piston tanden gebroken

Het lijkt heel erg of het een tug of war is tussen de piston (die mogelijk stroef loopt) en de sector gear die trekt en dat elke keer de piston het verliest, maar waardoor dit komt schiet me lek. Also wie is het hogere echalon, interessant om te weten :).
 
Ik heb eens rond gekeken op wat andere fora. Ik ben de volgende vergelijkbare problematiek tegen gekomen.

Kan de piston goed vrij heen en weer bewegen? Een issue kan zijn een piston head die eigenlijk iets te groot is waardoor hij teveel weerstand heeft. Een andere mogelijkheid is dat aan de binnenzijde van de gearbox oneffenheden zitten waar de piston op blijft hangen.
 
C'était moi ;)

Die eerste roode piston is hoogst waarschijnlijk verkeerde aoe geweest (aoe is wel belangrijk met een g&p m120 motor en 9.9V 3.8Ah lifepo).
De twee blauwe pistons waren gewoon ruk; tooth rack zat scheef en was sub kwaliteit sinterd metaal. Ruimte tussen de eerste(pickup) tand en plastic versteviging die er achter zit. Piston ging ook een beetje stroef in de gearbox(piston+pistonhead in de cilinder ging wel soepel).

Conclusie: High speed motor op 9,9V + stroeve piston + relatief "zwakke" veer = PME
PME + Crappy piston = piston kaput.

Eerste m60 bak die ik open maak, fijne bak om mee te werken moet ik zeggen shimed ook lekker makkelijk :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Haha ik had het al gehoord :P, maar mooi dat het nu gefixed is. Heb zelf ook een keer de rack stom geplakt op me DSG, toen ik hem open haalde zag ik dat het stukje plastic dat de metal rack support ook een tik had gehad, maar geluk had de lijm gehouden voor die dag XD. Daarna de fout niet meer gemaakt.
 
M60 gearbox is net als m249 gearbox. Makkelijk open te maken en te leren hoe alles werkt.