Hoi! Het gaat hartstikke lekker van vlakstekkertjes breken naar een piston die t begeeft haha. Maar goed dat gebeurt nou eenmaal. Ik had een stock (specna arms) piston er in zitten, de cylinder head cylinder en piston head zijn dat niet. Ik heb gister ook een high torque motor met 13:1 gears geïnstalleerd.
na zo een 100 schoten kwam er geen lucht druk meer uit, dus ik de gearbox weer openen, en de piston is helemaal kapot. Alleen het laatste tandje was reinforced. Dat plaatje was door 2. Alle plastic tanden waren kapot gemaakt door de metalen gears. En waar de piston head hoort was t ook niet best (piston head was ook losgekomen dus dat had het kunnen zijn).
Maar wat ik me dan afvraag is: ik heb een nieuwe piston met full metal teeth besteld. Maar ben bang dat het zelfde verhaal weer kan afspelen en dat het dus niet een eenmalig ding is. Weten jullie misschien welke mogelijke oorzaken zo een gevolg kunnen hebben? Bijv. de spring of iets. Die kennis heb ik helaas niet en wil er niet nog een piston doorheen jagen.
bedankt voor het lezen van deze lap tekst sorry daarvoor!
na zo een 100 schoten kwam er geen lucht druk meer uit, dus ik de gearbox weer openen, en de piston is helemaal kapot. Alleen het laatste tandje was reinforced. Dat plaatje was door 2. Alle plastic tanden waren kapot gemaakt door de metalen gears. En waar de piston head hoort was t ook niet best (piston head was ook losgekomen dus dat had het kunnen zijn).
Maar wat ik me dan afvraag is: ik heb een nieuwe piston met full metal teeth besteld. Maar ben bang dat het zelfde verhaal weer kan afspelen en dat het dus niet een eenmalig ding is. Weten jullie misschien welke mogelijke oorzaken zo een gevolg kunnen hebben? Bijv. de spring of iets. Die kennis heb ik helaas niet en wil er niet nog een piston doorheen jagen.
bedankt voor het lezen van deze lap tekst sorry daarvoor!