Piston/cylinder vraagje GBB Cybergun FNX-45

Erwoelf

Member
12 jul 2017
10
8
Trophies
2
Op een ander forum dit bericht geplaatst, maar tot op heden geen reactie. Dus misschien dat men hier wel een antwoord kan geven op mijn vragen:

Vandeweek mijn sidearm binnengekregen. Overgekocht. Meteen eens gekeken naar onderhoudstoestand.
Filmpje gevonden op youtube om de internals uit elkaar te halen.
Gehele slide uit elkaar gehaald en gereinigd / gesmeerd.

Nu heb ik een vraagje omtrent de piston/cylinder. Deze heeft aan de achterzijde een ingeschroefde bus met code 01-17 op de exploded view tekening die de 'gaskamer' afsluit. Ik heb deze eens bekeken en eruit gedraaid. Het aantal slagen onthouden uiteraard. Zodat ik het weer in dezelfde stand terug kan zetten. Echter ik merk dat deze er een stuk verder ingedraaid kan worden. Ik kan mij bedenken dat de inhoud van de 'gaskamer' hierdoor kleiner wordt. Maar zeker weten doe ik dit niet.
Exploded view :
http://www.univairsoft.com/3966-thickbox_default/cylinder-valve-vfc-cybergun-fnx-45.jpg

Dus vandaar mijn vraag :
Wat is de exacte functie van deze ingeschroefde bus van circa 1 cm lengte en wat is het effect als ik deze meer indraai of juist meer uitgedraaid laat ?
Ik heb op dit moment geen foto's ter beschikking. Maar ik denk dat de ervaren jongens hier, wel weten wat ik bedoel.

Update : Heb inmiddels al enkele vage berichten op andere fora gelezen. Het kan zijn dat je hiermee de recoil en fps kan veranderen door deze meer of minder in te draaien. En dan in de verhouding meer recoil tot minder fps of minder recoil en meer fps. Kan iemand dit inderdaad bevestigen ???

Ik heb in ieder geval het hele zaakje weer netjes gesmeerd en in elkaar gezet. Werkt weer naar behoren. Ik zal alleen de O-ring van de piston/cylinder tzt. moeten vernieuwen. Eens kijken of ik die los kan krijgen ergens. Tips ?

Gr.
 
Ik ben geen gbb expert maar het lijkt wel alsof deze berichten kloppen
Ik bedoel als je er een beetje mee gaat spelen en hem op een andere setting zet en je fps gaat omlaag dan heb je het antwoord

Als de schroef in de gaskamer verdergaat wordt de max lucht volume in de kamer minder alleen de vraag is dan of je lucht volume er sneller uitgaat of niet want dat bepaalt je fps voornamelijk en met je hoeveelheid lucht kan je makkelijker zwaardere bbs schieten met de juiste hop up maar dit is wat er bij mij opkomt
 
Ja, ik zou ermee kunnen gaan experimenteren, maar daar moet ik iedere keer de complete slide voor uit elkaar halen. En ik ben niet in bezit van een chronometer. Dus dat maakt het testen ook wat vaag. Maar zoals jij het beschrijft, zo wordt er op de USA fora ook vaag over gesproken. Maar een precieze omschrijving ben ik nog niet tegengekomen. Misschien dat iemand hier al eens ermee geëxperimenteerd heeft. Ik weet niet of een soortgelijk systeem in een TM GBB zit of een ander merk als WE. Meestal kijken ze deze technieken van elkaar af, dus dat zou wel waarschijnlijk kunnen zijn.
 
Dan zou ik er niks mee doen en gewoon laten zoals hij is ik bedoel is hij field ready dan is hij field ready

Tot op zekere hoogte wordt idd afgekeken bij elk merk maar elk merk heb ook zijn eigen truukjes om het sleutelaars wat minder leuk te maken zegmaar

En zelfs de duurdere merken hebben er een handje van ik bedoel als je naar een aeg kijkt kan je heel veel nare truukjes doen en dat kan ook bij een gbb zo zijn
Wat dat betreft hebben we een leuke sport met een nare markt:(