Probleem met ASCU: replica schiet niet meer

Alissa

Well-Known Member
27 jun 2017
75
132
Trophies
13
Hallo!

Ik heb een forcecore 107 met ingebouwde ASCU van Gunfire. Deze schiet al niet vanuit de doos: na 1 schot gaf de ASCU twee piepjes en blokkeerde daarna. Aangezien ik dacht (en hoopte) dat dit aan de NiMh batterij lag die erin zat, heb ik een nieuwe 11,5 v lipo besteld (dit wordt ook aangeraden om te gebruiken met de ASCU). Hiermee schoot de replica ook 1 keer, daarna weer twee piepjes van de ASCU en daarna helemaal niks meer. Bij het opnieuw aansluiten van de lipo en ik de trekker weer over haal hoor ik alleen geluid bij de motor en de gears, maar verder niks, geen schot, niks, alsof ie nu helemaal is vastgelopen.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik ben niet bang om de gearbox open te halen en binnen in te gaan kijken, maar ik weet niet wat Gunfire daarvan vindt als ik hem uiteindelijk toch terugstuur. Terugsturen is echt de laatste optie though, dus kom maar op met de ideeen!

Wat ik meestal zie is dat bij mensen de meegeleverde cut off lever niet goed werkt met de ASCU (bij mij ook het geval) en dat mensen een standaard cut off lever gebruiken om het werkend te krijgen. Ik heb zelf geen ASCU meer maar de twee piepjes is wel een foutcode en in de manual zou wel moeten staan wat mogelijke errors zijn, dat helpt ons ook met mee denken.

Daarbij op het moment dat jij de GB van je replica open trekt vervalt elke vorm van garantie en waarschijnlijk om het probleem te fixen moet de GB open. Als je hem dan terug moet sturen kan je nog beter vragen om er een andere mosfet van zelfde prijs klasse in te zetten, met die ASCU's zie je meer gezeur dan dat ze goed werken.

• Leuk
Waarderingen: Alissa
Wat ik meestal zie is dat bij mensen de meegeleverde cut off lever niet goed werkt met de ASCU (bij mij ook het geval) en dat mensen een standaard cut off lever gebruiken om het werkend te krijgen. Ik heb zelf geen ASCU meer maar de twee piepjes is wel een foutcode en in de manual zou wel moeten staan wat mogelijke errors zijn, dat helpt ons ook met mee denken.

Daarbij op het moment dat jij de GB van je replica open trekt vervalt elke vorm van garantie en waarschijnlijk om het probleem te fixen moet de GB open. Als je hem dan terug moet sturen kan je nog beter vragen om er een andere mosfet van zelfde prijs klasse in te zetten, met die ASCU's zie je meer gezeur dan dat ze goed werken.

Inderdaad, ik heb net de motor eruit gehaald en het lijkt erop dat dat het probleem kan zijn maar ik heb er toch niet zoveel vertrouwen in. Dan stuur ik hem inderdaad liever terug. Heb je daar enige ervaring mee, hoe lang dat kan duren? En hoe zit dat qua kosten?

En stel dat ik er een andere mosfet in kan laten zetten, welke zou je dan aanraden?

Bij mij was ophalen gratis en was mijn SA B02 een week of 2 kwijt

Toevallig van de week mijn replica terug gekregen van Gunfire na reparatie van een uitgebrande ASCU. Nu doet hij het nog steeds niet helemaal zoals het hoort. Wanneer ik de trigger snel overhaal op semi komt er wel eens een single beep voor waarna ik vervolgens gelijk weer verder kan schieten. Zet hij dan de gears weer in de goede positie? Anyway ik was hem ongeveer een maand kwijt en de verzendkosten waren 25 euro. Ik hoop dat je m weer snel aan de praat krijgt en zou idd lekker voor een andere mosfet gaan.

Toevallig van de week mijn replica terug gekregen van Gunfire na reparatie van een uitgebrande ASCU. Nu doet hij het nog steeds niet helemaal zoals het hoort. Wanneer ik de trigger snel overhaal op semi komt er wel eens een single beep voor waarna ik vervolgens gelijk weer verder kan schieten. Zet hij dan de gears weer in de goede positie? Anyway ik was hem ongeveer een maand kwijt en de verzendkosten waren 25 euro. Ik hoop dat je m weer snel aan de praat krijgt en zou idd lekker voor een andere mosfet gaan.

Dan ga ik van het ergste uit... Ik heb niet echt vertrouwen meer in Gunfire op dit gebied namelijk haha. Ik heb in ieder geval aangegeven dat ze me heel blij zouden maken met die JeffTron mosfet, en 'geëist' dat ze de replica naar werkende staat moeten brengen. Das laatste is toch het minste wat ze kunnen (of eigenlijk moeten) doen... Ik ga er in ieder geval van uit dat het lang gaat duren, en dat ik m'n eerste skirm niet met m'n eigen replica zal spelen. Ik zal jullie nog wel ff een updatje geven zodra ik m terug krijg.

