeiedag,
Ik heb al een tijdje een p08 als pistol en deze schiet (standaard al) 220-250 fps. Ik wil dit graag verhogen naar t max (350). Ik weet alleen niet wat voor vering erin moet. Als ik online zoek naar de veringen, kom ik eigenlijk nergens uit (er zijn dan wel andere veringen, maar met allemaal gekke namen en codes).
Het is van het merk WE en heb onderaan het artikel een linkje ernaar. Ik wil graag weten wat voor vering erin moet als ik m naar 350fps wil upgraden. Bij voorbaat dank!
~Monopal

https://www.shogun.nl/we-luger-p08-gas-blowback.html
 
GBB's kan je geen nieuwe veer in doen om de FPS te verhogen, je kan sterker gas gebruiken, je kan de valves vervangen, maar een veer niet.
 
Mag ik je vriendelijk verzoeken om een intro post te maken je pistol gewoon lekker op 220-250 te houden als je er mee gaat skirmen.
Is prima fps voor close range side arm.
 
Ik haal graag het beste uit alles, maar als het mogelijk te lastig (en misschien dan wel nutteloos) is om dat voor elkaar te krijgen, dan laat ik m wel zoals ie nu is. Bedankt voor het meedenken!
~Monopal
 
Ik zou een p08 lekker dicht laten zitten. 'normale' Gbb pistolen opentrekken voor een nieuwe hamerveer is al complex, laat staan in een luger toggle lock. Misschien andere bucking, maar het makkelijkst is zwaarder gas. Let wel op dat het ding dat wel aankan, dat word even googlen.
 
Met een WE Luger zou ik heel erg voorzichtig zijn met het soort gas dat je gebruikt.
Ik heb er zelf ook eentje, meer voor de heb, en ik heb al een paar keer wat problemen met standaard Nuprol green gas gehad.
Voor de verzamelwaarde is het een hartstikke tof ding, maar een practische skirm-sidearm zou ik het niet willen noemen.
 
Probleem van de we luger is dat het min of meer een kopie van de p08 van Tanaka is. Dit systeem is oorspronkelijk ontworpen voor 134a/144 gas. Puur dat we dat nu maakt in potmetal wil niet meteen zeggen dat het dan lekker gaat op green gas. Laat staan op nog sterker gas.
De makkelijkste manier om bij een gas replica de fpste verhogen is het, indien mogelijk, instaleren van een tightbore inner barrel.
 
hey,

heb zelf ook de WE P08 maar zou het afraden. het is leuk voor de heb maar, de gas magazijnen lekken bijna altijd (ben er 3x mee terug geweest naar de shop, elke keer andere gehad). de Co2 komen ver boven de fps max uit (370-480)

maar ondanks de lekkende magazijnen, komt zeer vaak voor dat er bb's los in de kamer komen, heb dit nooit gehad met de M92 of HK45

iemand btw een idee hoe dit te fixen of ook last hiervan?
 
Van m'n twee magazijnen was er eentje lek bij de rubber nozzle aan de bovenzijde.
Daar deze nog onder garantie viel is deze kostenloos vervangen en de huidige magazijnen doen het (vooralsnog) prima.

Het af en toe misfeeden is inderdaad een kwaal, daar refereerde ik in mijn eerdere post al naar.
Schijnt iets te maken te hebben met de hoeveelheid gas per schot naar de benodigde kracht om de toggle-lock helemaal naar achter te krijgen.
Echter raad ik ten zeerste af om er sterker gas dan Nuprol groen in te gebruiken, uit angst dat er iets finaal zal scheuren / afbreken en je het ding weg kan gooien.