Pro hit crap bbs

fatih61

Well-Known Member
2 dec 2015
153
26
Trophies
7
Hallo,,

Ik heb in januari pro hit 0.43g bio bbs gekocht. In eerste instantie dacht ik ze zijn redelijk goed.. had er nog zo'n 2-300 in een flesje zitten.. nou 2 maanden niet geairsoft geen tijd voor gehad jammer genoeg plus een klein probleempje met me hpa sniper wat nu wel is opgelost. ik was van plan om volgend weekend naar daarle te gaan en wou kijken of de sniper het nog goed deed.. magazijn geladen de eerste bb ging nog wel bij de 2e bb zat vast in de innerbarrel.. ik dacht dat kan toch niet. Dus de boel weer open gehaald bbs eruit gedrukt. 6.03innerbarrel trouwens.. en flesje erbij gepakt en gwn paar bbs er uit gehaald.. en ze pasten niet eens meer door de inner barrel.

Ik dacht bij me zelf dr klopt iets niet.. of de stuk waar de bucking overeen valt is op een of ander manier krom of de bbs zijn gegoeit.. had nog klein zakje geoffs liggen van 20-30 stuks 0.43g paar van die er doorgeen gegooit en ze roller heel netjes er aan de andere kant eruit. En die lagen al zo'n 4-5maand ergens in een hoekje van de kamer.. en de pro hit van net 2 maand oud pasten niet meer door de inner barrel.

Dus bij deze wou ik jullie erop adviseren om die bbs niet te kopen..

Heb nog een filmpje ervan gemaakt.. niet echt super kwaliteit ma de boodschap is wel duidelijk

Volgens mij is het bekend dat prohit maar erg beperkt houdbaar is. Staat dat ook niet op de verpakking??
Ze worden niet voor niks vacuüm verpakt.

Heb niet op de verpakking gekeken wat er op staat.. maar 1.5-2maand is wel heel weinig.. heb ze in een valken flesje liggen met vocht absorberend zakje erin.. mja die gaan de kliko in dus :)

Ja ik vind 2 maanden ook erg kort vandaar dat ik ze nog nooit aangeschaft heb.
;)

Thanks voor de waarschuwing. 2 weken geleden ook 2 zakken .32 en .36 prohits gekocht. Ook beide zakken al open gemaakt. Ik houd ze in de gaten.

Alle Bio bb's bestaan uit grotendeels PLA, dus ook de zware prohit bb's, zeker als ze aan de reglementen moeten voldoen. Hoge dichtheid polymeren maken is moeilijk en kost veel geld en daardoor is het dus moeilijker om de .36+ gram bb's te maken in bio, omdat je een vast volume hebt waar je niet omheen kan. Mijn gok is zo dat ze dit op lossen met additieven die het zwaarder maken, mogelijk is dit ook de reden dat Geoffs nog niet worden toegelaten. Waar wil ik hier mee heen? PLA staat er om bekend hygroscopisch te zijn, deze eigenschap zorgt natuurlijk voor uitzetting en waarschijnlijk dus de jams die je hebt. Meeste Bio bb's zullen dus gebruik maken van een coating of een additief om dit tegen te gaan en te zorgen dat ze niet meteen gaan degraderen, om deze reden waste snipers hun Valken bb's vroeger voor de skirm. Grote kans dat ze bij de prohits een coating of additief gebruiken die wat minder lang mee gaat om zich aan de Nederlandse reglementen te houden en ze daardoor redelijk snel vocht opnemen. Volgens mij worden die dingen ook vacuum verpakt verkocht toch? Dit zou om dezelfde reden worden gedaan als de coating oftewel levensduur verlengen.

Bedacht me net twee manieren om te testen waarbij de eerste beter is als de tweede, pak een bb en weeg het gewicht op een goede weegschaal elke zoveel dagen en kijk of er een kleine gewicht toename is, je kan ook meerdere tegelijk doen natuurlijk. Andere optie is diameter meten maar in principe zou je dat over een dezelfde lijn(en) moeten doen om goed resultaat te boeken.

PS: Water is ook de initiator voor PLA om te degraderen.

Ik kreeg ze niet eens door mijn speedloader die pro shit heb 2 zakken weg gepleurd dit is inderdaad lachwekkend

Ik ken een sniper die noemt het "Pro Shit"... dat wil toch wat zeggen.
Een kleine 10 minuten gespeeld, BB's gingen alle kanten op. Sniper uit elkaar gehaald... gigantische prut van de BB's op de bucking! Toen ik dat bij hem zag was ik er ook zeker van nooit proshit te gaan gebruiken.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik ken een sniper die noemt het "Pro Shit"... dat wil toch wat zeggen.
Een kleine 10 minuten gespeeld, BB's gingen alle kanten op. Sniper uit elkaar gehaald... gigantische prut van de BB's op de bucking! Toen ik dat bij hem zag was ik er ook zeker van nooit proshit te gaan gebruiken.

Ik ken die sniper ook :P.

• Leuk
Waarderingen: Stey
Sommige bleven zelfs steken in m,n wide bore .....heb gisteren een fles Nuprol bb,s 0.30 van de nieuwe serie gekocht , aangezien green devil nog steeds niet die 0.30 g te koop zet moet je wat .

Ik heb 1 zak opgeschoten in mn AK, en laatst is mn barrel schoongemaakt en bleek die ook enorm vies te zijn geworden erdoor.

Ik moet zeggen dat mijn bucking en inner barrel ook best wel vies was.. de nub in de bucking wat de draai geeft aan de bb was helemaal wit.. en in de innerbarrel was in de eerste 10cm vanaf de bucking kant zo'n zwarte smeer achtig spul.. nja alles netjes schoon gemaakt..

Ik ben de eerste foute bb tegen gekomen. Deze bleef al hangen in mijn Hi-cap.
Hieronder een vergelijking. Ik heb geen digitale schuifmaat, maar hij zal zeker 6,10 mm zijn.
Beschadigingen zijn van het pulken om de bb uit het magazijn te krijgen.
20170414_192505.jpg