Paintballworld Arnhem - 20 Juli

Verdere het is een leuk veld maar heel klein. En alleen leuk als je een privé skirm houdt. Ik heb te veel mensen horen klagen over dat mensen hun hit niet nemen. En ik denk dat je dat niet op zo'n klein veldje er uit krijgt. Alleen als je de mensen kent en weet dat zijn eerlijke zijn is het leuk. Ik heb een 5tal mensen uitgeschakeld maar sommige name hem niet gelijk. En dat komt met namen omdat veel mensen denken dat het afgeketst bb's zijn.
 
Hier even mijn ervaring met CQB. Hoeft dus niet op te gaan voor jullie dagje PWA.


Zelf heb ik nog niet op deze locatie van PWA (Paint ballworld Arnhem) gespeeld. Maar CQB als game type spreekt mij juist wel aan... Op de oude locatie heb ik een keer of 3 gespeeld, waar van 2 keer zwaar gepowned. En de andere keer, was het volgens mij om het even...
Voor al de twee keer dat mijn team veel sterker was, heeft PWA beide keren al vrij snel het andere team tactische voordelen gegeven, en later ook spelers gewisseld. Dus naar mijn weten reageren ze vrij snel op commentaar... Ook bij opmerkingen over het veld, werd gelijk een notitieblok tevoorschijn getoverd, en werd alles opgeschreven. Of ze hier ook wat mee doen is de vraag dan weer. En daar heb ik mijn twijfels over, want op de vorige locatie werd er op het buitenveld, vaak de spawns in geschoten. Bij het voorstel om een paar fluor-hesjes er aan te knopen, werd dit gelijk opgeschreven en uitgevoerd, en gezegd dat dit een goed idee was, voor de nieuwe locatie(spawns een felle kleur geven ofzo)... Al kon in de video van Garsoft, al zien dat ze hier geen ruk mee gedaan hebben. Want die wist opgegeven moment dus niet eens dat hij de spawn in aan het schieten was.


Maar terug naar de vorige keren, dat mijn team sterker was, dan het andere team.. Beide keren, hadden de tegenstanders de personen met de meeste ervaren spelers, wat betreft terrein en airsoft ervaring, maar beide keren verloren ze wel. Dus dat zegt niet zoveel.
Als ons team meerdere ronden achter elkaar (flink)  sterker bleek te zijn, werden er spelers gewisseld. En als je de gewisselde speler later dan weer spreekt, zijn de reacties keer op keer het zelfde... Het team speelt niet samen, en communiceert niet. Ook als ze voor de match 5 min hebben om te overleggen, zit iedereen te ouwehoeren ipv een plan te maken. Tevens zijn de zwakkere teams,  vaak de teams die naar het veld sjokken, waar de andere teams rushen.  Vervolgens staat het zwakkere team vast in spawn, hebben geen motivatie meer, werken niet samen. En verzuimen vervolgens massaal hits. Waardoor de sfeer snel naar de knoppe is. Nu zeg ik niet dat dit ook het geval was, bij het ACN-team. Maar dat is mijn ervaring tijdens CQB events tot noch toe.


Tijdens een indoor skrim in oudwoude, speelden wij tegen NTDA (oftwel, het huisteam). En ook daar was ons team gewoon weg sterker. En ook toen waren er weinig van ons team die hier eerder geweest waren. Puur omdat iedereen zijn eigen taken kende, en als een team werkte, kon ons team winnen.
Teamwork en snelheid in een CQB match is gewoon een must...
Ook grote groepen vermijden, is wel aan te raden. Ik heb nog nooit met meer dan 30 man op een CQB veld gestaan, en dat hoeft van mij ook niet... Ik denk ook dat de hoeveelheid personen op het veld, jullie probleem was.


Misschien dat ik zelf als nog binnenkort, PWA ga proberen, maar ik denk dat aan de hand van de reacties van jullie, ik het veld nog even links laat liggen.
 
Even een reactie vanuit ACN HQ tussendoor:

Soms lopen de gemoederen hoog op blijkt wel. En iedereen heeft zijn visie op de situatie. Het is dan belangrijk om dat met elkaar te bespreken en uit te spreken. En dan is het soms moeilijk om even een stap terug te doen en tot.....1000 te tellen. Maar laten we allemaal proberen elkaar hier met respect te behandelen en proberen hiervan te leren en onze geliefde Airsoft sport en hobby nog beter te maken.
Dank jullie wel en veel plezier op dit forum en met onze fantastische hobby.
 
@Michiel ik weet dat het richting mijn is. Maar het is een mening van mijn zelf. En ik kan niet slecht schijven op een lief manier. Daar hou ik ook niet van. Zeg wat je denkt en wees eerlijk. Dus dat heb ik gedaan. Net als de zondag! Maar dat kan niet over andere gezegt worden. En daarom mijn excuses in mij berichtje. Want ik weet dat er iemand nu door geraakt is. En helaas is het de waarheid voor mij. Zelf mee gemaakt de zondag helaas!!!
 
@Eviltwin-NL Dat is nou jammer, ik ben zelf van plan om de, voor mij, eerstvolgende mogelijkheid weer naar PWA te gaan, ga je met me mee dan? Dan kan je je eigen mening vormen en misschien met wat CQB achtergrond vertellen wat er beter kan. ;)
 
Ik durf het haast niet te zeggen, maar zoals gebruikelijk weten wij pas 2 a 3 dagen van te voren of we gaan, ivm wind verwachtingen. Aangezien het ondertussen bijna 3 maand geleden is, dat we echt goed hebben kunnen kitesurfen, willen we geen datums bezet houden :(
Zoals je van ons gewend bent, geven we van te voren op de website wel aan waar we heen gaan, en dan mag je altijd mee...
Als jij aangeeft wanneer jij gaat, en het komt ons uit, dan gaan we graag mee. Maar dat is nu nog lastig te zeggen.. 
Wij hebben ondertussen maar 4 CQB skirms gehad van de +- 16 skirms die we inmiddels hebben gespeeld. Dus echt pro CQB zijn wij ook niet, misschien hebben wij wel meer geluk ;)   Al bel ik vaak wel even de dag van te voren, om te vragen hoeveel spelers er zijn. Juist om de in dit topic genoemde problemen te voorkomen.. Zo Hebben de meeste indoor locaties 40 man max, en dan is circa 28 man meestal het leukste.


Wij hebben trouwens 1 keer met 10 tegen 10 in op de oude locatie in Arnhem gespeeld, maar dat wel vlak voor de sluiting, dus met de extra ruimte, maar dat is wel super gaaf. Je hebt nooit genoeg man om alles te dekken, dus lekker van achteren sneaken. En om de have klap geTeamKilled worden, omdat je van de verkeerde kant komt :D
 
Ik kan me ook erg vinden in de eerste reactie van Jan,
ik ben er al een keer geweest, en  in het begin was het overvol, en we zaten inderdaad veel in de spawn.maar goed, dit was mijn eerste airsoft skirm samen met een maat van me, en we hebben ons daarom toch prima vermaakt!
Ik ga samen met diezelfde maat op 3 augustus er weer heen, kijken of ze dan het aantal personen hebben aangepast.