Prijs/kwaliteit van airsoft kleding?

Enige waar je NIET op moet bezuinigen zijn stevige schoenen.. maar dat is mijn mening. Oja en een goeie bril. Maar dat zijn ook beginners tips. Heb laatst een bb op mijn swiss raptor gehad, geen krasje niks. Liever wat meer geld dan elke keer je bril vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov en Jan
Zolang het rip-stop stof is zit je vaak gescheten, ik zou nooit een airsoft merk kopen dat geen rip-stop gebruikt.

Ik zie hier de discussie inmiddels meer gaan om het comfort, want voor airsoft is qua kwaliteit gewoon niet heel veel nodig, vaak is het bovengenoemde rip-stop al voldoende en als je broek niet al te strak zit zullen de naden het ook niet snel begeven bij knielen, bukken, etc.

Ik zelf heb de ervaring dan niet met Invader Gear, maar ik zou er niet van opkijken als 50% van de Nederlandse airsofter in dat merk loopt qua kleding. Zowat al mijn team genoten die geen DPM set gebruiken lopen in Invader Gear. Die doen er al dik 4 jaar mee en die gaan er niet bepaald zuinig mee om, rollen, kruipen, sliden, noem het maar op.

Je hoort dan wel dat de kleuren snel weg slijten, maar dit komt denk ik vooral door wassen in de wasmachine? Voor Crye Precision kleding wordt ook altijd geadviseerd met de hand te wassen met koud water om het vervagen van de kleur te voorkomen. En dat zijn broeken die je €400,- kosten. ;)

En inderdaad niet goedkoop gaan op de schoenen! Diezelfde teamgenoten gebruiken soms een paar 101inc schoenen van €50,- en die zeuren continu aan het einde van een skirm over pijn aan hun voeten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Bezuinigen op schoenen doe ik ook niet aan, loop niet voor niets nu op Meindl's van bijna 300 euro rond. Maar die gebruik ik ook voor wandelingen en vakanties e.d.
 
Ik heb 2 jaar lang een broek van 3 tientjes gehad en sinds kort een helikon-tex broek gekocht. Wereld van verschil, zowel kwa warmte als comfort. Denk dat ik in het voor jaar een 2e broek ga aanschaffen van helikon
 
Ik heb 2 jaar lang een broek van 3 tientjes gehad en sinds kort een helikon-tex broek gekocht. Wereld van verschil, zowel kwa warmte als comfort. Denk dat ik in het voor jaar een 2e broek ga aanschaffen van helikon

En is ook nog eens totaal niet duur, goedkoper dan Invader Gear vaak.
 
Ik zou allerlei kleding aan willen raden, zeggen welke merken uit dezelfde fabriek komen enzomaar dat ga ik niet doen.

Gewoon wat kennis die ik heb opgedaan:

Bij de meeste kleding is de prijs een indicatie van de gebruikte materialen en is het vaak hoe duurder hoe beter.

Beter gestikt, sterkere stof, kleurvast etc. De meeste broeken van rond de 20 euro (de namaak BDU / ranger broeken) hebben enkele stiksels of lichtere draad waardoor een naad makkelijker scheurt dan bij een broek die weer een stapje duurder is. (Zelf meegemaakt, erg lachen maar ook wel gênant)

Zelfde geldt voor UBACs etc. Goede, ademende stof is gewoon duur. Net als GoreTex. Of 500D polyester VS 1000D nylon.

Originele leger kleding is vaak goed maar kijk bij aanschaf van gebruikte kleding goed naar de "schaafplekken" als schouders, ellebogen, knieën en rond het kruis
 
Meindl FTW.
Loop zins 2003 op meindls die 4x Nijmegen, 3x Kennedy mars en 4x Diekirch plus de nodige trainingsmarsen achter de kiezen hebben en nu gebruikt worden voor airsoft.
Beste 260 euro die ik besteed heb.
Zijn uiteraard wel een aantal keer verzoolt maar dit is normale slijtage.

Mvg Roy


Bezuinigen op schoenen doe ik ook niet aan, loop niet voor niets nu op Meindl's van bijna 300 euro rond. Maar die gebruik ik ook voor wandelingen en vakanties e.d.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelTheWorld
Ik haal al mijn kleding in een legerdump. Goede kwaliteit en vaak origineel van diverse krijgsmachten. De prijs van kleding in een airsoft zaak is echt belachelijk.
Laatst originele legerjas gehaald voor 5tientjes en een broek voor 20euro. Ik ga zo'n 3x per maand schieten en kleding ziet er nog als nieuw uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en Robin2k7