Portofoon

Ik heb zelf een midland oortje met z'n boogje achter je oor. Hij zit vrij losjes in / op mn oor, maar de straps van zowel het facemask als de goggle houden het mooi gefixeert in het oor.

Nog niet gemerkt dat het omgevingsgeluid dempt ofzo.

Ik heb zelf een midland oortje met z'n boogje achter je oor. Hij zit vrij losjes in / op mn oor, maar de straps van zowel het facemask als de goggle houden het mooi gefixeert in het oor.

Nog niet gemerkt dat het omgevingsgeluid dempt ofzo.

Heb je een linkje ofzo? Want bij de G9 via coolblue zit geen headset

Ik heb deze met oortje en microfoon, maar als ik geen helm draag valt hij toch weleens uit mijn oor, vooral als ik een snelle beweging maak. Met helm wordt hij sowieso een beetje geklemd, en dan is hij ideaal.

d-shape-headset-met-boom-microfoon-1.jpg

Heb je een linkje voor deze headset?

@Crumble ik heb de MA21-L. Volgens mij besteld bij conrad

in ieder geval een linkje: https://www.conrad.nl/nl/midland-headsethoofdtelefoon-ma-21-l-c70903-932907.html

Heb ook kort gekeken naar het setje van @Imakittymeow, maar las daarover dat men af en toe had dat de microfoon dropje omdat het schelpje niet goed op het oor bleef zitten.

Dit klopt, maar alleen als je echt onverwachte wilde bewegingen maakt, met helm of straps blijft hij wel zitten, En het is een alles in één met PTT, en microfoon. Mocht je geïnteresseerd zijn: https://www.portofoonweb.nl/d-shape-headset-met-boom-microfoon.html

• Leuk
Waarderingen: Crumble
Niet direct, maar ik hoor regelmatig mensen klagen over security oortjes. Ze vallen makkelijk uit je oor met het skirmen.

Denk dat het ook per persoon (oor) scheelt of deze wel of niet uit het oor vallen.
Toen ik net in de beveiliging begon, kreeg ik regelmatig een leen oortje met een beugel aan de achterzijde, die je als het ware over je oor heen schuift.
Ik heb zelf te kleine oren voor deze (al lijken ze groot :p ). Deze viel regelmatig af.

Ik heb later zo'n security oortje, met spreeksleutel, gekocht die werkt op het merk Kenwood en sinds ik hem heb, heb ik zelf nog niet meegemaakt dat deze uit mijn oor viel. Heb heel wat situaties gehad dat zelfs met een "stoeipartij" dat deze nog bleef zitten.
Maar ik weet dat er een handjevol collega's waren waar die wel van uitvielen.

Je kunt ook grotere of kleinere doppen kopen, voor het stuk wat je in het oor doet.

• Leuk
Waarderingen: Wijnand en Jan
Aah kijk aan! Goede toevoeging legendary! Thanks.

Denk dat het ook per persoon (oor) scheelt of deze wel of niet uit het oor vallen.
Toen ik net in de beveiliging begon, kreeg ik regelmatig een leen oortje met een beugel aan de achterzijde, die je als het ware over je oor heen schuift.
Ik heb zelf te kleine oren voor deze (al lijken ze groot :p ). Deze viel regelmatig af.

Ik heb later zo'n security oortje, met spreeksleutel, gekocht die werkt op het merk Kenwood en sinds ik hem heb, heb ik zelf nog niet meegemaakt dat deze uit mijn oor viel. Heb heel wat situaties gehad dat zelfs met een "stoeipartij" dat deze nog bleef zitten.
Maar ik weet dat er een handjevol collega's waren waar die wel van uitvielen.

Je kunt ook grotere of kleinere doppen kopen, voor het stuk wat je in het oor doet.

Andere optie die je nog kunt gebruiken is gewoon een stuk tape over het oortje heen plakken en dit aan de achterkant van je oor vastzetten alsware. Daarmee is het gefixeerd in je oor. Dit is iets wat in de racewereld nogal gebruikt wordt. Zeker als je een helm die redelijk strak zit over je oren moet trekken en je niet wilt dat je gehoorbescherming/oorphone uitvalt :P. En dat zijn oortjes die zelfs op maat gegoten worden.

wel is het goed op te merken dat security oortjes met een eigen 'ptt' in de microfoon komen. Deze is vaak kleine en minder lekker te hanteren met handschoenen aan dat de bulky PTT die je voor een headset kunt krijgen.
Ik heb het ook regelmatig meegemaakt dat die dingen bleven hangen (iemand bleef dus maar zenden), of ingedrukt werden indien replica er tegen aan tikte (bij rennen e.d.).
Ik heb zowel een oortje (aliexpress, 5 euro ofzo) als een bowman evo III headset met PTT knop. Bowman komt beter geluid uit en microfoon zit ook goed over mesh masker.

Maar uiteindelijk blijft het een persoonlijke voorkeur. Oortjes van Aliexpress maken het makkelijk om een keer te proberen.
Mijn porto is trouwens een midland G7. De goedkoopste van Midland met een dual watch functionaliteit (erg makkelijk om zowel commando als ook team kanaal door te krijgen)

Via aliexpress 2 set baofeng voor nog geen 60 euro incl ptt, oortjes, cd voor aan pc.

Top! Nu weet ik dat je een headset aan een fast helmet kan maken, iemand een idee waarmee en hoe?