• Leuk
Waarderingen: DamnDaniel
Gunfire kan geen ascu inbouwen. Ik had mijn E&L AKM met ascu en bij de eerste skirm begaf hij het. Bij airsoftcenter hebben ze hem toen nagekeken en was de hele ascu uitgebrand.
Oh, en toen ik mn AK kreeg deed hij het ootb ook niet omdat ze bij gunfire de ascu verkeerd hadden geïnstalleerd.

Edit: @Alissa heb je nou gewoon een AK? =D

Ik heb uiteindelijk besloten om de hele zooi maar terug te sturen en mijn geld terug te vragen :). Toen meteen een nieuwe replica besteld, de Specna Arms SA-V36, om daar de JeffTron mosfet in te bouwen. Als dit allemaal goed gaat sta ik dus lekker met mn eigen replica op B&A straks!

Alissa,G36c to the rescue.
Heb er afgelopen zondag mee bij RSL gespeeld in de ochtend en heul wat "enemies" ermee naar de respawn gestuurd. :cool:
Bij BH ligt hij klaar voor je.
Met 5 mid-caps. ;)

Dankjewel! Als er toch iets mis gaat, dan hoor je het wel ;)

Gunfire kan geen ascu inbouwen. Ik had mijn E&L AKM met ascu en bij de eerste skirm begaf hij het. Bij airsoftcenter hebben ze hem toen nagekeken en was de hele ascu uitgebrand.
Oh, en toen ik mn AK kreeg deed hij het ootb ook niet omdat ze bij gunfire de ascu verkeerd hadden geïnstalleerd.

Edit: @Alissa heb je nou gewoon een AK? =D

Ik had er dus ook geen vertrouwen meer in. Dan maar zelf doen, en een andere mosfet! En nee, ik heb helaas gewoon lekker makkelijk een m4... :p

• Leuk
Waarderingen: Vladimir en ChaoSState
@Alissa ik wacht dus nog steeds op een nieuwe ascu aangezien ze nergens meer leverbaar zijn xP
Er schijnt een nieuwe aan te komen die minder snel doorbrandt, maar ik zou idd ook gewoon voor een jefftron mosfet of triggerboard gaan.

• Leuk
@ChaoSState en dan ga je voor een JeffTron, paar keer schieten, mosfet doorgebrand :'). Tagshop had trouwens nog wel twee ascu's in de vitrine staan...

Ik snap eerlijk waar niet waar het aan lag. Ingebouwd door pa, die technische informatica heeft gestudeerd en computer reparateur was. Mosfet leek voor deze gearbox gemaakt, paste precies, cutoff-lever en trigger maakten mooi contact. Filmpje op de voet gevolgd, prima batterij volgens het boekje en verder alles stock. Geen gears die klemden, prima geshimd. Echt waar ik begin de hoop nu wel een beetje te verliezen, lijkt wel alsof alles wat ik aanraak kapot gaat.

En wat nu? Had ik een maandagmorgen model en moet ik het gewoon nog een keer opnieuw proberen? Of een andere mosfet proberen? Of gewoon de hele dag pangen op de eerst volgende skirm? :')

En is er misschien iemand in de buurt van Zwolle die hier veel ervaring mee heeft, en mij wil helpen? :confused:

Laatst bewerkt:
Jefftron ook doorgebrand? Geen zekering dan of wel anders brand die meestal wel eerst door? Ik heb ook een maandagmorgen modelletje gehad bij mijn eerste jefftron triggerboard. Heb toen een gratis vervanging gehad, moest alleen de verzendkosten betalen (via jefftron zelf geregeld). Dus of je kan dat proberen of toch voor een buiten de gearbox mosfet gaan, meestal zijn die iets minder gevoelig :).

@Rebelattack Nouja, hij is iig dood verklaard na een testje met de spanningstester. Maar het lijkt mij toch dat ik via de winkel een nieuwe mee kan krijgen? Ik heb hem immers daar toch ook gekocht? Ik heb namelijk niet genoeg tijd (en zin) om de boel op te gaan sturen naar Tsjechië en te wachten op een nieuwe...

En welke mosfet zou je anders aanraden?

@Alissa haha oeps, ik heb niks gezegd xD
Mijn eerste jefftron was ook gelijk doorgebrand, misschien dat dat nog lag aan het inbouwen. Maar de vervanging doet het verder prima ^^
@Rebelattack heeft hem geïnstalleerd en het werkt perfect.

• Leuk
@Rebelattack Ik heb uit een bepaalde bron vernomen dat jij hier wel verstand van hebt? ;)

Die van Chaosstate is een non triggerboard variant, die installeren is niet heel moeilijk, maar de triggerboards zijn heel gevoelig, zoals je vader ook vast zal weten als computer reparateur. Ik moet zelf ook binnenkort een Jefftron V2 installeren in mijn specna Mk18, ook al heb ik die dan wel al eerder juist bedraad. Ik zou iig eerst achter de garantie aan gaan en ondertussen bedenken of je het nog een keer aandurft of toch iets anders wil, want als de spanningsmeter dood zegt dan doe ik er weinig aan :).
Als je al die speciale functies niet interessant vind en gewoon lekker wil schieten, dan zijn er ook goedkopere modellen beschikbaar die een stuk minder finicky zijn.